Hoi, geregeld lees ik topics over het weer op gang komen van menstruatie na de bevalling. Maar de meeste dames schrijven daar niet bij of ze bv geven of niet en dat maakt natuurlijk uit. Vandaar nog een keer de vraag: wanneer werden jullie weer ongesteld na de bevalling bij het geven van volledige bv?
Ik ben nog niet ongesteld ... ook niet aan de pil. Mn schoonzusje werd bij de eerste pas na 16 maanden weer ongesteld en bij de tweede met 14 maanden ... Maar dit wisselt erg van vrouw tot vrouw en hoe 'volledig' je BV is ...
Huh? Echt waar ? Dan ga ik nu eerst de gebruiksaanwijzing lezen. Ben zo terug................... Edit: Ik had de gebruiksaanwijzing/bijsluiter dus nog helemaal niet gelzezen. En idd nemo je hebt helemaal gelijk ik had dus helemaal niet moeten stoppen na de eerste strip en gelijk met de volgende moeten beginnen. Maar er staat dus ook in dat je moet beginnen op de eerste dag van je eigen menstruatie, maar die heb ik nog niet gehad. Ik heb met de huisarts gebeld toen ik ermee wilde beginnen en die zei dat ik gewoon kon beginnen. Nou, ik ga morgen ochtend weer meteen beginnen met de volgende strip en stop niet meer. Nouja, gelukkig maar dat we nog altijd een condoom gebruikt hebben.
Nouja, een beetje wel natuurlijk. Maar meteen weer wat geleerd, voortaan toch maar de bijsluiter van te voren lezen. Maar echt super bedankt voor de tip hoor! Anders was er straks nog een broertje of zusje voor Malou en Ruben onderweg 8) .
Hai, Ik werd reeds na vier maanden terug ongesteld. En ik gaf toen nog uitsluitend borstvoeding aan mijn baby. Ik heb sindsdien toch een zeer regelmatige cyclus aangehouden.
Gelukkig ben ik nog niet ongesteld geworden sinds de bevalling! Dus al 7 maanden en 3 weken niet. Ik mis het niet hoor, maar ben wel benieuwd wanneer het weer eens zal beginnen...
Hier ook nog geen menstruatie. Ik geef ook nog volledige borstvoeding. Wij willen echter wel zo snel mogelijk voor een 2de dus ik zit met spanning te wachten
@Me2, grappig. Ik hoop er ook snel op. Maar juist om met regelmaat een seintje te krijgen dat ik toch echt niet weer zwanger ben.
hmm ik stopte na 4 weken met vloeien en werd in de 6de week ongesteld in de 8 ste week weer en de 12 de week ook nu is Gyano 15 weken en ik heb gelukkig al 3 weken niet meer gevloeid dus van mijn mag het nu wegblijven grtz Ramona
Ik heb geen idee. Ik dacht na een week of zes maar daarna heb ik een spiraal laten plaatsen en nu geen ongi meer.
Ik heb nog 3 weken na de bevalling gevloeid. Na 4 weken kwam er een bloeding. Na 6 weken moest ik naar de VK voor nacontrole en toen heeft ze meteen even een echo gemaakt om te kijken wat die 2e bloeding zou kunnen zijn. En ze zag duidelijk eitjes die alweer aan het rijpen waren. Sindsdien alweer 2 keer ongesteld geweest ondanks volledige borstvoeding.
Met 6 weken was het vloeien helemaal weg (incl. het laatste beetje gekleurde afscheiding) en met ruim 10 weken begon ik wat te vloeien. Was gister iets heftiger met buikpijn ook, maar niet echt superveel geweest. Wij willen ook snel weer een 2e, dus ik hoop dat dit een menstruatie is en dat ik een heuse cyclus ga krijgen. Had ik voor mijn zwangerschap niet, dus was wat lastig zwanger worden... daarom willen we ook zo snel een 2e, je weet nooit wanneer het gaat lukken (maar vooral omdat we dat heel leuk vinden ).
Ik heb tot 6 weken gevloeid en daarna nog geen ongi gezien. Ben wel nieuwsgierig wanneer het op gang komt.
Ik heb toevallig van de week 1 dag wat bloedverlies gehad, maar of ik dit nu een ongesteldheid moet noemen? In ieder geval heeft het dus 11 mnd geduurd voor er weer 'iets' op gang kwam!