Lees best wel vaak dat voeden( bv)in het openbaar een moeilijk thema is, Vreemd niks is zo natuurlijk als dat, vind ik! Ben benieuwd naar jullie mening hierover???
Zoek de baby die gevoed wordt hihi 7 weken oud met vriendin naar een terrasje Vind dat al makkelijker dan midden op eem verjaardag haha dan zoek ik een ander plekje
Ik doe het eigenlijk altijd gewoon. Voed voor mijzelf en op mijn verzoek wel voor vertrek of bijv nog in onze auto, maar als er voor thuiskomst honger is voed ik gewoon. In/bij bijv speeltuin, strand, mcdonalds, zwembad, clubhuis, terrasje: net hoe het uitkomt.
Als het gewoon netjes bedekt is vind ik dat helemaal geen probleem, maar ik zag ook eens een moeder die gewoon vol met haar blote borst haar kindje zat te voeden, ik heb helemaal niks tegen borstvoeding hoor begrijp me niet verkeerd, maar zo vol in het zicht nee sorry dat vind ik toch te privé. Maar zoals mw21 dat doet, prima, je baby een lekker knus nestje, en niemand die wat ziet.
Op een terrasje doe ik het inderdaad ook gewoon. Meestal wel met een hydrofiel erover. Zoals mw zegt, op een verjaardagsfeestje met familie, dan ga ik wel apart zitten
Als je kind honger heeft en je zou bij KV ook een fles geven, moet BV dus ook gewoon kunnen. Onze oudste heb ik altijd gevoed waar dat zo uitkwam. Ging het niet opzoeken, en voedde uiteraard discreet: geen behoefte dat de hele wereld even kan gluren hoe bij mij de boel erbij hangt, (je zult mij ook nooit topless zien op het strand), maar er lijkt me niets natuurlijkers dan je kind voeden en dat moet dus overal kunnen waar dat maar nodig zou zijn.
Ik deed het gewoon, kon me echt niet boeien. Voelde me juist trots Dat iemand mn tiet ziet vind ik echt niet erg. Ik liet ze natuurlijk niet onnodig bloot hangen maarja, je moet toch je kind afkoppelen en dan je zoogkompres terugstoppen...
Zo denk ik er ook over. Gewoon discreet voeden. En idd, wat moet je dan....altijd maar binnen blijven? Je kind moet toch eten? Ik denk dat er eigenlijk maar weinig vrouwen zijn die echt open en bloot gaan zitten voeden. Maar voor diegene die dat doen...lekker zelf weten? Ik snap dat mensen het "prive"vinden. Dus met alle respect hoor maar....Op het strand zitten vrouwen ook in hun blote borsten. Daar heeft geen mens het over. Maar zodra je er een baby aan plakt..
In het begin vond ik het nog wat moeilijk,ging ook niet zo vlot. Nu ben ik er heel makkelijk in,doe het wel discreet. Bij vrienden zo wie zo geen moeite. En dat mensen kijken ja ik kijk zelf ook altijd onbewust, maar het is ook zo mooi
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je kindje voedt waar dan ook, of dat nou met een fles of met de borst is. Ik zoek zelf altijd wel een rustig plekje en er zijn mensen bij wie ik me niet op mijn gemak genoeg voel om te voeden, dan zoek ik dus wel een rustig plekje. Naast dat ik het de normaalste zaak van de wereld vind om je kindje te voeden vind ik het ook wel iets intiems. Ik doe dus wat op dat moment goed voelt. Op het moment is mijn dochtertje dusdanig snel afgeleid dat ik liever even in een aparte kamer/auto voed zodat ze even effectief drinkt. Bij mijn zus/ouders in de woonkamer gaat prima maar op een terras zou ze alleen maar rond willen kijken en zit in met een blote boobie en daar voel ik me niet zo heel erg prettig bij op een drukke plek . Als ik in het openbaar voed is er overigens weinig te zien, pas mijn kleding daar dan op aan. Overigens nooit opmerkingen gehad.
Ik doe het wel, als het echt niet anders kan, ben er nog steeds geen fan van, ook omdat ik niet weet wat de mensen in Turkije ervan vinden. Ik denk dat ik er in Nederland iets minder moeite mee zou hebben, stom he!? Hier wel een foto van publiekelijk voeden, in het gemeentehuis, toen we zijn identiteitskaart op gingen halen (in een of andere pakket kreeg ik een voedingsschort, dus daar maak ik dan maar gebruik van) View attachment 336056
Ik voed gewoon overal wanneer het nodig is,moet wel zeggen nu ze ouder is ze meestal alleen drinkt voor het slapen gaan,dus dan ligt ze lekker naast me op bed,heerlijk ff drinken en knuffelen voor het slapen gaan.met een doek voeden heb ik altijd lastig gevonden en die trekt ze ook van haar hoofd af,pas wel mn kleding er een beetje op aan,en wie er moeite mee heeft kijkt maar een andere kant op.
Ik voed overal. Maak daar echt geen probleem van. In het begin vond ik het spannend maar mijn man zei: gewoon doen. En het is echt de normaalste zaak van de wereld. Als mijn dochter aangelegd ligt, zie je niets van een afstandje. Overigens was ik die voedingsshirts op een gegeven moment wel beu en begon ik ook weer jurkjes te dragen. Als ze dan wil drinken moet dus het hele jurkje omhoog dan zorg ik er altijd voor dat ik een dekentje of iets dergelijks bij me heb, om mijn benen te bedekken.
hahaha, dat vind ik dan weer net iets teveel gedoe. Heb gelukkig genoeg leuke jurkjes die naar beneden kunnen of knoopjes oid hebben
Ik heb ook overal gevoed. Wel altijd een hydrofiel bij me om mijn borst te bedekken. Ik vind het trouwens raar om die hydrofiel helemaal over het hoofd van je kind te doen. Soms is het nodig omdat hij/zij anders te veel afgeleid wordt, maar als je het alleen doet om anderen vindt ik dat niet nodig.
Ik stond hier op een gegeven moment ook altijd bij het shoppen in de paskamer te proberen of ze voldoende omlaag konden om gewoon te kunnen voeden. Ooit een verkoopster gehad die het zag en me echt aankeek van: wat doe je nu?!? Maar even uitgelegd....
haha ja zo stond ik ooit in de steps met een hele behulpzame dame die maar hooggesloten jurkje na hooggesloten jurkje kwam brengen om te passen.