voeden in het openbaar doen of niet doen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bettypalma, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

LOL
    Niet gevraagd om jurkjes die zo laag waren dat je je boobs eruit kunt tillen...? :D

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik even de stad in ging, dan probeerde ik dat zo te doen dat ik gelijk na een voeding wegging. Maar als hij datoch weer trek kreeg, voedde ik gewoon hoor. Ik hield er qua kleding altijd wel rekening mee. Dus een hemdje met een truitje erover, zodat je alleen een spleetje bloot hoeft te maken. En als het enigszins kon, zocht ik wel een rustig plekje op en / of ging ik met mijn rug naar 'de menigte' zitten. Een enkel keer wel eens een grof gehaakte poncho gebruikt om het nog meer onzichtbaar te maken. Maar zowel zoonlief als ik vonden dat niks. Je trekt om te beginnen veel meer de aandacht. Als je een baby goed aanlegt, zullen veel mensen niet eens zien dat het ligt te drinken, omdat het dan gewoon lijkt of baby bij mama ligt te slapen. En onze zoon vond dingen over zijn hoofd niet fijn. Nou, zo'n spartelend kindje onder een poncho valt veel meer op.

Gewoon doen. Hoe meer moeders gewoon voeden, hoe normaler het wordt. Laten we toch hopen dat dit soort topics over een aantal jaar niet meer geopend hoeven te worden, omdat het volkomen vanzelfsprekend is dat een baby die honger heeft gewoon te eten krijgt.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    ik vind het juist het fijnste van bv. als hij opeens ergens honger krijgt, gewoon gaan zitten voeden. de eerste keer wel bewust opgezocht, ik moest echt een drempel over. maar daarna werd ik er zo handig in. ik krijg ook alleen maar lieve blikken van mensen. ik ervaar alleen maar dat mensen het ontroerend vinden. ik vind het zelf ook alleen maar lief om te zien.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb het ook gedaan, gewoon niet te lang met je tiet heen en weer zwaaien :p Ik zie liever een vrouw borstvoeding geven dan een vrouw inde blote tieten op het strand (wat dan blijkbaar wel normaal moet zijn)

5. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen. Niets natuurlijkers dan dat toch. En als het niet bedekt is dan zie je nog niet veel vind ik, zo met een hoofdje er voor.

6. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ik ben voor bv maar wel discreet, ik vind niet dat ik op een openbare gelegenheid naar iemand anders haar mega tiet moet gaan zitten kijken. Ik werk als stewardess en vind het gewoon storend zit je net uit te leggen hoe het werkt en of ze hulp nodig hebben en hoppa komt er weer een uit, en ja dat vind ik nogal ongemakkelijk als het bedekt in het openbaar prima, maar vind duidelijk een verschil met op het strand topless ( vind ik ook niet kunnen misschien iets cultureel maar dat is een andere discussie) als gewoon in een cafe of iets dergelijks waar iedereen gekleed3ed is

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Helemaal mee eens!
    Ik vind het altijd zo jammer als het moet worden goed gepraat terwijl het Zoiets moois en natuurlijks is.
    Een vriendin vertelde ooit, vol verbazing en verontwaardiging, dat er bij haar in de treincoupé 'gewoon' iemand d'r kind zat te voeden.
    Toen ik aan haar vroeg, wat had ze dan moeten doen wist ze geen antwoord. Maar als ze haar kindje een flesje had gegeven had niemand het raar gevonden.
    Ik denk dat ook dit een reden is dat veel moeders snel afhaken bij het bv geven omdat je je zo ongemakkelijk voelt als je lang op stap gaat met de kleine.. en hoe moet dat dan met voeden.. ;)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #28 Zoe123, 5 jul 2013
    Laatst bewerkt: 5 jul 2013

Mmhh
    Ik vlieg al 12 jaar voor onze blauwe trots,en heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt.
    Daarnaast heb ik liever een kindje dat tevreden ligt te drinken, dan een huilende baby waar andere passagiers niet blij van worden...;)

Vloog laatst terug uit Panama en had in mijn werkgebied 3 kindjes, in de leeftijd 12 weken-11 maanden.Kregen alledrie bv.Supervlucht, kindjes heel tevreden.Lekker drinken bij mama...

