Hai meiden, Ik post m toch ook maar even hier, omdat bv-houdingen natuurlijk weer anders zijn. Graag jullie hulp. Ben bang dat mijn meisje nu toch ook last van haar slokdarmpje heeft gekregen . Ze slikte al vaak "iets" weg, had veel oprispinkjes en vaak de hik, dus ik was er al een beetje bang voor. Nu heeft ze ook pijn en schreeuwt bij het voeden, overstrekt zich, huilt bij een boertje, en wordt pas weer rustig na een paar minuten rechtop houden. Zo zielig, ze kijkt echt paniekerig! Wat is volgens jullie de minst belastende houding voor het voeden? Ik geef bv trouwens. Ik spreek morgen hopelijk de huisarts, maar voor vannacht, of mocht het even duren of mocht ik worden "afgescheept", wil ik toch graag vast doen wat ik kan om haar pijn te besparen. Babel
@babel, wat rot voor je meisje!! Ik zou proberen om zoveel mogelijk rechtop te voeden en haar na de voeding een tijd rechtop te houden. Ben je al op een volledig hypoallergeen dieet?
Hoe doe je dat handig, rechtop voeden? Ik heb het geprobeerd, maar volgens mij zit mijn dochter niet lekker. En wat is een hypoallergeen dieet?
Mijn zoonje heeft ook reflux. En vandaag is de lactatiekundige bij ons thuis geweest. Ze heeft mij een nieuwe houding laten zien, inderdaad rechtop. Ik vond het best eng in het begin, maar nu ik het vaker heb gedaan, gaat het prima! Om uit te leggen is het moeilijk, ik heb er een foto van gemaakt . Kijk een oordeel! (niet op mijn buik letten ) Het bevalt ons erg goed.
Wat mooi! En lief dat handje..... Zit hij met beentjs wijd? En steun alleen van je arm? Of ook van de bankleuning? Die van mij zou inzakken denk ik
zat al zoiets te proberen alleen had ik hem hier rechtop op mn schoot gezet. dan ga ik straks dit maar eens proberen groetjes
@ babel: Hij zit gewoon een beetje ingezakt zeg maar. Zn knietjes gebogen. Hij zit hier met zn billen op een kussen zodat hij iets hoger zit. Op bed heb ik het ook geprobeerd, werkt goed, ook dan doe ik er een kussen onder en je kunt iets makkelijker wat onderuit zakken. Ik houd hem dan inderdaad met 1 hand om hem heen vast. Is echt een knuffelpositie . Ik dacht ook dat hij in elkaar zou zakken, maar hij doet het echt goed! Je kunt het allicht proberen . Wat een voordeel is van deze positie is dat hij tijdens het drinken zijn lucht al kwijt kan, omdat de lucht meteen omhoog komt. Ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze houding!
Ga het zeker proberen. Alleen zijn mijn borsten wat kleiner, dus moet ze dan wel meer draaien om erbij te kunnen denk ik, dus weet niet of dat lukt. En wat heeft je zoontje veel haar! Ons meisje is nog bijna kaal bovenop , haartjes van 5 mm ofzo... De zithouding die ik deed: gewoon madonna maar dan niet plat op het voedingskussen liggend, maar met haar kontje op mijn schoot en dan min of meer rechtop/schuin tegen mijn arm aan geleund met haar koppie bij de borst. Ze moet dan wel haar nekje draaien of ligt in een rare bocht op haar zij, niet optimaal dus. Ik had ook het idee dat ze te snel 'vol' was, en dus vaker moest drinken. @ Silly, rechtop op schoot zou ook moeten kunnen, op je been met een beentje aan elke kant naar beneden. Vanochtend weer een keer plat liggend op het voedingskussen gevoed, en ze dronk heel rustig, geen pijn, strekken of huilen, en ze dronk ook lekker lang. Geen idee dus of ze nou echt iets heeft.... Klinkt heel goed met die boertjes ook trouwens, zij heeft heel veel gas in haar buikje en perst de hele dag door op scheetjes en op poep natuurlijk, maar die komt helaas maar zelden. Ik krijg er lang niet altijd boertjes uit nl, ook al wacht en klop ik heel lang. Een beetje heen en weer wiegen rechtop helpt dan trouwens ook wel voor het ontsnappen van de lucht. @ mamalien, zie het topic over KMA hier, als je denkt dat je kindje voedselallergie heeft terwijl je bv geeft, kun je zelf op dieet gaan om de belasting te verminderen. Je eet dan geen koemelk, ei, soja, en evt nog andere dingen meer. @ Red, ja ik ben nu voor de derde dag hypoallergeen. Een keer goed geshopt en dan is het verder goed te doen. Handig ook de huismerk-allergie info van de AH! Heb voor volgende week een afspraak bij een ka. Ben benieuwd, zou haar toch wel graag testen op allergie, en ben benieuwd wat hij van dat persen en die scheetjes steeds vindt. Wellicht ook weer: "normaal", en "hoort erbij"....