Stuwing na regeldag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ikkie97, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.923
    3.941
    113
    Hallo,
    Mijn zoontje is vandaag 9 dagen oud en groeit goed op mijn voeding, aan het einde van de kraamweek zat hij alweer boven zijn geboortegewicht (3550, geb.gew was 3520).
    Een dag of 3 na de bevalling kreeg ik last van stuwing, na een nacht en dag was dit weer verdwenen.
    Vandaag had hij waarschijnlijk een regeldag, na een na ht waarin hij zich om de 3-4 uur mdde ipv 5-6 de nachten ervoor, wilde hij vandaag om de 1,5-2 uur drinken. Ik heb hier lekker aan toegegeven en vanmiddag en vanavond pakt hij alweer stukken van 3 uren tussen de voedingen. Nu heb ik echter momenteel weer veel last van stuwing.
    Ik voed hem steeds uit één borst .(alleen de eeste dag steeds uit twee gevoed).
    Nu ik in beide borsten stuwing heb, vraag ik me af of ik hem nu juist even uit twee moet laten drinken om de stuwing te verminderen, of zal hierdoor de productie en daardoor de stuwing juist toenemen?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Gewoon zo blijven voeden als je altijd deed, eventueel even de druk eraf laten drinken of kolven maar niet meer dan dat, je productie zal zich vanzelf weer aanpassen.
    Het zal nog wel vaker voorkomen ook zodra hij wat langer door zal slapen bijvoorbeeld, het regelt zichzelf elke keer wel weer.

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik had laatst wat stuwing aan de rechterkant, omdat mijn dochter onverwacht langer had geslapen en daarna alleen links wilde. Ze is 16 maanden. ;)

Dus op zich is stuwing niet zo'n heel gek verschijnsel. Als het echt pijnlijk wordt misschien wat druk eraf kolven, anders laten en op verzoek blijven voeden! :)

Deel Deze Pagina