Het lukt me echt niet!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meidenhuis, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Hallo dames,

Hier een mamma die echt wil stoppen met roken alleen radeloos is hoe!!!!!!

Ik wil allereerst iedereen vriendelijk verzoeken mijn topic serieus te nemen. Ik weet de gevolgen van roken etc... etc.. en heb dan ook eigenlijk geen behoefte aan negatieve reacties.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap doorgerookt, wel geminderd maar toch. De gyn gaf mij het advies beter te minderen dan te stoppen ivm de stress. Ik rookte eerst 1,5 pakje per dag en toen 15 sigaretten. Is nog erg veel maar ik was geminderd.
    Mijn dochter heeft een prima start gehad en woog 3060 gram.

Lekker makkelijk daarover gedacht dus nam ik zijn advies ten harte in mijn tweede zwangerschap. Deze zwangerschap nog minder gerookt dan bij mijn eerste. ik gaf mijn pakje sigaretten aan manlief mee als hij aan het werk was (lange dagen van 06.00 tot 18.00) en rookte in die tijd niet, pas als hij thuis kwam stak ik een sigaretje op. Totaal 5 tot 10 op een dag (afhankelijk van hoe de dag verlopen was en hoe laat we naar bed gingen).
    Mijn dochtertje had een prima start maar woog maar 2600 gram.

Nu zwanger van de derde. Voordat ik in verwachting raakte heb ik in mei heb hulp gezocht bij het stoppen met roken: pro-stop lasertherapie. Resultaat: 4 dagen niet gerookt, weer begonnen na een vreselijke k.tdag... Erg zwak.

15 juni kwam ik erachter in verwachting te zijn van mijn derde en heb direct pro-stop lasertherapie weer gebeld om een afspraak te maken, helaas mochten ze niet laseren voor de 16 weken.

Dus geprobeerd te minderen: zonder resultaat (nogal een stressperiode ivm een rechtzaak).

vorige week had ik dan eindelijk mijn afspraak bij pro-stop. Het heeft helemaal niet geholpen. Ik ben thuis gekomen en was zo sjago, reageerde het zelfs sterk af op mijn kids. Dat was de druppel voor mijn man en hij haalde mijn pake sigaretten (die nog niet op waren) te voorschijn.

Inmiddels ben ik door deze behandelingen €360,00 armer, rook ik nog steeds, weet ik niet meer hoe te stoppen, lukt het minderen mij zelfs niet meer, en heb ik een enorm schuldgevoel naar mijn kindje toe.

Ik heb de huisarts gebeld of hij mij kon helpen, de medicijnen de ze normaal uitschrijven mag je niet hebben tijdens je zwangerschap.
    Zijn advies: minderen... tsja daar heb ik wat aan.

Wie heeft hier de ultieme tip voor mij??? Ik heb zitten denken aan acupunctuur maar volgens mij is dit hetzelfde als die lasertherapie, behalve dat er ipv een laserapparaatje een naald wordt gebruikt.

Andere ideën of tips oid???

Help me!!!!!!

Liefs,

Lindsay

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Snap dat je er heel erg mee zit. Hebben ze bij stivoro of de apotheek niet iemand of iets waarmee ze je kunnen helpen? Dat je bijvoorbeeld gesprekken erbij krijgt als extra ondersteuning, ik rook zelf niet dus misschien heb je niets aan mn idee. Heel veel sterkte.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nou ik denk dat je het hele stoppen misschien beter kunt laten varen. zo te horen brengt dat juist veel stress met zich mee en ik vraag me af wat slechter is,een paar sigaretten roken of de hele dag in de stress vanwege het stoppen.
    als je met jezelf afspreekt dat je 5 sigaretten rookt,dan is dat toch al een goed begin? je andere kinderen hebben blijkbaar geen hinder ondervonden van het roken dus waarom zou jeje nu helemaal gek maken?

dus niet echt een tip om te stoppen met roken,maar wel een tip hoe jeje een stukje relaxter kan voelen...

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Misschien dat accupunctuur wel kan, je kunt iig informeren. Probeer je er niet al te druk om te maken, stress is niet goed voor jou en je kindje. Heel veel succes!

5. meidenhuis

@Mizzy1982: bedankt voor je tip, en ik vind het enorm tof dat jij als niet roker mij niet meteen afzeikt maar wel degelijk probeert om mij een tip te geven. Helaas ben ik echt bang dat praten mij niet zal helpen. Ik ben namelijk nogal een eigenwijs en koppig type; als ik trek krijg in een sigaret kun je praten als brugman maar dat zal alleen maar de tijd rekken. Ik zal uiteindelijk toch dat sigaretje aansteken. Want hoe meer ik eraan denk hoe sneller ik er één opsteek. Hoe meer ik zoek naar hulpmiddelen bij het stoppen/ gevaren van roken lees des te sneller steek ik er weer één op. Heel onbewust maar toch ook weer bewust omdat ik toch aan een sigaretje denk.
    In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken, heel lief van een niet-roker!

