vraagje 28 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by angietjuh, Mar 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angietjuh

angietjuh Actief lid

Oct 14, 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik had even een vraag ik werd vanmorgen wakker met Allemaal uitslag inbeht gezicht echt allemaal rode plekjes. Ik dacht eerst dat alleen mijn wangen gloeide maar nu ik ook voel lijkt het of ik koorts heb. Ik ben momenteel nog 2 uur onderweg en kan dus niet opmeten of ik daadwerkelijk koorts heb. Verder branden mijn ogen heel erg houdt ik veel vocht vast. Ook een te hoge bloeddruk is geconstateerd bij mijn laatste bezoek aan de verloskundige Mijn dochtertje 3 jaar is wel kort geleden in contact geweest met een ander kindje wat 5e ziekte had op kdv. Dit wisten leidsters ook niet zei zelf heeft het mogelijk niet oplopen opgelopen wel is ze ook een paar dagen flink koortsig en verkouden geweest. Van verkoudheid heb ik geen last maar moet ik hiermee nu mijn eigen verloskundige inschakelen?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

het klinkt inderdaad als de vijfde ziekte. Alleen als je dit oploopt in de eerste 20 weken van de zwangerschap kan het mogelijk kwaad en moet het onderzocht worden. Gelukkig ben je 28 weken en kan het hebben van de vijfde ziekte geen kwaad voor het kindje. Wel is het aan te raden je koorts laag te houden mbv paracetamol en genoeg te drinken. Als je het niet vertrouwd kan je altijd contact opnemen met de huisarts of de verloskundige. Beterschap!

Groetjes Monique

Share This Page