Hoe geheim houden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robano, 21 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano

    Robano Lid

    7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Hebben jullie misschien tips hoe ik deze zwangerschap voorlopig nog geheim kan houden voor familie, vrienden en werk?

    Ik ben namelijk vandaag precies 7 weken als het goed is. En normaal gesproken heb ik een platte buik, dus dit zal wel op gaan vallen :confused:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Ik ben nu 8 weken en heb opeens echt een dikke darmenbuikje. Heb paar wijdzittende truien gekocht (winterspul is al in de aanbieding dus viel de schade ook mee). Ook heb ik van die oversized overhemden (mijn stijl is sowieso minimalistisch en meestal zwart en/of wit dus kijkt niemand raar dat ik zoiets groots draag want dat deed ik al).
     
    Robano vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Zwart, high waist broeken en losser zittende shirt/vast etc. Dat werkte bij mij prima
     
    Robano vindt dit leuk.
  4. Robano

    Robano Lid

    7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Zitten high waist broeken wel goed (lekker)? Ik heb er geen één dus heb geen flauw benul :rolleyes: maar om nu al met positiebroeken te gaan lopen is ook nog al wat…

    Zwart is inderdaad een goeie :) ik heb niet veel zwart (draag het ook niet vaak) maar heb wel wat zwarte kleding en dat kleed natuurlijk ‘af’.
    En vestjes, wijde truien etc heb ik (liefhebster van), maar ik heb voor mijn werk ‘werkkleding’ wat o.a. bestaat uit een overhemd :confused: en ik mag een vest erover heen dragen maar wel hun vest, en die vallen nogal klein en strak uit zeg maar :rolleyes: verbergen voor familie en vrienden is denk ik makkelijker dan voor mijn werk o_O

    Op mijn werk mag ik namelijk enkel de kleding dragen die ik heb gekregen, op broeken na :confused: en ik zit nog in mijn proef periode…
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik denk dat het je zelf meer opvalt dan anderen hoor. Ziet er voor mij uit als een normale buik:)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Billen naar voren (bekken kantelen naar voren) en rug recht, geen mens die t dan ziet (behalve jijzelf).

    Het is koud, warme trui doet de rest :thumup:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  7. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    Het valt jezelf vaak meer op dan andere. Ik ben (morgen) 16 weken en loop al ongeveer 2 weken te koop op het werk met m’n groeiende buik, en er is nog niemand die heeft gevraagd of ik zwanger ben. Terwijl ik al positiebroeken draag en het volgens mij echt wel goed zichtbaar is
     
    JupitR vindt dit leuk.
  8. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.618
    113
    Je houding inderdaad wat rechter, niet met zo een holle rug waarmee je je buik naar voren duwt. Dan ziet waarschijnlijk niemand het.

    En verder als je een overhemd aanhebt met daarover ene vest al zoveel lagen kleding dat een buik niet meer opvalt.

    Evt high waist broeken indd. Of een maatje groter vest van je werk. Je overhemd een beetje laten opbollen door hem in je broek te steken.
     
  9. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Wat al gezegd is, het valt jezelf op omdat je het weet en er constant mee bezig bent. Ik heb wel eens gehad dat iemand aankondigde zwanger te zijn en dat ik toen dacht: oh ja dat kan je wel zien (viel me daarvoor niet op) maar die bleek dus al ruim 20 weken.
    En mij is ook regelmatig gevraagd of ik zwanger was terwijl ik het niet was:o:
     
  10. Robano

    Robano Lid

    7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips! Daar heb ik zeker wat aan :) we willen het namelijk nog wel even voor ons houden :D

    Weten jullie wat deze bobbel is? Vanmorgen met een volle blaas wakker geworden en als ik op mijn rug lag was mijn hele onderbuik tot net onder mijn navel dik en wat harder. Heel apart gevoel en om te zien, na het plassen was het ook weer weg. Nu ben ik nieuwsgierig of dit mijn blaas is, darmen of baarmoeder? Laatste lijkt me onwaarschijnlijk voor dit termijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Waarschijnlijk een combinatie van alle bovenstaande :)
     
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wat ook helpt is iets donkers aan met een open blazer er overheen. Die blazer staat dan een beetje naar voren waardoor je buik van de zijkant niet opvalt. Door er iets donkers onder te doen dat ook losjes valt, zie je het van voren ook niet meer.

    Misschien dat het voor je werk opvalt als je een speld of haarband in je haar doet, of lipstick ofzo, waardoor de aandacht naar boven gaat.

    Mag je op je werk een sjaaltje om? Onder het mom van "koud", een luchtig stofje dan wel. Dat is ook zo'n laagje dat je buik verbloemt.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina