Wanneer gaan de haren van baby's echt hard groeien? Mijn dochter had bij dr geboorte bijna geen haar, en is eigenlijk constant hetzelfde gebleven tot aan de 3maanden. 3 weken geleden hebben wij haar haar eraf geschoren, dit vanwege hindoestaans geloof. Heb wel het idee dat het iets sneller groeit nu maar nog steeds niet erg hard. Bij welke leeftijd ging jou baby's haar ineens hard groeien?
Niet Haren groeien hier zeer langzaam, vooral bij de oudste. Die was bijna kaal nog met haar 1e verjaardag en kon pas een klein staartje met ruim 2. Middelste ging iets sneller, maar had ook al meer haar en de derde zit er tot nu tussenin.
Ik was zelf met 1 jaar nog praktisch kaal, had hooguit een dun laagje onzichtbaar pluis Maar nu heb ik gewoon haar, gelukkig Mijn dochter is geboren met een flinke bos, maar dat dunde wel wat uit in haar eerste jaar; nu groeit het weer als kool!
Ik ken kinderen die met de 4e jaar nog bizar weinig haar hadden, dus dat is zo verschillend. Ook scheren maakt dan niet uit, alhoewel jij om een andere reden scheert, maar het haar gaat er echt niet harder van groeien Het komt vanzelf wel, maar misschien pas over een half jaar of over 9 maanden.
Ze kan nu bijna een piepklein staartje en ze is 26 maanden . Tot haar eerste verjaardag was ze bijna kaal.
Hmm volgens mij had ik zelf ook nog amper haar met me 1e verjaardag. Zal ze wel van mij hebben dan. Bedankt voor jullie reacties.
hier een jongetje wat nu pas een beetje haargroei heeft met 1,5 jaar haha kan dus nog heel lang duren
Beide dochters hadden een leuke bos haar bij de geboorte, maar het ging pas echt goed groeien na de eerste verjaardag. Tot die tijd groeide/groeit het wel, maar erg snel gaat dat niet. En ik ken een hoop baby's die tot de eerste verjaardag behoorlijk kaal waren en als je ze dan op hun tweede verjaardag zag... dan was dat dus een wereld van verschil Je bent dus nog een beetje vroeg met je verwachting
Nou, ik weet nu uit ervaring dat dat inderdaad erg lang kan duren! Mijn dochtertje is nu ruim 18 maanden en heeft nog steeds niet veel haar. Bovenop begint het nu wat te groeien, maar haar hoofd is nog steeds omrand door een laagje dunne donshaartjes
Mijn zoontje is geboren met een flinke bos haar. Daarna is het iets dinner geworden maar ik zie nu alweer een hoop groeiende haren. Hij is nu 3 maanden.
Bij mijn oudste begon het rond 1,5 te groeien, die was daarvoor zo goed als kaal. Met 2 jaar kon ze een speldje in en ergens tussen 2,5 en 3 jaar een staartje maar dat wil ze niet. Jongste heeft aan de achterkant wat meer haar maar bovenop nog weinig. Speldje lukt nog niet.
Ik kijk het haar van mn dochter nog steeds lang Totm1 jaar was het heel kort en dun, echt pluis. Na 1,5 begon het te komen. Over 2 maanden wordt ze 2 en nu kan ze een schuifje in en een piepklein staartje!! De haarclipjes lagen al vanaf haar eerste verjaardag te wachten...
Hier pas rond de tweede verjaardagen. Al heeft mijn dochter wel veel haar vergeleken haar broers rond de 11 maanden. Maar vergeleken met heel veel andere meisjes (lees 97% ofzo ) is ze nog praktisch kaal.
Hier een jongen met een vol koppie haar! En een meisje waarvan je het nu pas gaat zien. Ze is nu 10maanden. En dat terwijl haar broer op die leeftijd al twee keer was geknipt. Ik hoorde laatst dat het aan de vader van de moeder ligt of ze goed haar krijgen. Maar of het echt waar is,ik kan het je niet vertellen. Overigens zorgt het scheren van een baby's haar niet dat het sneller groeit of dat het voller wordt. Het LIJKT alleen voller/beter/mooier omdat dan de haren op heel het hoofd tegelijk groeien dus heb je geen rare kale plekken meer met op de ene plek donshaar en op de andere plek wel/geen haar. (Vertelde de kapper)
Hier ook een meid waarbij je op de echo al haar haarbos kon zien. En inderdaad had ze bij de geboorte een grote bos haar en nog steeds. Ze is 9 maanden en heb het al een x laten bijknippen bij de kapper. Binnen no time kon ze staartjes en ze heeft zelfs al een stukje ingevlochten gehad. Maar ben ook wel benieuwd wanneer het echt gaat groeien. Hier groeit het wel, maar niet bijzonder hard.
Ik heb nu al 2x het haar van mijn dochter moeten knippen. Ze werd echt met een onwijs grote bos haar geboren! Hier groeit het nog steeds heel hard maar ik merk dus dat mijn dochter een uitzondering is!