Vockingworst

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rce86, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hai Dames..!
    Ik Had vanmiddag zo'n ontzettende zin in een broodje vockingworst! Die heb ik dan ook gekocht en opgeten(na een paar happen smaakte die al niet meer maargoed:p)
    Nu is mijn vraag mag je eigenlijk wel vockingworst eten tijdens je zwangerschap?!

Liefs

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat is vockingworst?

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    ow Haha :rolleyes: Hoe moet ik dat uitleggen..?! Geen idee, Het zit iig in een witte verpakking
    Volgens mij is het ook iets echt Utrechts!
    Sorry kan het niet uitleggen :(

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha dan kan ik je ook niet helpen! ;)

5. mini us

mini us Lid

26 okt 2008
    15
    0
    0
    hai hai

ik zou ook niet weten wat voor worst het is :) ;)

maar wat ik vaak heb gelezen is dat je geen rauw vlees mag hebben
    ( zoals file american, carpatio ed)

is het wel gekookte worst ofzo? weet je dat?

verder weet ik t ook nooit precies hoor, als ik twijfel eet ik het gewoon niet (zit nu in twijfel of ik wel of niet zwanger ben)

6. Niet meer actief

Heti s een soort leverworst toch?
    Die mag je wel hebben, alleen in beperkte mate doordat er veel vitamine A in zit..

7. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ja indedaad een soort leverworst, maar dan wat donkerder van kleur.
    Mini us.. Suxxes met in stwijfel zitten! wanneer ga je testen?

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor; is landelijk verkrijgbaar!
    Vocking is gewoon het merk, net als Stegeman. Typ maar in op Google, 1e hit.
    Het maakt bakleverworst, geen rauw vlees dus, maar het is wel een leverproduct en zit vol vitamine A en daarvan wordt teveel afgeraden tijdens zwangerschap.

9. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    oke bedankt allemaal!

10. mini us

mini us Lid

26 okt 2008
    15
    0
    0
    hai hai, nou heb al 4 negatieve testen eigenlijk gehad, maar zoals je ziet al een aantal dagen overtijd, geloof ze eerlijk gezegt niet haha, beetje vaag dit heb veel verschijnselen en ben nooit overtijd.

vandaag echt last van me buik, begon met een wat trekkerig gevoel echt onder in me buik net boven me schaambeen, daarna meer van soort kramp. maar nog geen druppel te zien, en als ik ongi word krijg ik na het bloed pas krampen. allemaal heel vaag. ( ook 2 weken misselijk geweest, geen hap naar binnen kunnen krijgen maar wel trek hebben, ook 2x moeten spugen) boobs doen ook zeer en zijn voor me gevoel groter, (maar kan ook verbeelding zijn ;) ) lijken niet echt van mij hoe het voelt.

ga morgen ochtend weer s testen.
    beetje irri dit, wil weten waar ik aan toe ben.

11. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ohh ja dat begrijp ik! Je hoort wel vaak genoeg dat er pas late positief getest wordt... Hopen dat je morgenochtend(en anders later in de week :p) alsnog positief test! Ben benieuwd!
    Liefs

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Vockingworst is idd voornamelijk in de provincie Utrecht bekend. Ik hou er absoluut niet van persoonlijk, haha.. Maarre, het is een soort van leverworst, dus ik zou de adviezen van het voedingscentrum aanhouden:

Lever en leverproducten.
    Eet geen lever en beleg niet meer dan één boterham per dag met producten die gemaakt zijn van lever, zoals paté, leverworst of Hausmacher. Lever bevat zeer veel vitamine A dat schadelijk kan zijn voor de baby.

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja tegenwoordig is het landelijk verkrijgbaar, maar het is absoluut van origine iets Utrechts!
    Heerlijk, ik heb ook zin in Vocking wordt maar woon momenteel niet in Nederland helaas!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zuid-Holland? :(

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja daar woonde ik...nu in buitenland....

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik deed een moord voor een broodje Vocking tijdens mijn zwangerschap hahahahaha.

Maarja, tis ook met de paplepel ingegoten. Ben een echte Utrechtse

Deel Deze Pagina