Bv lijkt terug te lopen bij 4 weken....

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door zinzi, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    #1 zinzi, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt: 6 nov 2012
    Beste lactatiekundige,

Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen. De bv ging vanaf het begin (volgens de kraamverzorgende) heel erg goed.

De kleine pakte meteen heel goed. Ze dronk zelfs op het eind van de kraamweek maar 6x per dag, was hiermee tevreden en je ziet haar zichtbaar groeien.

De laatste 2 dagen vraagt ze weer om de 3 uur.

Ik heb eigenlijk bijna nooit natte compressen gehad. Maar als ik nu probeer te stimuleren met de hand om een druppel of straal melk eruit te krijgen gaat dat moeilijker. Ook voelen mijn borsten slapper aan. Ik heb dus het idee dat ik minder productie heb.

Ze heeft vanaf het begin al de neiging gehad om te sabbelen, is niet een heel krachtige drinken naar mijn mening. Soms helpt het haar te laten boeren. Ook gooit ze de laatste tijd haar hoofd naar achter met mijn tepel in haar mond. En laat ze tussendoor sneller los. Ik voedt altijd op bed, zonder tv enz, dus in rust.

Ik wil wel heel erg graag minimaal 6 maanden bv geven. Dus ik wil de productie graag weer ophogen.

Ik masseer nu vooraf mijn borsten. En wil ook een kolf gaan huren, om na het drinken nog af te kolven. Is dit verstandig?
    Zijn er nog andere tips?

Hoe kan ik haar ook krachtiger laten drinken? Is dit een probleem in de houding? Ik gebruik een voedingskussen en voedt haar meestal in de rugbyhouding aangezien ik grote borsten heb.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

enorm sorry, ik ben nog eens aan het terugkijken en zie dat deze vraag is blijven liggen.
    Hoe is het nu? is de vraag nog relevant? Heb je nog aanvullende informatie?
    Dan kunnen we je vraag beter beantwoorden.

Mirjam

Deel Deze Pagina