welke magnetronflessensterilisator bij Difrax en Avent flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hanna76, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik ga straks flesvoeding geven. Ik heb hier nog flessen van ons zoontje in huis, namelijk de Avent-flessen en de Difrax-flessen.

Nu zit ik te denken om een magnetronflessensterilisator aan te schaffen. Welke moet ik hebben waar de Difrax-flessen, maar ook de Avent-flessen in passen?

Groetjes,
    Hanna

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb de difraxflessen en heb de sterilisator van prenatal zelf.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

In elk geval niet die van Avent! De grote Difrax flessen passen er niet in, die kook ik altijd uit in een pannetje.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Ik heb wel die van Avent en leg mijn difrax-flessen er gewoon in; gaat prima hoor!;)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Met de andere onderdelen erbij of zet je hem 2x aan? Vraag me altijd af of ze goed schoon worden als je ze erin legt. Daarom stop ik ze altijd in een pannetje en de onderdelen in de strilisator.

6. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik heb ook de sterillisator van Prenatal en gebruik de Aventflessen. Past prima! En hij was geloof ik ook nog het goedkoopste die ik kon vinden (die van de Hema is ook goedkoop, maar is vierkant....niet handig in mijn magnetron....)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik gebruik een advent sterillisator, en daar passen eigenlijk alle flessen in.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier hetzelfde!

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    @degenen die een magnetronsterilisator van Prenatal hebben:
    Ik heb net op de Prental-site gekeken, maar nu zie ik dat er 2 magnetronsterilisators van merk Prenatal zijn. Welke hebben jullie? Eentje (wit) van 17,99 euro en eentje (doorzichtig) van 9,99 euro.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook difrax en avent flessen en gebruik de magnetrondinges van de hema. Ik haal de flessen helemaal uit elkaar en leg ze erin, gaat prima volgens mij?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ding van de hema...werkt prima voor in de magnetron (heb geen Drifax flessen maar wel Avent)

12. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Ik leg er 2 flessen in en de andere onderdelen kook ik idd uit in een pannetje....

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    heb verder geen tips, maar waarom uitkoken/steriliseren?
    de huidige richtlijnen zijn dat het gewoon huishoudelijk schoon moet zijn en niet steriel. (uitzonderingen daar gelaten, maar dus gewoon bij een gezond kindje, thuis).
    Ik was de fles gewoon af en zet hem te drogen.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Aha ik doe het precies andersom, alle onderdelen in de sterillisator en de flessen in de pan uitkoken :D

Deel Deze Pagina