Hallo dames, Misschien een vreemde vraag, maar ik zit met het volgende: Ik heb een wiegje gekocht van onbehandeld hout. In de 'bijsluiter' die erbij zit, staat dat ik na het uitpakken het hout snel moet behandelen (lakken, verven of beitsen). Wat ik me afvraag is of dit puur voor het behoud van het hout is of dat dit ook voor de kleine belangrijk is. Kan het kwaad als ik het onbehandeld hou? En als ik er toch iets mee moet doen, kan ik het dan behandelen met houtzeep of kan ik beter lak op waterbasis nemen? Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben, is natuurlijk geen standaard vraag maar ik kan verder nergens info vinden. In ieder geval alvast hartelijke dank voor jullie tijd en reactie.
Hoi Pendrag, Het behandelen van het houd is mijn inziens bedoeld voor het behoud van het hout. Waardoor het minder snel zal beschadigen,rotten en minder aantrekkelijk is voor eventueel houtworm. Je mag het met elke soort verf of lak behandelen als je zelf wil. Goed luchten tijdens het schilderen is belangrijk!. Veel plezier met het klaarmaken van de kinderkamer. Groetjes imke