De mama's breng ik tijdens het voeden altijd even een glaasje water...extra service!:p

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik voed hier ook altijd voor vertrek, maar verder altijd en overal gevoed. Mijn ervaring is dat het niemand opvalt als je niet gaat vogelen met doeken en heftig probeert te bedekken. Niet dat ik ga staan flashen, maar a) ik heb ze flink en door de ligging van de tepel is er veel borst nodig, zeg maar en b) mijn zoontje pikt het concept "discreet" niet en drinkt dan niet, ook al niet als jonge baby. Bedekken met doeken e.d. is dan ook geen optie. Wat ik wel doe in bv een eetgelegenheid is wegdraaien naar de muur, omdat ik het niet nodig vind dat mensen die eten/drinken uitzicht hoeven te hebben. :)

Je ziet er echter overigens weinig van omdat ik snel werk en gewoon snel e.e.a. naar beneden trek. Eigenlijk nog nooit kijkers gehad.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Heb vandaag nog in het zwembad gevoed en ja mijn hele borst hing eruit (hoe anders met bikini) op het moment dat mijn dochter drinkt zie je hier niets van maar het aan- en afkoppelen zou voor sommige mensen wel eens shockerend kunnen zijn...

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Ik deed het liever niet. Maar soms kan het niet anders en dan deed ik gewoon een doek over mij heen.

12. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    vlieg al 2 jaar voor de kleine blauwe en daarnaast 3 jaar voor de groene gevlogen dus begrijp je punt ff niet? Voor de vlucht die 1 minuut dat ik wat uitleg qua flight safety wil ik liever niet tegen een tiet aankijken en zijn genoeg andere manieren waarbij er geen doek overheen moet of zeg ff hey sorry maar hij moet ff eten ik heb echt geen behoefte om daar tegen aan te kijken.

13. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik vind het persoonlijk erg jammer inderdaad dat het zo'n vreselijk issue is geworden. Dingen die gewoon natuurlijk zouden moeten zijn zijn een taboe geworden. Inderdaad topless zonnen moet kunnen je kleden zoals je wil moet kunnen iedereen moet zijn eigen vrijheid hebben maar zodra het iets basaals is als een kind voeden is het vreemd. Ik ben best preuts maar in de luttele twee weken dat ik mijn kind borstvoeding heb gegeven was ik er snel klaar mee met dat preutse gedoe. Kind heeft honger hup aanleggen. Borstvoeding geven vind ik al hogere wiskunde laat staan dat we er met zijn allen zo moeilijk over doen om het nog even te compliceren. En nee je hoeft ze niet bloot te gooien je moet doen waar je je fijn bij voelt maar je moet ervan verzekerd kunnen zijn dat mensen je niet scheel aankijken.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En dat blijf ik het vreemde vinden. Het shockerend vinden een borst en tepel te zien. Terwijl wij dat allemaal weleens gezien hebben toch? Vrouwen onderling in bijv de kleedhokken of binnen een familie, mannen van vrouwen (hun eigen vrouw/vriendin/scharrels) of op een strand de topless-zonnende etc etc. Maar als dan een vrouw een kind voedt en je mogelijk een stukje tepel ziet wordt dat soms als schokkend/vies/raar gezien. Vind ik jammer. Al snap ik echt wel dat het soms een minder geschikte plek is of als je iets meer/minder discreet voedt ook uitmaakt etc etc.

15. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Zo de eerst volgende keer dat ik in het vliegtuig zit gaat ie bloot:D:D
    Ongeloofelijk dat mensen zo bekrompen kunnen zijn over zo iets natuurlijks, ik had hier iets heel anders verwacht.
    :x:x

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Mijn punt is precies wat ik schrijf
    Dat ik wat jij beschrijft in 12 jaar nog niet heb meegemaakt

Wel denk ik dat wij er zijn om de passagiers te helpen
    Als ze verder goed opletten
    Wat is dan het probleem? Je bent iets aan het uitleggen,dan hoef je toch niet
    naar "die tiet" te kijken?

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik hoop je aan boord te begroeten
    Je glaasje water staat klaar:p

18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    jeetje, ik verbaas me echt een beetje over je toon.. je doet als of het iets smerigs is.
    Ik raak juist vertederd als ik een kindje zie drinken bij de moeder.. en geen zin hebben om tegen "tieten" aan te kijken?? Waarom is het erg om de borst van een vrouw te zien vlak voor ze haar kindje aanlegt?

19. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Lekker;);)

20. Metire

Metire Niet meer actief

Daar zijn je borsten toch voor gemaakt, om altijd en overal voeding voor je kindje bij je te hebben? ;)

Deel Deze Pagina