Ik ben nu 5 dagen bezig met kolfen. Ik leg Keana af en toe aan, helaas kan dit niet altijd omdat ze onder de lamp ligt. Ze drinkt haar flesjes niet goed leeg en er is dus kans op uitdroging. Ik wil haar dus niet martelen en heb gekozen om om de 2 uur te kolfen. Nou heb ik een keizersnede gehad en het schijnt dan langer te duren voordat het op gang komt. Ik baal alleen enorm. Ik doe zo hard mijn best, heb de lactatiedeskundige gebeld, kolf op gezette tijden maar er komt geen vooruitgang in. Er komt steeds maar een paar milliliter uit. Vannacht 1x 10 ml en toen hield het weer op bij 2-3ml per keer. Ik krijg nu enorm last van stuwing. Mijn borsten zijn opgezwollen en er zitten harde plekken in. Ik zou zo graag willen dat het op gang komt Hebben jullie tips?
Na de stuwing kwam het bij mij goed op gang. Volgens mij is dat een heel goed teken. Wel pijnlijk was het. Maar dat duurde maar een avond en een nacht.
Krijg je wel een tsr ? Ik neem aan dat de lk met je heeft doorgenomen wat voor kolf het beste is ? En hoe je het beste kunt kolven ?
TSR is toeschietreflex neem ik aan? Mijn linker borst spuit het er af en toe uit, de rechterborst druppelt alleen maar. Ik lig nog in het ziekenhuis en gebruik dus de kolf die ze hier hebben. De meleda symphony met 2-fasen. Ik heb inderdaad een schema gekregen en de tijd van het kolven besproken. Net geprobeerd om met warme doeken te werken en een massage gehad. Nu moet ik dat dus iedere keer gaan doen voor het kolven. Mijn linker borst begint al wel te lekken kwam ik achter, ik neem aan dat dat wel een goed teken is. Mischien is het gewoon een kwestie van geduld, maar de tijd duurt lang en ik wil zo graag...
Lijkt me een goed teken zo... probeer vooral niet teveel erover te stressen, ook al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Komt goed, bij mij kwam het ook langzaam op gang, maar toen het eenmaal op gang was... liters! Nouja, dat is dan dus een beetje overdreven, maar ik kolfde in 8 minuten zo 120 cc na een week, (uit 1 borst!) En inmiddels produceer ik zo toch al maanden een liter melk per dag