Eerste menstruatie met volledige bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Druif, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

geregeld lees ik topics over het weer op gang komen van menstruatie na de bevalling. Maar de meeste dames schrijven daar niet bij of ze bv geven of niet en dat maakt natuurlijk uit.

Vandaar nog een keer de vraag: wanneer werden jullie weer ongesteld na de bevalling bij het geven van volledige bv?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier tot nog toe niks gezien, ook nu in de stopweek van de pil niks te bekenen :( .

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben nog niet ongesteld ... ook niet aan de pil. Mn schoonzusje werd bij de eerste pas na 16 maanden weer ongesteld en bij de tweede met 14 maanden ... Maar dit wisselt erg van vrouw tot vrouw en hoe 'volledig' je BV is ...

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

3,5 maand na de bevalling. Al vrij snel dus weer.

@Bolbuikje: gebruik jij de gewone pil dan ?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Huh, nee, ik heb cerazette, 28pillen in een strip, ben nu met die eerste klaar zegmaar.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Maar bij de cerazeta heb je toch geen stopweek ?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Huh? Echt waar :oops: ? Dan ga ik nu eerst de gebruiksaanwijzing lezen. Ben zo terug...................

Edit: Ik had de gebruiksaanwijzing/bijsluiter dus nog helemaal niet gelzezen. En idd nemo je hebt helemaal gelijk :oops: ik had dus helemaal niet moeten stoppen na de eerste strip :oops: en gelijk met de volgende moeten beginnen. Maar er staat dus ook in dat je moet beginnen op de eerste dag van je eigen menstruatie, maar die heb ik nog niet gehad. Ik heb met de huisarts gebeld toen ik ermee wilde beginnen en die zei dat ik gewoon kon beginnen. Nou, ik ga morgen ochtend weer meteen beginnen met de volgende strip en stop niet meer. Nouja, gelukkig maar dat we nog altijd een condoom gebruikt hebben.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Altijd handig zo'n forum he ;)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja, een beetje wel natuurlijk. Maar meteen weer wat geleerd, voortaan toch maar de bijsluiter van te voren lezen. Maar echt super bedankt voor de tip hoor! Anders was er straks nog een broertje of zusje voor Malou en Ruben onderweg 8) .

10. sony

sony Nieuw lid

18 feb 2008
    3
    0
    0
    Belgenland
    Hai,

Ik werd reeds na vier maanden terug ongesteld. En ik gaf toen nog uitsluitend borstvoeding aan mijn baby. Ik heb sindsdien toch een zeer regelmatige cyclus aangehouden.

11. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Gelukkig ben ik nog niet ongesteld geworden sinds de bevalling! Dus al 7 maanden en 3 weken niet. Ik mis het niet hoor, maar ben wel benieuwd wanneer het weer eens zal beginnen...

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook nog geen menstruatie. Ik geef ook nog volledige borstvoeding. Wij willen echter wel zo snel mogelijk voor een 2de dus ik zit met spanning te wachten :)

13. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Me2, grappig. Ik hoop er ook snel op. Maar juist om met regelmaat een seintje te krijgen dat ik toch echt niet weer zwanger ben. :)

14. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hmm ik stopte na 4 weken met vloeien en werd in de 6de week ongesteld in de 8 ste week weer en de 12 de week ook :rolleyes: nu is Gyano 15 weken en ik heb gelukkig al 3 weken niet meer gevloeid :) dus van mijn mag het nu wegblijven ;)
    grtz Ramona

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb geen idee. Ik dacht na een week of zes maar daarna heb ik een spiraal laten plaatsen en nu geen ongi meer.

16. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik heb nog 3 weken na de bevalling gevloeid. Na 4 weken kwam er een bloeding.
    Na 6 weken moest ik naar de VK voor nacontrole en toen heeft ze meteen even een echo gemaakt om te kijken wat die 2e bloeding zou kunnen zijn. En ze zag duidelijk eitjes die alweer aan het rijpen waren.
    Sindsdien alweer 2 keer ongesteld geweest ondanks volledige borstvoeding.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 6 weken was het vloeien helemaal weg (incl. het laatste beetje gekleurde afscheiding) en met ruim 10 weken begon ik wat te vloeien. Was gister iets heftiger met buikpijn ook, maar niet echt superveel geweest.
    Wij willen ook snel weer een 2e, dus ik hoop dat dit een menstruatie is en dat ik een heuse cyclus ga krijgen. Had ik voor mijn zwangerschap niet, dus was wat lastig zwanger worden... daarom willen we ook zo snel een 2e, je weet nooit wanneer het gaat lukken (maar vooral omdat we dat heel leuk vinden ;)).

18. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb tot 6 weken gevloeid en daarna nog geen ongi gezien.
    Ben wel nieuwsgierig wanneer het op gang komt.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij allebei de kinderen op de dag af 21 maanden na de bevalling.

20. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb toevallig van de week 1 dag wat bloedverlies gehad, maar of ik dit nu een ongesteldheid moet noemen? In ieder geval heeft het dus 11 mnd geduurd voor er weer 'iets' op gang kwam!

Deel Deze Pagina