Sinds een paar dagen word ik 's nachts wakker met pijn in mijn onderbuik, zij en soms ook rug. Ik kan met geen mogelijk weer in slaap vallen. Kruik verlicht iets maar niet voldoende. Pas als ik opsta en ga bewegen zakt de pijn na een half uurtje weg. Waar ik woon wordt je tijdens je zwangerschap vrijwel meteen doorgestuurd voor echo's, scans ed als je met klachten komt dus niet zo'n trek om meteen naar de gyn te gaan... Na het lezen over bandenpijn denk ik dat het heel goed kan dat ik dit voel (symptomen en aantal weken zwanger + 2e zwangerschap) maar ik heb het dus alleen 's nachts en niet overdag... Vandaar dat ik mijn vraag even aan jullie voorleg: Is dit bandenpijn? En wat doen jullie tegen de pijn?
Ik weet ook niet goed wat bandenpijn is.... Ik heb het alleen als ik hoest of nies vreselijke steken krijg, en dan roepen ze allemaal dat zijn je banden, dus ik geloof het maar Weet wel dat mijn vriendin veel deed liggen want die werd dol van de banden pijn! ik heb dat gelukkig niet.
Ik krijg eigenlijk pas bandenpijn zodra ik ga liggen. Het voelt aan als een soort van spierpijn vanuit de liezen naar beneden trekkend. Ik heb zelf niet echt pijn aan mijn onderrug. Opstaan vanuit is een ramp, nu ben ik wel al een stuk verder in de zwangerschap. Beter omschrijven kan ik het niet, hoop dat je er wat aan hebt.
Als ik me 's nachts omdraai of als ik me uitrek voel ik vaak wat trekken, vooral linksonderin in m'n buik. Lijkt net of er wat op knappen/scheuren staat dan, ik stop met bewegen en haal ff een paar keer diep adem en dan ben ik er weer. Ik heb een vermoeden dat dat dan bandenpijn is maar zeker weten doe ik het niet
Ik denk het eerlijk gezegd wel... Ik heb het overdag ook wel (vooral plots opstaan en hoesten of niezen is berucht...) maar zeker als ik op mijn zij lig of draai in bed ook. Misschien helpt het om, als je op je zij ligt, een (voedings)kussen als steun onder je buik te leggen?
T klinkt wel al iets van bandenpijn ja.. en ik zou ook zorgen dat je buik wat meer ondersteunt wordt.. voedingskussen of kussen eronder doen dus en kijken of t helpt? Als t goed is komt t van het trekken aan je banden en als je t alleen in bed hebt komt t misschien doordat je buik dan hangt als je op je zij slaapt? en anders even aan je verloskundige vragen bij je volgende controle op een luchtige manier? dan zal je toch niet meteen een hele mangel door moeten als je het niet wilt..
Ik heb 's nachts ook wel eens last van buikpijn, maar bij mij zijn het m'n darmen die aan het werken zijn. Heb een keer gehad dat ik wakker werd en echt steken had. Bandenpijn is een soort menstruatieachtig gevoel en soms als je een bepaalde beweging maakt dat je een steek(je) krijgt.
Ik heb vannacht maar met nog een extra kussen geslapen en bijna nergens last van gehad dus vermoedelijk toch bandenpijn. Helaas bij mij dus aanhoudend als het er is. Daarnaast een hele drukke week gehad vorige week en ik denk dat dat ook meespeelt. Bedankt voor jullie reacties! @PamPapilio: geen verloskundigen hier, alleen bij de bevalling. Je bevalt hier standaard in het ziekenhuis en ziet eigenlijk alleen een gyn tijdens je zwangerschap. Dan heb je nog een zwangerschapszuster maar die stuurt je door naar de gyn met klachten en die gyn stuurt je dus weer vrij snel door naar eerste hulp voor scans e.d.
Ik weet niet of ik het al zo vroeg kan hebben, maar ik voel bv nu ook een soort van menstruatie pijn. Dan denk ik: waar is mijn kruik. En wat marian zegt, in bed als ik me omdraai moet ik soms naar adem happen...idd net alsof er wat trekt/knapt.
dat trekken en knappen herken ik dus helemaal niet, dat zeurende pijnlijke gevoel zoals bij een heftige menstruatie wel. De kruik biedt dan enige verlichting maar helemaal weg gaat het pas als ik een kwartier uit bed ben...
ik ben ook pas heel kort zwanger en heb het zelfs al, ik heb het nagelezen en veel vrouwen hebben er last van ook al heel vroeg, de banden en je darmen moeten zich zetten en ruimte maken voor je kindje ik heb het de ene dag bijn aniet en gisteren heb ik een drukke dag gehad en vandaag weet ik niet goed hoe ik me draaien moet, ik heb het meeste als ik in bed lig of als ik op de bank zit of lig, als ik loop trekt het weg ik heb helaas nog een paar drukke dagen voor de boeg maar dan heb ik ook een week rust en hoop dat ik me dan wat beter voel
Oh noralie, jij hebt het dus alleen in bed. Ik ook gewoon als ik op de bank/fiets e.d zit. Oh gelukkig woman1974, jij hebt het dus ook! Ik dacht al dat ik vreemd ws haha. Bij mij is het even lastig maar verder niet echt pijnlijk ofzo, dat scheelt weer.
@ annethamar: ik ben ook blij om te lezen dat meer mensen het al zo vroeg hebben want ik dacht al dat kan toch niet hihihihi ik heb het ook met name als ik lig of zit, als ik gewoon loop en bezig ben heb ik het niet maar als ik dan ga zitten pfffff