Voeden in het openbaar; de fijne plekjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Druif, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

nu ik een beetje op dreef ben durf ik de kleine denk ik ook wel in het openbaar te voeden. Tenminste, wel een beetje afgescherm door de juiste kleding en op de juiste plek.

Maar wat zijn die fijne plekjes waar je ongestoord en niet zo in het zicht kunt voeden? Waar doen de ervaren moeders dat het liefst? Zijn er nog speciale dingen waar je aan moet denken?

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik volg mee, in de hoop dat borstvoeding hier lukt...

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Afgelopen week heb ik in het openbaar gevoed in de wachtkamer van een ziekenhuis.
    Ik zat in een hoekje, een beetje achter de kapstok. Hierdoor toch beschermd door jassen.

Ik probeer altijd een hoekje te zoeken als ik voed in het openbaar. Als je het echt heel lastig vind kan je bijv. tijdens het winkelen in een pashokje gaan zitten. Erg privé!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik voed overal en altijd. Ik heb nergens geen problemen meer mee.
    Wat ik altijd doe is een hemdje onder mijn trui. Hemdje trek ik onder mijn borst en mijn trui trek ik omhoog. Zit ik redelijk bedekt te voeden.
    Is wel even een kwestie van wennen in het begin.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    als je aan het winkellen bent in een pashokje, als je aan het wandellen bent gewoon op een rustig bankje, in de auto, hier hebben ze 2 winkelcentra´s waar speciale babyruimtes zijn met comfi-stoelen en de ikea in groningen had ook een speciale ruimte (weet niet of dat overal zo is)... nouja allemaal best veilig voor een 1ste keer en veel moeders vinden het reuze meevallen. Is de eerste keer ff spannend maar ikzelf voedt inmiddels overal... vorige week nog terwijl we in gesprek waren met een autoverkoper.

Nouja ip kan je overal voeden, je wordt er waarschijnlijk steeds makkelijker in. Ik heb meestal een hemdje aan onder mn kleding, dan doe ik mn borst over het hemdje, mn trui omhoog en dan is dus alleen die borst bloot (kan je nog wat trui-spuugdoek overheen doen) en zit ik niet met een blote rug ed.

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb laatst gevoed in de wachtruimte en spreekkamer van het ziekenhuis. Ook in lunchrooms heb ik weleens gezeten.

Als ik wegga en ik het idee heb dat ik wel eens zou moeten voeden, dan zorg ik dat ik een borstvoedingst-shirt aandoe of een vestje of bloes. Zo kan je redelijk beschermd zitten. Gehannes met spuugdoekjes of hydrofiele luiers ervoor ben ik mee gestopt. Kevin vindt dat niet fijn op zijn hoofdje en hoe hij zich voelt is het belangrijkste. Ik ga niet met mijn blote borsten rondzwaaien, maar als er wat te zien is.... ach, dat is dan jammer....

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik heb nog niet in het openbaar de borst gegeven, maar heb bij de hm leuke shirtjes gekocht voor de borstvoeding (en niet duur). Deze laten alleen je tepel vrij, de rest blijft bedekt, dus erg makkelijk.

8. Anique

Anique Niet meer actief

ik lees ook even mee!

9. Female

Female Niet meer actief

Vanaf het begin overal gevoed, ik heb er nog nooit verder over nagedacht én me nog nooit zorgen gemaakt. Ik vind het gewoon normaal.

Dus ja, restaurant, cafe, op visite, winkel, bouwmarkt, zwembad, feestjes, enz enz overal gewoon...

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Oja als je niet zo in het zich wilt voeden kun je ook voeden in een draagdoek. Oke het is wel even oefenen maar dan kun je ook heeeeeel discreet voeden, gewoon zo onder het winkelen ofzo door.

11. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik voed ook gewoon overal. Als je nog even wil wennen is La Place bij de V&D wel een fijne plek, meestal staan er grote leren banken en stoelen waar je relaxed kan voeden. Er zitten ook altijd andere mama's, soms zelfs aan het tafeltje ernaast te wachten tot ze er ook bij kunnen zitten! Ook als er geen banken staan is La Place fijn, want meestal zijn er veel hoekjes en aaprte zaaltjes. Er is dan altijd wel een plekje waar bijna niemand zit. Ook bij de hema wordt veel gevoed door mama's. Daar hebben ze ook bankjes waar je redelijk ongezien kunt voeden.
    En bij de ikea stata er in de babyroom idd een leren stoel waar je relaxed kunt zitten en de ruimte kan afsluiten.

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of er mensen 'raar' doen tegen je als je voedt in het openbaar?

Mij is het gelukt om BV te geven (na enkele dagen doorzetten en dankzij tepelhoedje) en binnen enkele dagen wil ik even shoppen met de kleine erbij. Maar als ze gevoed moet worden....dan weet ik niet of ik dat al in het openbaar durf (alternatief is even in de auto in de parkeergarage).
    Ten eerste omdat ik nog niet bedreven ben erin (gehannes af en toe haha ;) ) en ten tweede omdat ik rare blikken verwacht. Maar misschien maak ik mij zorgen om niks?

13. Female

Female Niet meer actief

Ik heb nog nooit één rare opmerking gehad. Alleen maar enthousiaste en positieve.

Verder; ik denk idd dat je je zorgen om niks maakt ;) . Gewoon doen zou ik zeggen. Niet eens over na denken ;)

14. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ok, klinkt goed.
    Twijfel hierover heb ik pas sinds kort nu ik weet dat mijn vriend, mijn vader en mijn moeder voeden in het openbaar niet gepast vinden.
    Had ik niet verwacht. Ze vinden het een té intiem iets tussen moeder en kind om mee geconfronteerd te worden, daar voelen ze zich ongemakkelijk bij (bij vreemden dan he, niet bij mij).
    Zij zouden er overigens niets van zeggen, ze zouden alleen er wat van denken. Als voedende moeder heb je dat dan niet door. Dus als ik nu zou voeden in het openbaar dan zou ik denken dat anderen daar moeite mee hebben zonder het te zeggen... :(

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, er zijn altijd mensen die het aanstootgevend vinden. Maar dat vinden ze van een flesje weer niet. Maar ja, je kind heeft honger en moet toch eten. Anders zou je als bv-mama flink aan huis gekluisterd zijn.
    Vind je man het ook niet fijn als jij gaat voeden in het openbaar? Misschien moet je het voordeel uitleggen dat je dan niet maar 1,5 uur de stad in kan omdat je naar huis moet racen omdat kleintje honger heeft. Toen ik de eerste keer openbaar had gevoed in een lunchroom zei mijn man later "lekker zeg, eindelijk een beetje tijd om rond te wandelen en niet steeds op de klok hoeven kijken."

16. Hier ook geen rare blikken. Alleen nu soms wel eens want Liene is al groter en ik dikker ;). En volgens sommigen 'mag dat niet', bv als je zwanger bent. Maar na wat uitleg, is iedereen 'akkoord'.

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik voed ook overal waar het uitkomt en heb geen rare opmerkingen gekregen. En anders...kom maar op, ik lust je rauw ;) Het is toch echt belachelijk dat de meest natuurlijke vorm van voeden als onnatuurlijk en aanstootgevend kan worden gezien?!

18. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    En daarbij...BV is HIP (zeg ik tenminste, hihihi)

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    de stap is hier genomen, eergister bij de hema gevoed. :D het was een beetje onwennig, en had het idee dat iedreen keek, maar ben super blij dat het goed ging. ben van plan een tijdje bv te geven en dan is dit wel makkelijk.

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Saar wat bijzonder dat jij met je dikke buik nog steeds BV geeft... Wat goed zeg. Heb er nooit over nagedacht dat dat ook kan.

Hier nog niet in het openbaar gevoed. WEl al bij andere mensen thuis.
    Maar ik ben wel van plan om het gewoon te gaan doen. Anders kun je als BVde mama bijna de deur niet meer uit...
    En hebben ze er last van? Jammer dan. Wat hebben ze liever, een krijsende hongerbaby of een moeder die heel discreet in een hoekje zit te voeden?

Deel Deze Pagina