Voeden in het openbaar -> in de zomer............

Discussion in 'Borstvoeding' started by Hanneke, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wuyuu

Wuyuu Lid

Feb 29, 2008
    66
    0
    0
    Delft
    ik ben nog verlegen om borstvoeding te geven in het openbaar, omdat ik het gevoel heb dat mensen naar mij staren..en misschien zouden denken van' geef borstvoeding maar thuis'

maar ja, misschien omdat ik net pas moeder ben geworden(een maandje) dat het ff raar en nog eng voelt, hopelijk wordt het later wat minder..

wat voor bh's dragen jullie? ik draag wel zon voedingsbh, maar stel dat ik een haltertopje wil aan doen, kan ik ni zon voedingsbj aan doen.
    borstvoeding geven met een gewonen bh kan het ook?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Wuyuu: alles went ;)
    Ik draag eigenlijk altijd voedingsbh's. Als ik eens wat leuks aan heb. Bijv. met de kerst een leuk jurkje dan heb ik daar wel een gewone bh onder. Daar kun je ook wel mee voeden. Gewoon de cup onder je borst trekken. Ik vind met voedingsbh toch net even wat handiger.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

O en wat je ook kunt doen als je een beetje handig bent is een gewonen bh verbouwen tot voedingsbh.
    Hier een uitleg hoe je dat kunt doen.

4. Wuyuu

Wuyuu Lid

Feb 29, 2008
    66
    0
    0
    Delft
    hey wat een handige site zeg! dank je wel..

idd alles went. ik moet gewoon moedig zijn.

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    Ik heb nog niet in het openbaar gevoed en ik zie er ook wel tegenop moet ik zeggen... Misschien dat ik even over een drempel heen moet of zo.. Wel knap dat jullie het allemaal wel doen! Het nadeel is nu dus dat ik vooral thuis zit, omdat ik het niet zie zitten ergens anders te voeden...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    De meesten worden steeds handiger in het voeden, en je kindje ook. Ik hoef nu alleen mijn bh los te maken en Eva heeft al beet :D. Nadeel is nu inderdaad wel dat ze ook vaak loslaat. Maar ik ben er echt veel makkelijker in geworden. Als je borstvoeding geeft, hoef je echt niet thuis te blijven. Mensen moeten maar de andere kant opkijken als ze het niet willen zien.

Laatst op een verjaardag bij mijn nichtje Eva een paar keer gevoed en toch mijn hemdje omhoog gedaan (ik schreef hier eerder dat ik 'm omlaag zou doen, maar dan kon met dit hemdje niet). Ging perfect. Maar iedereen daar is ook wel borstvoeding gewend, mijn nichtje heeft de afgelopen 4 jaar vrijwel constant een kindje aan de borst gehad.

7. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Heb het altijd gewoon gedaan, dacht niet eens aan bloot haha of wat anderen ervan vonden.

Ben zelfs ooit uit een restaurant gezet..althans ik ging even binnen voeden terwijl ik buiten mijn man en andere kids had gezet met drinken. Binnen heb ik zelf drinken besteld en aan een tafeltje gaan zitten en toen die ober kwam was ik aan het voeden. Hij vroeg me dat ergens anders te gaan doen:S:S
    Of ik zo vriendelijk wilde zijn even buiten te gaan zitten, ik zeg prima als de baby klaar is met drinken..........nou hij keek me toch raar haha

Maar goed gaat om bloot....misschien zo een bv shirt halen? Hoef je maar een deel aan de kant te leggen, zijn best wel makkelijk, of zo een omslagshirt, leg je binnen een sec alleen je borst mee bloot ;)

8. Wuyuu

Wuyuu Lid

Feb 29, 2008
    66
    0
    0
    Delft
    das wel minder dat je uit werd gezet. helaas hebben ze wel recht om dat te vragen :(
    maja, ik denk wel dat dat vaker gebeurd bij moeders die borstvoeding geven...

nou ik heb wel vorige week zaterdag bij een kinderfeestje borstvoeding geven.ik vond het best wel eng,maar de eerste stap heb ik al gezet..nu nog mijn tweede stap en derde etc etc etc..

9. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Hoezo hebben ze dat recht? Waar staat dat?
    Staat dat in hun reglement? Ik zou in staat zijn daar naar te vragen.
    Laat maar eens zien waar dat staat, dat jullie dat recht hebben.
    Belachelijk toch?
    Goede reactie trouwens, ik ga wel als ze klaar is!

Share This Page