Flessen niet leegdrinken...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nijnie, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Mn dochtertje krijgt 4 keer 180+6 per dag en dat ging eigenlijk hardstikke goed, ze dronk de fles goed leeg.
    Maar sinds gisteren doet ze soms heeeeeel lang over de fles of ze laat nog best wat over. Vanmiddag een keer 80cc en een keer 40cc... Dat is dan toch alweer 120cc wat ze niet heeft gedronken...
    Nu zit ik een beetje in dubio wat ik zal doen. Zo rond 19.00u is het tijd voor de 4e fles. Nou kan ik gewoon 180+6 aanbieden, ik kan er ook 210+7 van maken en kijken wat ze opdrinkt.
    Eigenlijk laten we haar na die fles van 19.00u slapen tot de volgende morgen. Wordt ze wel wakker nog een keer 's avonds rond een uur of 23.00u dan krijgt ze een klein flesje (120+4).
    Kan ik het nu net zo doen of krijgt ze dan echt te weinig?
    Gisteren had ze nagenoeg alle flessen wel leeg, maar soms duurde het een eeuwigheid. We gebruiken nu de Aventspeen met 3 gaatjes. Zou ze misschien toe zijn aan 4 gaatjes? (lijkt me stug, maar je weet t maar nooit...)
    Of is dit eventueel te wijten aan het aankomende 6 mnd sprongetje?

Wat zouden jullie doen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou een normale fles maken en haar laten aangeven hoeveel ze daarvan drinken wil, maar in geen geval een grotere fles gaan geven.
    Is heel normaal hoor, dat ze af en toe wat minder willen. Zelf eet je toch ook niet elke dag en bij elke maaltijd evenveel?

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Dat klopt wel dirksmama, alleen in het infoboekje van het CB staat dat ze nu nog 800 - 1000 cc melk moeten hebben en dat haalt ze dus niet (maar goed misschien is dat voor een keer ook niet erg, als het maar geen weken gaat duren...?).
    Ze krijgt verder nog geen bijvoeding ofzo.

Maar idd wij eten natuurlijk ook niet altijd evenveel...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volg haar maar, ze geeft zelf wel aan of en wanneer ze genoeg heeft.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    die van mij heeft even gehad dat ze "eroverheen" zat, maar zit er nu weer ruim onder, ze zit nu gemiddeld op de 850 cc per dag...

maar de ene keer drinkt ze haar flesje wel leeg, en de andere keer laat ze weer wat staan, geeft niks meid ze geeft zel wel aan of ze genoeg heeft, ik zou in ieder geval niet proberen er nog meer in te gooien dan ze zelf wil, wat je eventueel zou kunnen proberen als je je ongerust maakt over de hoeveelheid, kijken of ze na een half uurtje datgene wil drinken wat ze zogezegd heeft laten staan?

gr.smoekie

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier laat ze de afgelopen 2 dagen ook wat voeding staan. Ze krijgt 4 keer 180+6 en laat in de avond 100 cc staan.
    Ze geeft zelf wel aan hoeveel ze wil drinken. En met 6 maanden zouden ze al na 3 flessen per dag mogen. Dus nu af en toe iets minder kan vast geen kwaad.

7. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Lotte heeft vanaf zondag ook zo slecht gedronken. Normaal drinkt ze 4x 180+6 en dan is de fles altijd leeg. Vanaf zondag leek ze in hongerstaking te gaan. Soms dronk ze 40 ml soms 80 maar meer ook niet. Ook had ze dunne poepluiers, 4 op een dag en steekt ze alles in haar mond. Tandjes? Ik zie en voel in ieder geval nog niks!

Vandaag ging Lotte naar het KDV. We vertelden de leidsters over haar "hongerstaking". zodat ze voorbereid waren.
    Toen mijn vriend haar kwam halen kreeg hij te horen dat ze ALLE flessen leeg had gedronken en een groentehapje had gehad. En maar 1 "gewone" poepluier....

Toch een sprongetje of gewoon een eigenwijs kind?
    (Want toen ze thuis kwam wilde ze weer niet drinken...)

Manytroubles

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een periode achter de rug dat hij minder dronk.
    Ik had het kdv al gewaarschuwd, en daar dronk meneer gewoon zijn flessen leeg

Is maar een paar dagen geweest, maar wel veel poepluiers. We zullen zien of het tandjes zijn

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Vanmorgen kreeg ze van mij de fles, het duurde wel even maar hij ging leeg. Op het KDV ook de fles leeg.
    Niks aan de hand.
    Ik heb stiekum wel eens het idee dat het misschien ook het ongeduld van papa is (bewust of onbewust). En dat ze dat toch aanvoelt ofzo.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Het lijkt wel of ze het er om doen hè? Jelle eet thuis met veel vijven en zessen een halve boterham en op het kdv schuift hij met gemak een hele naar binnen... In record tijd.. :)

Op zich kan het ook wel aan een sprongetje liggen, Jelle drinkt en eet dan ook altijd minder. En buiten de sprongetjes om gaat het de ene dag beter dan de andere... Zolang ze gemiddeld goed uit komt is het helemaal niet erg dat ze een keer een dag wat laat staan, of dat ze juist wat meer drinkt... :)

Deel Deze Pagina