Hoi! Ik zit hier met een brandende vraag? Cecile sliep vanacht behoorlijk door er zat 6 uur tussen, maar nu heb ik haar wakker gemaakt want ze vertelde mij dat er niet langer dan 6 uur verschil tussen de voedingen mogen zitten vanwege het dalen van de bloedsuikerspiegel. Uit mijn ervaring liet ik mijn oudste dochter gewoon lekker door slapen tot dat ze zelf kwam. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Groetjes Anna
Hier zal iedereen anders op antwoorden. Justin slaapt pas sinds kort langer als 6 uur s nachts. Maar als de kleine nog zo jong is, vind ik dat je haar idd maar moet wakker maken na 6 uurtjes.
dat was toen ik in het ziekenhuis ook een vraag, wakker maken of niet? de vrouw die naast mij lag, die gaf FV aan haar kindje, haar kindje huilde nauwelijks, met honger gaf hij maar een paar kikjes, ma goed, ze vroeg aan de verpleging van de nachtvoeding, moet ik zelf wakker worden of maken jullie mij wakker, als de kleine nog slaapt, er werd gezegd de nachtploeg maakt u wakker, ze ging rustig slapen, werd ineens wakker en het was een uur later als dat de kleine eigenlijk moest eten en belde de verpleging, die kwam ze vroeg hoe het zat met eten geven ze zou wakker gemaakt worden, die vrouw zei daarop, dat als de kleine sliep gewoon lekker laten slapen, waarop ik vroeg (ik was wakker want sliep slecht quinton huilde veel) waarom word er dan gezegd dat men je wakker komt maken en komen ze mij ook wakker maken terwijl mijn kindje ook sliep... Het was namelijk zo dat als een kindje meer dan 6 pond woog het niet nodig was om nachtvoeding te geven als de kleine hier niet om vraagt... een ander iets wat er uit mijn ervaring is gebleken dat het mbt doorslapen beter is om kindje te laten slapen ... bij mij was het zo dat hij na een uur of 8-9 ging doorslapen, als ik hem niet wakker maakte kwam hij rond een uur of 4 en dan daarna weer om 7 uur... maakte ik hem wakker om 12 uur kwam hij nog vaak tegen 5en al, toen heb ik er voor gekozen om hem te laten bepalen wanneer te eten en dan wel te rekken als het kort op elkaar was, dit heeft mij later goed geholpen en veel beter uitgepakt, dus ik zou zeggen als je kindje niet te licht is maar redelijk gewicht heeft leker laten slapen!
ik! het hangt een beetje van het gewicht af, in hoeverre ze zelf het bloedsuiker kunnen regelen. Mijne was vrij zwaar vanaf de geboorte en dan kunnen ze langer zonder eten en ook de temperatuur beter regulieren. Mijn tip: laten slapen. een baby met honger wordt echt wel wakker hoor !
mijn kraamverpleegkundige vond dat ik Noa wakker moest maken! Het heeft inderdaad met de suikerspiegel te maken als ze nog zo klein zijn.
Als ze goed groeit, voldoende plast, na die 6u een goed wakkere en heldere indruk maakt kan je het wel ff afwachten de volgende keer...