Hoi! Ik ben net weer begonnen met werken. Gisteren en vandaag eerste werkdagen. Ik heb vandaag 440cc afgekolfd, en hij heeft bij de gastouder opvang slechts 275 cc gedronken... Ik heb hem 's ochtends nog gevoed, ben toen weggegaan en heb hem 's middags weer opgehaald. Ik ben 9 uur weggeweest ongeveer. Ik betwijfel ook een beetje of hij het 's nachts wel inhaalt, omdat hij gisteren zo moe was dat hij veel langer aan één stuk sliep dan anders. Ik weet nog niet hoe dat vannacht gaat. Zou hij zo niet te weinig binnenkrijgen? Omdat er zo'n groot verschil tussen wat ik kolf en wat hij daar drinkt zit..?
Geef het even de tijd! Het is best een overgang, van altijd fijn bij mama, naar een hele dag bij iemand anders...en elk kindje reageert daar ook anders op. Hier begonnen ze trouwens allemaal met kleinere hoeveelheden bij de gastouder. Langzaam maar zeker werd het meer. En vinden ze hun plekje daar. Komt goed!
Ik kolfde altijd meer dan dat mijn dochter dronk! Kolfde op een dag ongeveer 500cc en dan dronk mn dochter max 350 / 400cc maar ook wel is periodes veel minder. Je kan wel nagaan dat mijn vriezer uitpuilde!
Voel je gezegend zou ik zeggen! In het begin kolf je altijd veel, dat wordt langzaam aan minder Geen zorgen maken dus!
Ik kolf ook altijd veel meer dan de kinderen drinken. Ik werk drie dagen en merkte dat ik na het weekend het meeste kolfde, daarna werd het steeds iets minder maar altijd nog meer dan gedronken werd. De afgelopen week zijn we gestart met het oefenen met een flesje en ook nu kolf ik veel meer: 120 ml terwijl hij maar 50 ml uit de fles drinkt! Wat ik altijd deed was het overschot invriezen. Zo konden onze meiden ruim 3 maanden lang nog eenmaal per dag een beker melk drinken terwijl mijn kolfrecht al afgelopen was.
Thanks meiden! Geen probleem dus, fijn! Ik heb het inderdaad ook ingevroren. Zullen zien of hij nog meer gaat drinken! Hoop niet dat ik steeds minder ga kolven, dan ben ik bang dat ik straks niet genoeg meer heb voor hem wanneer ik thuis ben. Mijn zus kolfte ook op werk (24u p/w), maar bij haar was de melk bij beide kinderen met zo'n zes maanden op... Zij voedde en kolfde wel steeds 1 borst per voeding ipv 2. Ik wil zo graag een jaar voeden als het lukt!
Als het toch iets terug is het goed om thuis wat vaker te voeden. Dan hou je het vaak prima in stand. Het gaat met kolven niet zo zeer om de opbrengst, maar meer om de stimulatie ( voor je prodictie dan he, opbrengt is natuurlijk wel belangrijk voor ons omdat je kindje anders niet heeft als je aan het werk bent )