sorry maar dat vind ik ook vaag. Flesvoeding is er niet voor niks. Tuurlijk had ik 100 keer liever borstvoeding gegeven maar het ging gewoon niet. Ik wil niet veroordeeld worden of ik nu de fles geef of bv. Weet jij veel, voor het zelfde geld heeft diegene wel HIV.
Tja, vind dit ook een beetje raar. Ik wil niet dat mensen raar opkijken dat ik de borst geef, maar zal dus zelf ook niet raar opkijken als iemand de fles geeft. Dat heeft met iemand keuzes te maken en dat respecteer ik gewoon. Ik kan van een vreemde al helemaal niet zien waarom iemand voor flesvoeding heeft gekozen en zal daar dan zeker geen rare blikken naar werpen. Dat wil je toch zelf ook niet? Hier vanmiddag voor het eerst in de Hema gevoed. Het was smoordruk en alles was interessanter dan de borst. Niet echt een succes dus.
heb op de middelste gestemd, maar zit net als hanneke een beetje tussen de bovenste 2 in. Als het niet hoeft dan voed ik lekker thuis. Is meisje ook rustiger. Maar als t beter uitkomt (of nood aan de man is) ook in het openbaar/ met meerdere mensen erbij. Altijd wel op een rustige plek en beetje onopvallend.
Ik voed ook overal als het zo uitkomt. Wel voed ik vaak even thuis vlak voor we weg gaan, maar soms komt het nou eenmaal zo uit dat ik ergens anders voed. In een restaurant probeer ik wel een rustig plekje op te zoeken, maar als dat er niet is, dan voed ik gewoon aan tafel. Ik kan prima discreet voeden en ik denk altijd maar dat een ander meer last heeft van een brullend hongerig kindje, dan dat ik even voed. Heb trouwens ook nog nooit rare opmerkingen of blikken gekregen!
Nu Kyra ouder is geef ik haar haar fruit en dergelijke in het openbaar. Maar toen ze kleiner was voedde ik haar wanneer ze honger had dus ook bij de tandarts, in de Ikea etc. Ik heb alleen maar positieve opmerkingen gehad, maar ze hadden ook niet moeten aankomen met negatieve opmerkingen want ik voedde zo discreet dat ze tenzij ze met hun neus erop zaten nog geen stukje borst konden zien. En trouwens ook dan vind ik negatieve opmerkingen bijzonder overbodig.
ik heb er meer moeite mee dan ik van te voren had gedacht. als we weg gaan probeer ik zo kort mogelijk van te voren te voeden en wat langer te rekken zodat ik ook weer thuis kan voeden. bij ouders of bekenden wordt het al wat makkelijker maar zoek ik soms ook een rustig plekje op. vorige week gaan winkelen en daardoor langer van huis en toen heb ik op een parkeerplaats gevoed niet ideaal maar in een overvol overdekt winkelcentrum in Duitsland leek me ook niet erg prettig het valt me een beetje tegen van mezelf hoe ik er mee omga
Ik heb ook wel het gevoel, dat vooral mannen er moeite mee hebben. Misschien omdat zij borsten met heel andere dingen dan voeden in verband brengen ( dat zegt mijn Lief tenminste). Ik vind het vreemd. Op een gemiddelde zomerdag zie je soms meer bloot dan je lief is en dan zou een voedende moeder aanstootgevend zijn? Ik zeg altijd maar zo: als mensen daar aanstoot aan nemen of daar vieze gedachten bij krijgen, dan zijn zij toch de perverselingen? Overigens heb ik al wel een aantal maal in een kleine setting gevoed ( zoals op het CB) maar als mijn kindje honger heeft voed ik ze gewoon daar waar we dan zijn.
Ik ben een mietje. Ik zou het wel willen, maar voel me daar nog te opgelaten voor op de een of andere manier. Het beperkt wel in je doen en laten. Maar het gaat goed komen. De drempel wordt steeds een beetje lager. Dan denk ik maar: de fles mag ook overal, dan mag de borst ook!! En dan hoop ik maar dat het niet teveel opvalt Bij ouders en bekenden heb ik er totaal geen moeite mee trouwens. Tja, ik zit wat vreemd in elkaar.
Wel...vanochtend is mijn vader met gillende sirene's en een verdenking van een hartinfarct naar het ziekenhuis gebracht en midden in het tumult in de zogenaamde crashroom, heb ik dus mijn baby gevoed. Ik wilde mijn vader en moeder niet alleen laten en de verpleging gaf aan dat het wel kon.....
Ik ben ook voor de 2e keuze gegaan. Al moet ik wel zeggen dat we onze uitjes er niet op plannen. Als ze moet drinken dan moet ze dat, maar meestal is dat in de auto, en hang ik even over de MC heen als we rijden.
Ik plan altijd wel uitjes of boodschappen tussen 2 voedingen door, maar als het uitje langer duurt voed ik gerust op die plek, meestal is dat bij iemand anders thuis op visite, op het cb, in het restaurant van de Bijenkorf (achteraan ergens) en één keer in het zwembad. en in de auto trouwens. Het liefst voed ik wel thuis, dan is uk ook het rustigst en drinkt het het best.
ik doe het overal... nog geen kutopmerkingen gehad gelukkig. ze kijken me meer na omdat ik een jonge moeder ben en dan nog een baby aan de borst ook! heb 2x een opmerking gehad van ouderen dat ze het supper vonden om te zien.. maar ik moet zeggen dat mn (.)(.) voor mij ook echt melkmachienes zijn en knuffels voor mn dochter en niet meer voor papa
Ik heb echt nooit een opmerking gehad, geen positieve maar ook geen negatieve. (en ik heb VAAK openbaar gevoed) Maar dat laatste hadden ze ook niet moeten proberen, dan hadden ze de wind van voren gekregen. 8) Maar dat voelden de mensen waarschijnlijk al aan, hahaha.
Waarschijnlijk heb je het in het verleden al heel vaak gezien, maar had je niet door dat er een kindje aan het drinken was! Want een kindje aan de borst ziet er vrijwel net zo uit als een kindje dat bij mama slaapt. Mijn ervaring is dat alleen mensen die zelf borstvoeding in de nabijheid hadden meegemaakt wisten dat mijn kinderen niet sliepen maar dronken!
Ik doe het wel (soort-van), maar alleen als het echt echt echt niet anders kan Voel me er gewoon niet prettig bij. Als ik thuis ben en we krijgen visite, dan kan het me gek genoeg echt totaal niet schelen (hoewel mijn baas vandaag langskomt en ik toch wel heb gezorgd dat zoonlief niet precies tijdens dat bezoek honger krijgt, hahaha), maar buiten de deur vind ik het niet fijn, hoor... Afgelopen weekend op een verjaardag ben ik in de slaapkamer gaan zitten en een poosje terug heb ik in de auto in de parkeergarage zitten voeden, hahaha! Maar in een restaurant ofzo; nee, echt niet! Zou ik me zo onprettig bij voelen; dat werkt dan ook niet, denk ik. Dan zorg ik liever dat ik gewoon thuis ben
Ik voed nog steeds in het openbaar,geen probleem..en ze is toch al ruim 13 maanden. Ze drinkt over het algemeen alleen nog maar smorgends en smiddags bij me,maar ook nog wel eens tussendoor..als ik dan toevallig ergens ben krijgt ze gewoon..en ik voed heel discreet.