Ik krijg net een sms van m'n man, m'n zoontje is weer naar huis gestuurd er is geen school! Hij zit op speciaal onderwijs en veel kinderen komen met busjes van buitenaf, deze zijn niet op school aangekomen. Gevolg nu helemaal geen school, en nu? Ik ben aan het werk, manlief heeft straks verplichte college. Ben eigenlijk best boos dat er zo makkelijk gedaan word:x zo erg is het hier niet de wegen zijn allemaal netjes gestrooid. Bussen rijden treinen rijden...maar die busjes niet? Ik heb op mijn werk al om verlof gevraagd, maar we kampen met heel veel zieken!Ze hebben zo overleg en dan zou mijn teamleider het aan traffic aanvragen..reken nergens op. Zou ook eens een mail naar m'n collega's sturen om te kijken of iemand wat uren wil overnemen, maar helaas is niemand zo collegiaal denk. Manlief had het erover dat hij hem naar een oom brengt, maar die man spreekt geen woord Nederlands hahaha zie dat arme kind daar al zitten.
Nou schandalig!! Ze denken maar dat er altijd iemand thuis is om de kids dan op te vangen terwijl tegenwoordig de meeste mensen (lees vrouwen) wel (moeten) blijven werken. Hopelijk kun je een oplossing vinden! Ps. niet normaal hoor dat er geen busjes rijden met dit weer.. zo erg is het nou ook weer niet en hoe zouden ze dat in andere landen doen... maar helemaal geen school meer?!
Nou ja zeg! Da's ook raar. Alsof alle ouders maar zomaar even een dagje niet kunnen gaan werken. Ik kan me voorstellen dat je hier op zijn zachtst gezegd niet blij mee bent. Succes!!
Schandalig!!! alsof ouders altijd maar thuis zijn en hun kinderen altijd kunnen opvangen. En ook al is de rest niet aangekomen dan geven ze maar les aan 1 kindje denk ik dan. Logisch dat je boos bent, ik zou daar ook echt met de school over gaan praten.
Vervelend zeg! Dat ze het dan al van te voren zeggen!! vorige week was er ook zoveel sneeuw! En als die van de tnt met de busjes kunnen rijden kan de school dat toch ook?
Nou hij blijft tot half 1 bij manlief en dan komt zijn oom tot half 3 vanaf half 3 kan ie naar de naschoolse opvang...vind het wel wat hele dag van hem door de war. Het is ook wel makkelijk hoor er zijn nog wel andere kinderen die van dichtbij komen maar het meeste van buitenaf. Dan zou ik de klassen samenvoegen en dan maar wat anders doen dan les geven. Ga er morgen zeker wat van zeggen...als er dan tenminste wel school is gelukkig ben ik dan vrij.
Ik vind dit inderdaad erg vreemd. Ik werk zelf in het onderwijs. Als er toch leerkrachten op school zijn, dan kun je de leerlingen die er wel zijn toch lesgeven. Ik kan me dan voorstellen dat je meerdere leerlingen bij elkaar zet. Bij ons was het vorige week andersom. Afgelopen donderdag zaten 5 leerkrachten (inclusief mezelf ) vast in het winterse verkeer. We kwamen dus pas om 9.00uur op school aan. Tja en dan is het even met de deuren open werken. Bovenbouw even laten lezen of zelf werken. En de kleuters even laten spelen in de groep. Even geen les maar even doen wat ze zelf willen. Dat kun je allemaal oplossen, lijkt mij. En bij minder leerlingen is het nog makkelijker om op te lossen. Ik zou in jouw geval een probleem hebben. Ik heb geen vrije dagen die ik kan opnemen. En mijn man kan dat ook echt niet altijd. Rare situatie. Ik hoop dat je het opgelost krijgt.
Ik snap wel dat ze die busjes niet laten rijden, de wegen zijn hier echt heel slecht begaanbaar. Misschien is het in de stad wel te doen, maar ik woon tien kilometer buiten de stad. Mijn man heeft er drie keer zo lang over gedaan om op zijn werk te komen... Ik vind het wel vreemd dat ze de rest dan naar huis sturen, als ze er dan toch zijn..
