voeden of kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loeki2, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kolven of voeden?

  1. Kolven

  2. Voeden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik zou gaan voeden, toch nog even een momentje samen met je kind!
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is niet zo dat je meer gaat verdienen als je gaat kolven of voeden. Ze moeten je zo inroosteren dat je 25% van je werktijd kunt voeden of kolven. Dus moeten ze je meer taakvrije uren geven of je klas aan iemand anders geven.
    Ik zou wel heel snel in overleg gaan, want je mag onder WERKtijd voeden en kolven. Als je het in tussenuren doet, dan doe je het in eigen tijd.

    Een jaar of 3 geleden heeft een docent uit Assen een proefproces aangespannen om de tijd dat ze kolfde doorbetaald te krijgen (ze hadden haar ook veel tussenuren gegeven, die dus onbetaald zijn). Dat werd niet toegewezen, maar haar werkgever kreeg wel de opdracht om haar werkzaamheden zodanig aan te passen dat ze onder werktijd kon kolven.
    Volgens mij is deze mevrouw nu cp bij VBN, dus misschien kun je via VBN hier meer over horen.

    Bij de vakbond horen ze er ook over te weten.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Mag je ook thuis gaan voeden als je baas wel een geschikte ruimte heeft om te kolven ?
    Ik wil graag wat eerder naar huis om ons kindje thuis te voeden. Ons kindje drinkt n.m. niet geweldig uit zijn antilekbeker (fles wil al helemaal niet) en mijn contract is niet verlengd (eigenlijk reden: zwangerschap) en heb er dus ook heeeeeelemaal geen zin in.
    Weet iemand dat ?
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij mag dat Nemo, maar natuurlijk wel in goed overleg. Ik dacht niet dat ze je kunnen verplichten om te kolven.

    Bedankt voor de info Dirksmama. Er werd mij eerst gezegd dat ik het in mijn taakuren mocht doen, dus ik heb dan naast mijn lessen geen extra taken meer, later was dat weer niet zo en kreeg ik toch weer een zorgtaak. Ik heb nog geen taakoverzicht gekregen, als ik die krijg wil ik dat mijn kolftijd daarin is opgenomen.

    Ik mag nog 5 maanden kolven onder werktijd, dat zijn 20 weken (vakanties niet meegerekend) ik kolf 3x per week ongeveer 45 minuten (soms wel meer).
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Whaha in goed overleg. Ja natuurlijk, maar eig. heb ik het gehad met hem ! Had al geen zin in werken maar zo helemaal niet. Nou ga het er maar eens over hebben als ik straks weer begin.
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga iedere dag ook eerder naar huis omdat ik haar wil voeden.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat mag. Je moet wel overleggen maar de eindbeslissing ligt bij de moeder.
     
  8. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Dirksmama: dat weet je zeker ? Staat het ook ergens zwart op wit ? Zodat ik mijn baas het even kan laten lezen ? Dan zal ik het hem n.m. even meededelen dat ik dat ga doen.
     
  9. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als dat zou kunnen.... Ik heb nl begrepen dat het alleen kan als de baas geen geschikte ruimte heeft. Maar ook dat kan ik niet meer terug vinden.
     
  10. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
     
  11. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat is dus alleen als werkgever geen geschikte plek heeft. Of begrijp ik het nu verkeerd?
     
  12. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij hoeft dat niet, je mag zelf kiezen
     
  13. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik lees echt, dat als de wg geen mogelijkheid tot kolven bied/heeft, je zelf wat mag regelen of naar de baby toe kan.
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dit staat er voor, als je kiest voor kolven moet je werkgever een ruimte regelen, volgens mij moet je het in die volgorde zien.
     
  15. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ben nou wel erg benieuwd wie nou gelijk heeft.
     
  16. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja. Kijk even op de site van het Ministerie of op Borstvoeding.com

    Je moet wel overleggen, maar je baas kan je niet verplichten om te gaan kolven op het werk. Je mag ook gewoon naar huis om je kind te voeden, je kind laten brengen of de werktijden (in overleg) aanpassen.
     

Deel Deze Pagina