Even m'n hart luchten; ik ben bang....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden,
    Ik wil heel graag even mijn gevoel op papier zetten, want sinds de 20weken echo zit ik zo in de knoei met mezelf.
    Ze hebben toen een echodense focus gevonden in het hartje en een cyste in het buikje van ons kindje, ter hoogte van de lever.
    Dit heeft me behoorlijk in de war gebracht. We hebben een GUO gehad, en de echodense focus bleek een spier, hartje zag er goed uit zei de arts, maar de cyste zat er wel.
    Sinds deze echo voel ik me niet meer mezelf. Ik ben bang voor de komende weken. We moeten volgende week weer voor een echo, om te kijken hoe de cyste er dan uit ziet. Ik ben bang dat het niet goed zit, dat ons kindje bijv. het Down Syndroom heeft. Oh, we zouden er net zo gek mee zijn, maar ik ben gewoon heel bang voor de toekomst! Ik kom hier 's nachts mee aan het dromen. Ben iemand die heel moeilijk dingen los kan laten, dus dit 'vreet' echt aan mij.
    De arts bood ons een vruchtwaterpuntie aan, maar zei direct in ons geval dat hij dit helemaal niet zou doen. Er zouden verder geen afwijkingen te zien zijn die op een chromosoomafwijking zouden wijzen. Ben er erg blij mee dat onze kleine lange beentjes heeft, klinkt misschien dom, maar op de één of andere manier stelt me dit gerust.
    Hebben jullie tips voor mij hoe ik het wat los kan laten? Of misschien soortgelijke ervaringen?
    Bedankt voor het lezen in elk geval, fijn dat ik even m'n gevoel kon uiten!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat vervelend en verdrietig om te moeten horen nav je 20wekem echo. Ik (en niemand hier denk ik) kan je gerust stellen. Misschien valt het allemaal heel erg mee en misschien ook niet. Het enige wat jij nu kan doen is goed voor jezelf en die kleine in je buik zorgen. Zoek aankomende week wat afleiding, verwen jezelf een beetje en praat erover met je partner/ouders of iemand anders. En dat je piekert is natuurlijk ook gewoon heel normaal, dus laat het met periodes ook gewoon toe. Sterkte!

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Knuffel meis!

Ga de komende periode lekker voor jezelf zorgen. Praat met familie en met je man.
    Ik kan me voorstellen dat dit enorme stress geeft. Zoek verhalen op het internet over mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ga van het ergste uit en zoek daarover positieve verhalen.

xx

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wat naar dat je dat te horen hebt gekregen, ik kan je goed begrijpen dat je het niet los kunt laten, zou ik ook niet kunnen. Wanneer hoor je er meer van? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wil wel even zeggen dat ik hoop dat het allemaal goed gaat komen

5. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hoihoi,

Wij hebben nog geen 20 weken echo gehad dus geen ervaring mee.
    Maar ik snap dat dit constant in je hoofd blijft malen.
    Misschien helpt afleiding of een vorm van ontspanningsoefeningen?
    En schrijf het van je af.
    Wat er gezegd is wat je er van denkt etc.
    Ik hoop dat er bij de volgende echo niks meer gevonden word wat op verdere problemen wijst.
    Sterkte knuff

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Logisch dat je je verschrikkelijk zorgen maakt. Elke moeder maakt zich zorgen om de gezondheid van haar kindje en als je dan te horen krijgt dat er iets mischien niet helemaal goed is, lijkt dat me echt een nachtmerrie.
    Hoop dat je de week kunt doorkomen en volgende week goed nieuws krijgt, sterkte!

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Wat vervelend voor je zeg! Hoop voor jullie dat er niks aan de hand is. Ze willen natuurlijke alle dingen in de gaten houden. Probeer wat rust te houden, de stress is voor je kindje ook niet goed. Ik weet verder niet hoe ik je gerust kan stellen.
    Wel nog even over de vruchtwaterpunctie: volgens mij mag je nu ook via het bloedonderzoek laten testen op syndroom van down. Wel na de nekplooimetongfeloof ik. Moet je even navragen. Als het je "geruet" stelt dan moet ke dat doen.

Succes ermee! Sterkte!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wat rot meid, logisch dat het in je hoofd blijft zitten. Ik heb er ook geen ervaring mee maar ik snap dat je hier echt wakker van ligt :(
    Zoek afleiding en praat/schrijf van je af. Probeer positief te blijven, het hartje zag er bijvoorbeeld al toch goed uit.

Deel Deze Pagina