Ja, ik vind het ook raar, hij was toch al op school en de leerkrachten ook, dan kunnen ze toch wat organiseren voor degenen die er wel zijn? Dat de busjes niet rijden is nog wat anders, dat snap ik nog wel, ze doen er vaak al lang over en met een busje vol kids ergens vast komen te zitten lijkt me net even wat vervelender dan met een vrachtwagen. Je wilt ook niet dat er wat gebeurt, al heb je alleen blikschade, je staat dan wel met al die kinderen langs de weg. Nou, ik zou er zeker wat van zeggen. Wat hebben ze trouwens gedaan met de kinderen die alleen kwamen of zijn die er helemaal niet?
Hey meid, dat is vervelend! Had je ook niemand die even op hem kon passen? Je ouders of zusje of een vriendin. En anders als de nood aan de man is mag je mij ook altijd vragen. Vind het ook een slechte zaak dat de hele school dan maar dicht gaat. Als er nou helemaal geen kinderen waren...maar er zijn daar toch ook kinderen die in de buurt wonen. Misschien vonden de leraren het wel makkelijk, een dagje extra vrij
als hier zo iets gebeurd.. dan blijft school open en bieden zij de opvang aan als ouders in problemen zouden komen doordat ze moeten werken
Als ze inderdaad de kinderen hadden samengevoegd die er wel waren, snap ook niet dat dat niet gebeurd is! Er zijn niet veel klassen 6 in totaal, maar neem aan dat van elke klas misschien 2 tot 3 kinderen niet van buitenaf kwamen. Ze zouden zoiezo naar de film dus les zouden ze al niet krijgen dan ga je maar spelletjes doen met de kinderen. @consider: Thanks dat is lief van je! Echt iedereen die ik ken die werkt gewoon op maandag. Gelukkig kan die man oppassen het voelt niet echt super omdat ze niet kunnen communiceren,maar ik ben blij dat het opgelost is. Delano is gelukkig ook wel flexibel daarin, denk dat ie wel ontzettend sneu is dat ze niet naar de film gaan!
Wat enorm stompzinnig zeg. Als bij mijn zoon zn vorige school er zoiets was dan werden ze onder verdeeld in groepjes of in 1 groep samen gevoegd en hielden ze zo iig hun dagritme iets of wat in tact. Iets wat bij mijn zoon (vooral toen hij kleiner was) best wel goed was want hij kon/kan niet zo goed omgaan met plotselinge veranderingen. Hij is maar 1x echt naar huis gestuurt en dat was toen heel de school blank stond door een geknapte waterleiding. Tja dat is overmacht natuurlijk! Ik zou de school er echt op aanspreken hoor! Ze kunnen toch niet van je verwachten dat je alles laat vallen omdat zij zulke dingen niet (kunnen) regelen?
Ja ga er ook wat van zeggen. Zit zelf in de ouderraad dus zou bij de volgende vergadering eens voorstellen dat hier een plan voor word opgesteld, mocht dit zich weer voordoen. @wilma: mijn zoon kan gelukkig wel tegen plotselinge veranderingen, maar er zijn ook kindjes bij hem op school met adhd of pdd-nos volgens mij wel in lichte mate anders zouden ze niet op deze school zitten maar kan begrijpen dat het voor die kinderen wel moeilijk is als het allemaal heel anders loopt.
Is het toevallig de steiger of de meerpaal in groningen? (meende me te herinneren dat je in groningen woont...) want op de site van rtvnoord.nl staat dat de kinderen die op school zijn wel gewoon opgevangen worden... Als je heel ergens anders heen moest, soory dan
Nee hoor is niet die school Is de Bekenkampschool in Paddepoel... Netjes dat ze het wel goed hebben geregeld op die school!
Wacht even, ik ben het een beetje kwijt... Is het nou dat de busjes niet rijden, of is de school dicht? Hoe dan ook, als ze geen goede reden hebben, mogen ze best wel een vergoeding geven voor die vrije dag die jij op moet nemen.