@mamamadelon: Ook jij heel erg bedankt voor het meedenken en het niet veroordelen!!!! Mijn kids hebben er de hinder niet van ondervonden op de manier dat ze geen slechte start hadden, of klompvoet, hazelip, astma, allergieën etc... MAAR... mijn tweede was wel maar 2600 gram bij de geboorte! Als zij er ook helemaal geen last van had ondervonden zoals haar zus dan had ik misschien het advies van die gyn nog serieus genomen dat een paar sigaretjes niet kwaad kunnen.

En dat minderen lukt nu net niet, ik ben in afwachting van een rechtzaak: baan kwijt vanwege zwangerschap. Omdat mijn inkomen nu flink gekelderd is en ik in afwachting ben van de hoorzitting etc... en dan ook nog een derde kindje, de zorgen om de vele harde buiken de een verkorte bmh tot gevolg hebben, mijn symfysiolyse die ervoor zorgt dat ik niet normaal voor mijn kids kan zorgen, mijn huis er smerig uit ziet omdat ik niets kan maar ook niets mag, mijn twee kleine meiden die volop in de peuterpuberteit zitten (16 maanden en 30 maanden) etc.. etc.. etc... lukt dus zelfs het minderen niet!

Ik heb mijn pakje sigaretten al met manlief meegegeven net als bij de vorige zwangerschap maar ik heb ook nog een buuf die met regelmaat langs komt en ik dan toch overdag rook. Of als ik het echt zwaar heb zelfs bij haar aanbel voor een peukie. Goh als ik dit terug lees is het toch zelfs beschamend hoe verslaafd ik ben!!!! Bietse bij de buuf voor een peukie....

Maar ook jij heel erg bedankt voor het meedenken!!!!!!!!

6. meidenhuis

@AMS: ook jij bedankt voor het meedenken en niet veroordelen!!! Mijn osteopaat doet ook aan acupunctuur, as. maandag is hij terug van vakantie en ga het ook zeker met hem bespreken. Ik hoop ook echt dat dit wel iets gaat uithalen. Natuurlijk moet je geen wonderen verwachten (hoewel dit wel bij prostop wordt gesuggereerd, dat het je meteen van het roken af helpt zonder enige moeite).
    Nogmaals ook voor jou mijn dank!

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Pfff.. lastig hoor, ik weet het niet.. kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Het is gewoon niet voor iedereen even makkelijk om te stoppen.
    I.v.m. je zwangerschap mag je inderdaad een heleboel "hulpmiddelen" niet en je moet ook nog uitkijken met afkickverschijnselen.
    Ik kan je helaas niet helpen, maar wil je wel veel sterkte/succes wensen.

Liefs Huismus

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    die harde buiken kunnen best eens van de stress zijn...je hebt onwijs veel aan je hoofd!
    als het niet lukt dan lukt het niet,en 5 is al minder dan 10!

ik weet het ook niet sorrie...

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    meid zet het opzij en laat het varen.

Wat niet kan, kan niet en wat niet gaat, gaat niet.
    Stress is ook slecht voor je kindje en als roken hoe minimaal ook de helpt om de stress te verminderen dan maar minder roken maar wel roken.

Shit happens en vroeger rookte ze ook gewoon door, aten ze in de oertijd ook rauw vlees enz enz.

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik je snap :(. Ook ik rook nog en ik schaam me de ogen uit de kop! Ik weet wat de gevolgen zijn en het ergste vind ik zelf nog is dat ik bij mijn dochter niet gerookt heb!! Ik kan het dit keer gewoon niet laten!

In mijn omgeving zeggen ze ook ja maar beter een paar sigarretten dan je zo in de stress werken maarja als je het graag wilt en het niet lukt dan stress je op zich al toch.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik heb zelf ooit gerookt en weet hoe lastig het is te stoppen. Toch heb ik uiteindelijk bij het stoppen ervaren dat die enorme behoefte aan een sigaret ook steeds weer overwaait. Heel even is het heel erg, en als je dan volhoudt wordt de behoefte ook weer minder. Die heel erge behoefte krijg je ook steeds minder vaak op een dag naarmate je langer gestopt bent.
    Minderen heeft bij mij nooit geholpen. Dan blijf je er toch in hangen is mijn ervaring. Maar goed dat zal voor iedereen anders zijn.
    Je hebt zo te horen veel stress, dat maakt het natuurlijk ook nog lastiger. Toch heb je met je kleintje in je buik de best mogelijke reden om alles te geven om te stoppen. Maar goed, dat weet je zelf natuurlijk allemaal ook wel.
    Ik wens je veel sterkte!

