Voeden in het openbaar -> in de zomer............

Discussion in 'Borstvoeding' started by Hanneke, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, hoe gaan jullie dat dus doen met weer als dit van afgelopen dagen?

Normaal gesproken had ik altijd een spagettie hemdje aan onder mijn trui/shirt/blouse (hoe schrijf je dat? een vrouwelijk overhemd bedoel ik :D ). Dan deed ik dus altijd het hemdje naar beneden, dat wat ik erover had naar boven of de knoopjes los. Maar met dit weer heb ik alleen een shirtje/hemdje aan. Dus de keus omhoog of naar beneden :( . Word daar wel weer ineens wat onzeker door. Dus of een ontblote borst of mn buik bloot. Lastig, hoe doen jullie dat? Of hebben jullie er gewoon nog iets overaan?

Nouja, alle tips zijn welkom :D .

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, ik doe altijd hetzelfde als jij. Ik vind het eigenlijk allemaal geen optie :).

Ik heb even nagedacht, en ik denk dat ik topje omlaag zou doen en dan een omslagdoek/hydrofiel over mijn borst. En dan hopen dat Eva die er niet aftrekt :D

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ik doe gewoon het shirt omhoog. Thijs lekker over mijn buik heen, zie je de buik ook niet! Hou niet van de bovenkant bloot, het geeft me het gevoel dat ik helemaal bloot zit....

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    shirt omhoog idd en Dean over mijn buik heen. Maar met 1 kant van mijn shirt omhoog is er al niet veel bloot te zien,

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Helaas hier geen optie, hij trekt en pulkt aan alles wat in zijn bereik ligt... en jouw meiske straks ook wel als ze zo rond de 6 maanden is. :D
    Ik voed niet zo vaak in het openbaar, af en toe ontkom ik er even niet aan, maar dan krijg ik al rare blikken (de eerste maanden niet, maar kennelijk is hij nu 'te oud'). Probeer het dus als het even kan te omzeilen.

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    te oud :confused:

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Ik deed twee spagetti-hemdjes aan, of als het heel warm was alleen een tweede spagettihemdje aan als ik moest voeden klaar met voeden, hemdje weer uit.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Of even een zwangerschapsband om je blote buik als je je hemdje omhoog doet ?

9. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Net als Lintjezuur! Of dan met een hemdje onder en een shirtje of blousje eroverheen.

10. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb inderdaad ook een hemdje onder mn shirt, maar das gewoon een heel dun, klein hempie met dunne bandjes, dus dat blijf ik van de zomer ook gewoon nog doen.

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een hempie aan en trek het gewoon naar beneden. Ook op het terras. En straks ook met een baby van 6+ maanden. Ik voel me dan juist zo trots :D! En hoe meer mama's dit doen, des te gewoner wordt het ... toch?!

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ga gewoon liggen op gras veld of op de bank ergens en doe gewoon het truitje omlaag als ze het niet willen zien kijken ze maar de andere kant op ik vind dat het gewoon moet kunnen is toch de natuur!

13. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Helemaal mee eens!

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gaat de boel omhoog... hij is inmiddels zo groot dat hij mn spekrandjes redelijk aan het zicht ontrekt en daarbij zijn ze zo verbaasd als je een halve beter overdwars neemt dat ze er toch niet echt naar kijken. Heb van de week ookal een keer liggend in het gras gevoed... ging ook prima.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, daar hebben jullie wel gelijk in natuurlijk. Maar met zoveel bloot ben ik toch wat onzeker, dat ik bekeken ga worden. Normaal gesproken heb ik helemaal geen moeite met in het openbaar voeden, maar nu word het wel ineens een stuk bloter. En zo groot dat ze mijn spek verbergen zijn de kinders hier niet. Vind dat van 2 hemdjes aandoen wel handig, maar ook weer extra warm natuurlijk. Nouja, misschien moet ik maar proberen, shirt naar beneden, luier eroverheen, en drinken. Als er eenmaal aangelegd is is er natuurlijk wijnig te zien ;) .

16. appeltje

Daar heb je wel gelijk in, dan wennen mensen er ook aan.
    Maar op deze leeftijd is de omgeving nog véél interessanter dan melk. Dan is het een slok en dan weer los om uitgebreid om zich heen te kijken. Zeker als de tsr even op zich laat wachten, dan zit ie meer in de rondte te kijken dan dat ie drinkt. En dan zit ik dus écht bloot.
    De reden dat ik dus niet meer zo vaak openbaar voedt is dus omdat hij dan slecht drinkt. Maar als de nood hoog is, dan doe ik het wel hoor.
    Overigens is het vaak ook niet meer zo nodig, vroeger dronk hij elke 2,5 a 3 uur en nu elke 4 uur, dus meestal ben ik dan wel weer thuis.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ze trekt nu ook aan alles wat ze kan pakken, maar vaak als ik haar mijn vingers 'geef' is ze ook wel tevreden.
    Ik probeer het openbaar voeden te omzeilen omdat ik dat prettiger vind voor Eva en ik zelf ook liever lekker rustig zit. Maar ik heb echt sch**t aan wat anderen denken of vinden.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik deed altijd de boel omhoog, omdat je met een hemdje naar omlaag altijd meer bloot laat zien. Met hemd omhoog ligt er min of meer een kind voor.
    En als het nodig leek ging ik gewoon met mijn rug naar het publiek zitten.

Met 6 maanden kijken ze omdat ie te oud is. Paar maanden later kijkt niemand, iedereen denkt dat je kind slaapt, omdat niemand zich kan voorstellen dat een kind dat al zo groot is nog drinkt. Weer een voordeel van langvoeden :)

19. appeltje

Nog even doorzetten dus.... (gaan we halen hoor! ;))

20. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Dat is inderdaad precies hoe t hier ook gaat. Ik steek altijd een vinger uit zodat ze die kan pakken, anders gaat ze aan m'n shirt trekken of, vervelender, in de huid van mn borst liggen knijpen ;) Nu leid ik haar dus af door haar een vinger toe te steken :)

Share This Page