krijgt mijn baby genoeg vocht?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hihi, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo,
    Ons zoontje krijgt nog maar 3 flessen opvolgmelk van 180/6. Tussendoor krijgt hij nog wel eens wat diksap of thee. Meestal proberen we twee keer 60 cc te doen. Niet meer, want we geven het meestal na zijn fruithapje/koekje. Hij krijgt 's ochtends en 's middags dus een 1/2 potje fruit, 1 liga en dus 60 cc diksap. Dat is voor hem best wel heel veel in één keer. Dan spuugt hij ook regelmatig. Of moeten we het drinken tussendoor gaan geven? Je mag toch niet te vaak tussendoortjes geven? Hij heeft nog geen tandjes, dus dat tast het niet aan. Wie heeft een advies?:)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 600cc opvolgmelk en 120cc diksap zit je op 720 cc. Daarbij nog het vocht uit fruit en ect groente. En dan zit je ruim op de 750-1000cc die aanbevolen wordt..

Voor de tandjes worden max 6a7 zoet-momenten aangehouden.

Mijn neefje spuugde zijn sap er ook vaak uit in het begin, dat begint nu beter te worden. Hij kreeg ook 600 cc aan opvolgmelk en evt kleine slokjes sap, en genoeg fruit en groente.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik geef mijn zoontje af en toe wat diksap of water tussen door.
    Gewoon als hij aan het spelen is af entoe de tuitbeker in zijn mond.

Vaak na zijn fruithap probeer ik ook nog maar dan heeft hij gewoon genoeg dus wilt dan niet, als ik het een half uurtje of 3 kwartier later doe dan neemthij vaak wel een paar slokjes, ik denk totaal op een dag 80cc extra aan water of iets anders.

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Als je denkt dat hij/zij vocht te weinig binnen krijgt kun je toch ook water aanbieden. Is alleen maar goed en kun je onbeperkt aanbieden.

5. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Is op zich een goed idee, maar hij drinkt water niet op als het in de fles zit. Hij gaat alleen maar met het speentje spelen... Dat is met thee precies hetzelfde. Nu dus steeds diksap. Maar wil het liever ook anders...

6. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Zijn er meer baby's die water niet lusten? Ook als er te weinig diksap in zit, gaat hij spelen met de speen.... We doen 6 delen water en 1 deel diksap, dat is op zich niet heel zoet toch??

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hihi, mijn jochie dronk diksap altijd 1 op 15-20. Water lustte hij niet, maar met een beetje smaak wel..

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen kregen alleen water of thee, iets anders bood ik niet aan. Maar echt lekker begonnen ze het pas te vinden na een maand of 18. Ze dronken het het beste uit een spaflesje met zo'n bidondop trouwens.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier wel eentje die gewoon water en thee lust, maar in principe krijgt hij nog geen ander vocht naast de borst. Het is meer een slokje voor de lekker, gewoon uit mijn glas of beker, want hij vindt het echt lekker.

Diksap uit een tuitbeker/fles is vragen om kindercaries, dat zou ik dus echt nooit doen.

Deel Deze Pagina