12. Loe

Loe Niet meer actief

Hier ook een ex roker, maar soms toch nog eentje dus eigenlijk ook weer niet.
    Probeer s: peukje doorknippen. Halfje per keer, t gaat toch om het gevoel. En als je zegt 5, houdt je dan ook heel streng aan 5!

13. meidenhuis

Oh ben ik blij dat ik niet de enige 'slechte' zwangere vrouw ben. Ik was zo bang voor oordelen terwijl ik juist zo mijn best doe!

Inderdaad, roken valt niet goed te praten maar ik maak mij deze zwangerschap gewoon extra zorgen hierom. Juist door mijn tweede dochtertje die te klein was. Overigens hebben ze nooit echt iets aan mijn placenta kunnen zien, maar ik ben er wel van overtuigt dat dit door het roken komt. Daarom wil ik er nu ook juist zo graag vanaf!

Ik ben zo bang dat mijn placenta losraakt of dat het kindje in de buik overlijd omdat het geen zuurstog/eten oid meer krijgt omdat mamma rookt.

En dan dit wetende dat dit soort dingen kunnen gebeuren, maar ook een hazenlip, klompvoetje, astma etc.... en dan toch nog een sigaret opsteken! Ik snap mezelf dan niet!!!!

Iemand ervaring anders met zo'n magneetje in je oor (schijnt ook te helpen)? Of hulp van een psycholoog? Of...

ach ik weet het ook niet meer, ik hoop in ieder geval uit de grond van mijn hart dat de 20 weken echo goed is!

14. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Meid natuurlijk bevooroordeel ik je niet, je hebt het al moeilijk genoeg, en dat geetf al genoeg stresshormoon af. Ik denk dat het het beste is te "kalmeren" bedoel dat niet zo rot als dat het er staat, maar zoals andere meiden ook al zzeggen, laat het varen. Je raakt er alleen maar dieper van in een dip en het is nu even niet anders. Leef met je mee.

15. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Misschien als de osteopaat/accupuncturist niet echt een oplossing heeft voor het roken dat je maybe wel wat kan laten doen dat je wat beter ontspant. Volgens mij zit er in jouw stress meer "kwaad" dan in het gehele roken. Denk goed om jezelf. sterkte

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik denk dat de ontspanning je het beste kan helpen, dus probeer het meer los te laten. Acupunctuur kan je hiermee wellicht wat helpen.

Verder geloof ik niet zo in allerlei stopmethoden. Je stopt of je stopt niet. Als je vanuit een diepe overtuiging stopt dan kan het lukken, maar ik denk ook alleen maar dan.

Ik kan niet meer doen dan je heel erg veel succes wensen. Weet wel dat als je nu kan stoppen, je het je leven lang vol kan houden. Mijn man is gestopt met roken op een van de meest heftige punten van zijn leven. Heel bewust heeft hij toen zijn sigaretten weggegooid om daarmee te zeggen 'vanaf nu kan het alleen maar beter'. Het heeft enorm veel moeite gekost en ik ben zo intens trots op hem. Maar er is niemand die jou zal zeggen dat het makkelijk is te stoppen, ook ik niet. Als je methodes kan vinden die je kunnen helpen is dat fijn, maar ik zou er geen bergen geld aan uitgeven, want ik vrees dat dat het niet waard is.

Heel veel succes!
    Josien

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heelaas hier nog een die het stoppen met roken maar niet wil lukken ik zal je zeer zeker dan ook niet veroordelen we weten allemaal dat het slecht is ik rook nu een paar sigaretten pr dag stoppen lukt echt niet ook stress maar laat het verder wel rusten. Meer kun je er nu niet aan doen denk dat het idd meer stress op leverd nu door er zo over te piekeren met mijn oudste zoon ook door gerookt gezond en 3010 gram, en ook ik weet dat zegt niks voor het kindje van nu hoop dat het je wel lukt lukt het je niet probeer er dan toch een beetje vrede mee te hebben. En geniet verder van je zwangerschap

En mensen die negatief gaan doen doen dat toch wel heb al eens eerder een op een topic geageerd dat over roken ging en daar was het echt vereselijk hoe wij rokende zwangere werden veroordeeld zouden niet van onze kinderen houden enz enz dat zijn dommen mensnen dat vind ik persoonlijk niemand kan ik jou hart kijken.

