Hallo, Ik ga straks flesvoeding geven. Ik heb hier nog flessen van ons zoontje in huis, namelijk de Avent-flessen en de Difrax-flessen. Nu zit ik te denken om een magnetronflessensterilisator aan te schaffen. Welke moet ik hebben waar de Difrax-flessen, maar ook de Avent-flessen in passen? Groetjes, Hanna
In elk geval niet die van Avent! De grote Difrax flessen passen er niet in, die kook ik altijd uit in een pannetje.
Met de andere onderdelen erbij of zet je hem 2x aan? Vraag me altijd af of ze goed schoon worden als je ze erin legt. Daarom stop ik ze altijd in een pannetje en de onderdelen in de strilisator.
Ik heb ook de sterillisator van Prenatal en gebruik de Aventflessen. Past prima! En hij was geloof ik ook nog het goedkoopste die ik kon vinden (die van de Hema is ook goedkoop, maar is vierkant....niet handig in mijn magnetron....)
@degenen die een magnetronsterilisator van Prenatal hebben: Ik heb net op de Prental-site gekeken, maar nu zie ik dat er 2 magnetronsterilisators van merk Prenatal zijn. Welke hebben jullie? Eentje (wit) van 17,99 euro en eentje (doorzichtig) van 9,99 euro.
Ik heb ook difrax en avent flessen en gebruik de magnetrondinges van de hema. Ik haal de flessen helemaal uit elkaar en leg ze erin, gaat prima volgens mij?
heb verder geen tips, maar waarom uitkoken/steriliseren? de huidige richtlijnen zijn dat het gewoon huishoudelijk schoon moet zijn en niet steriel. (uitzonderingen daar gelaten, maar dus gewoon bij een gezond kindje, thuis). Ik was de fles gewoon af en zet hem te drogen.
Aha ik doe het precies andersom, alle onderdelen in de sterillisator en de flessen in de pan uitkoken