Ik vondhetvoorheen altijd lastig. Het was een heel gehannis aan de borst met ons meisje, omdat ze een hele slechte drinkstart had gemaakt waarbij ze lang in het ziekenhuis moest liggen. Ook heeft ze tot vier maanden een tepelhoedje nodig gehad en ik vond het moeilijk om dat een beetje discreet te doen. Nu drinkt ze zo makkelijk dat ik haar idd overal voed. Ik heb er nog nooit rare opmerkingen of vreemde gezichten over gekregen trouwens.
Dan hoop ik niet dat jij aanstaande zaterdag naar aruba vliegt als mijn jongste drinken wil kom je echt niet boven haar geschreeuw uit met je uitleg,en dan ben je erg blij met die tiet. Waar je overgens minder van ziet dan mensen die in dat vliegtuig zitten die geen bv geven(ik ken mensen waar tieten bijna uit hun tshirt vallen om mee te pronken en die geven geen bv)
Over de jurkjes gesproken, ik weet niet waarom het zo is maar alle jurkjes die ik leuk vond dit jaar en vorig jaar waren allemaal hooggesloten. Heb twee wrap dresses die heel handig zijn, maar voor de rest moet elke keer alles omhoog. Je wordt er handig in Oh, en de volgende keer dat ik ga vliegen ga ik serieus flashen, zeker als de stewardess het riedeltje afsteekt. Wie doet er mee? Nee echt, waar gaat het over. Doe normaal over borstvoeding! Als je op het strand loopt ga je toch ook niet zeuren over iedereen die topless gaat beachvolleyballen? Nee, als je dat zou doen ben je preuts en bekrompen. Maar een moeder die het normaalste van de wereld doet, daar mag men op afgeven. Achterlijk.
Het is eigenlijk toch ook te zot voor woorden dat je je kind moet verstoppen onder een doek als je borstvoeding geeft? De mensen die geen blote borst willen zien,gaan die dan ook nooit naar het strand? Daar zitten namelijk aardig wat vrouwen met ontblote borsten.... En heb je zelf ook altijd hooggesloten truitjes aan? Zodat je geen stukje blote borst ziet? Iets natuurlijks als je kindje borstvoeding geven wordt als apart gezien (dan moet je alles verstoppen), terwijl in je blote tieten op het strand bruin bakken blijkbaar doodnormaal is.....
Gisteren ging ik zitten in het favoriete koffie plekje van mijn moeder en zus. De mevrouw zegt meteen tegen mijn zus, gewoon weer ijskoffie en vraagt aan mij waar ik zin in heb. Ik kijk een beetje moeilijk en zeg dat ik even op de kaart wil kijken. Waarop zij zegt, wil je dan in ieder geval al een glaasje water? Dat vind ik zo prettig. Geen issue, maar gewoon een glas water erbij. Dan kruip ik verder gewoon lekker in mijn hoekje om te voeden. Heerlijk!
Ik vind dat borstvoeding in het openbaar gewoon moet kunnen. Maar wat betreft die vergelijking van topless dames op het strand: die klopt echt niet hoor. Op het strand is dat inderdaad een geaccepteerd verschijnsel. Maar als je met alleen een bikinibroekje aan gaat staan volleyballen in de plaatselijke speeltuin, ga je toch echt een hoop kwade blikken krijgen hoor. En als oom agent je ziet, ga je mooi op de bon. Net zoals je niet topless in LaPlace of in het vliegtuig gaat zitten. Terwijl het geven van borstvoeding in al die situaties prima kan. Maar dat zal ook een kwestie van normen en waarden zijn. (Ik vind he normaal dat baby's die honger hebben gevoed worden zonder dat ze erop hoeven te wachten. En ik vind het waardevol dat mijn lichaam zelf in deze eerste levensbehoefte kan voorzien.) Overigens kunnen we een pagina-lange discussie gaan voeren over "kan het wel of kan het niet en welke normen en waarden passen daar dan bij" maar eigenlijk vind ik het niet eens zo interessant wat een ander er van vindt. Het is namelijk gewoon toegestaan, mits je niet al een kwartier van te voren met blote borsten erbij zit.
Het klopt dat die vergelijking zo niet klopt . Maar over blote borsten wordt allang niet meer spastisch gedaan, dat was meer mijn punt. Waarom dan wel over een moeder die haar kindje voedt? Je moet er dan echt wel met je neus bovenop staan wil je een tepel of een stuk boob zien. Misschien is het beter om de vergelijking te maken met diepe decolletes. Daar wordt niemand nog warm of koud van, in welke omstandigheid dan ook. En daar zie je meer van dan bij een voedende moeder (in het algemeen).
Doen!!!!! Hier Altijd en overal waar kleine man zin had! Apart wel dat er enkel commentaar van andere vrouwen kwam. Nog nooit een man tegengekomen die het onnatuurlijk of vervelend vond...en nee hier geen Pamela borsten of compleet zichtbaar maar van een doek erover vond ie helemaal niets en ik ook niet. Ligt er enkel meer nadruk op.
Tja, maar dan hebben we het (denk ik) over 'behoeftes' van volwassenen. En ook al kunnen die soms erg sterk aanwezig zijn hebben wij -als het goed is- geleerd om deze behoefte uit te stellen tot een moment en een plaats waar het wel gepast is. Dat kun je van een hongerige baby nu eenmaal niet verwachten. Zou ook niet moeten, vind ik.