Sterkte er mee

18. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik ben bang dat ik niet echt een practische 'tip' heb die je op een magische wijze kan helpen, maar misschien heb je iets aan mijn ervaring.
    Ik heb zelf ruim 20 jaar gerookt, flink verslaafd ook, en ik heb heel vaak 'geprobeerd' te stoppen.
    Ik weet nog dat ik klein was en mijn vader zag roken (2 pakjes per dag) en ik hem heel stellig vertelde dat ik nóóit ging roken, want het was zo smerig! Dat pakte natuurlijk anders uit.
    De laatste 2 jaren dat ik rookte begon ik het wel steeds vervelender te vinden, soms vond ik het vies, maakte ik het na een halve uit, maar nooit genoeg doorzettingsvermogen om te stoppen.
    Totdat mijn vader een hartaanval kreeg...toen ging het lichtje branden.
    In het jaar dat daarop volgde ben ik gestopt, niet geprobeerd te stoppen, maar gestopt. Dat woord maakt heel veel verschil, tenminste in mijn hoofd wel.
    Ik heb besloten om een niet-roker te zijn, om niet meer de tabac mijn leven te laten beinvloeden, niet meer mijn geld uit te geven aan iets wat mij langzaam beroofd van mijn zuurstof, mijn aders laat dichtgroeien, mij een uur in de wind laat stinken en nog veel meer negatieve dingen die je zelf natuurlijk ook in kan vullen.

Weet je, het is moeilijk, maar die sigaret is echt niet jou vriend, heeft niet het beste met jou voor, en zeker niet met kleine babylongetjes.
    Wat voor mij geholpen heeft is het echt zo te zien, dat pakje sigaretten is een vijand die je moet bevechten.
    Ik ga mezelf nu onsterfelijk belachelijk maken, maar ik heb echt tegen mijn laatste pakje gezegd (hardop nog wel :) ) "Jij gaat niet winnen van mij jochie, ik weet dat je je best gaat doen, maar ik rook niet, dus ik heb jou ook niet meer nodig, de mazzel!

Ik weet dat je hoopt dat er iets van buitenaf is wat je zou kunnen helpen, en misschien is dat er ook wel, maar wat jou kan helpen zit in jezelf. Het is de wil die besluit dat jij gezond oud gaat worden om er heel lang te zijn voor je kindjes, om fit te zijn om met je kleinkinderen te spelen, inplaats van buiten adem als je de trap oploopt.

Het is een heel verhaal, maar ik wil dit allemaal zeggen omdat ik zelf zóóóó blij ben dat ik nu al ruim 3 jaar een niet-roker ben.
    En jij kan dat ook zijn, voor je kindjes en jezelf, maar je moet echt afscheid nemen in je hoofd van deze nep-vriend.

Heel veel succes!

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik ben het met Josien eens. Stoppen met roken is nu natuurlijk wel een goede reden, maar zo te lezen lukt dat nu niet. Probeer iets te vinden waar jij je goed bij voelt. Minderen is ook al goed.

Accupunctuur om je te helpen met stoppen lukt denk ik niet. Maar accupunctuur om je helpen te ontspannen zou wel helpen denk ik. En misschien lukt het dan beter om te stoppen!
    Ik wil je iig heel veel succes wensen!!

20. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nou als het echt niet lukt moet je niet doorgaan met proberen daar word je alleen maar stressiger van en dat is niet echt goed voor je kleintje!
    je kan beter een paar siggaretten roken en je goed voelen dan stoppen en je ellendig voelen hoor.
    mijn moeder heeft met twee niet gerookt die waren rond de vijf pond en mijn moeder heeft met 1 wel gerookt en die was 7.5 pond dus ja dat zegt ook niet altijd even veel.
    ik was altijd ziek (niet gerookt)
    en mijn broer heeft nooit iets (wel gerookt)
    dus ja het komt zoals het komt. kun je stoppen dan is dat mooi maar ik zo er geen obsessie van maken.
    ik vindt het wel grappig om te lezen hoe jij je voelt dat je niet kan stoppen zeg maar dacht ik dat ik zou krijgen. en ik had een posi test en ben gelijk gestopt en heb geen peukje meer aangeraakt. en dacht ook dat ik het heel moeilijk zou krijgen.
    ik hoop voor je dat die accupunctuur gaat werken en anders gewoon die vijf nemen op een dag en jezelf steeds poberen uit te stellen dat je zegt na het eten neem ik 1. en als het zover is dat je zegt van nou dit is mij ook gelukt dus kan ik het ook wel een half uur uitstellen etc etc. misschien werkt dat. dan mag je wel roken alleen je stelt het uit misschien werkt dat bij jou!

succes en niet stressen dan maar een peukje

liefs

Deel Deze Pagina