Wat wordt er eigenlijk verstaan onder vochtverlies? Blijkbaar kan dat te maken hebben met het vruchtwater? Ik heb al een week of 2 precies waterig verlies maar dacht gewoon aan iets dergelijks zoals witverlies. Maar is echt vloeibaar. Nu is dat sedert enkele dagen gelig gekleurd. Precies wat urineachtig gekleurd. Ook witverlies is geel. In welke mate moet je van dat vocht hebben om te kunnen praten van dat bedoelde vochtverlies dat je best meld aan de gynaecoloog? Gaat dat over druppels of echt al een serieus verlies?
HOi babsd, ALs je twijffeld over of het vochtverlies vruchtwater is of niet dan is het verstandig dit te melden aan je gynaecoloog. Vruchtwater is helder van kleur en ruikt wat zoetig vaak zitten er wat kleine witte vlokjes in en kan het wat rosig kijken. Bij twijffel altijd bellen! Imke
meestal was het gewoon helder. Is nu enkele dagen gelig geweest en nu weer helder. Witverlies blijft geel. Maar zoetig of met vlokjes? Zijn meesta druppels. Niet dat het een plasje is. Weet nu niet wat ik moet denken.
Hoi Babsd, als je een wit hydrofiel washandje in je broekje doet ne je loopt er een half uurtje mee rond, kun je vaak beter zeggen wat het is. Als het dan helemaal droog is, is het geen vruchtwater. Want ook bij een hoge vliesscheur bv blijft het lopen ook al is het dan in kleine beetjes. Als het een beetje slijmerig geel is, dan is het ook geen vruchtwater. Wanneer het een flink plasje is en het ruikt niet als urine zou ik het aan de gyn melden. Groetjes Brigitte