lange cyclus of zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door loes80, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loes80

loes80 Lid

29 apr 2011
    92
    0
    6
    Beste verloskundigen,

Ik zit met het volgende. Begin januari ben ik bevallen. Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus altijd 28 dagen. In juni had ik mijn eerste menstruatie na mijn zwangerschap en mijn cyclus was als volgt: 30-37-37-29. 18 oktober was de eerste dag van mijn laatste menstuatie en ik zit nu dus op dag 42 van mijn cyclus en nog steeds geen menstuatie. We willen graag een tweede kindje en gebruiken dus geen anticonceptie.
    Ik heb 21, 24 en 27 november een zwangerschapstest gedaan, deze waren allemaal negatief. Sinds ongeveer 1,5 week heb ik dagelijks last van een trekkerig gevoel in mijn liezen en wat pijn in mijn onderbuik, af en toe ben ik licht misselijk en een beetje draaierig en sinds 2 dagen heb ik gevoelige borsten.
    Omdat de zwangerschapstesten negatief waren dacht ik dat pijn in mijn buik misschien door een blaasontsteking kwam en heb dit bij de huisarts laten nakijken. Ik heb geen blaasontsteking.
    Bestaat er ondanks de negatieve testen nog een kans dat ik toch zwanger ben? Hoe lang moet ik gewoon aankijken of er een menstuatie komt? Ik weet niet zo goed of ik gewoon maar af moet wachten of toch even langs de huisarts moet gaan. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
    Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je testen negatief zijn ben je niet zwanger. Je mag gerust afwachten op je menstruatie, dat kan nog best even duren.
    Alleen als je het heel vervelend vindt om te wachten kun je dit met je huisarts bespreken, die kan eventueel een medicijn geven om je menstruatie op te wekken.

Mirjam

Deel Deze Pagina