Mijn zoontje is bijna 7 maand (zaterdag) en hij mag eigenlijk wel een fles minder hebben........... Ik geef nog geen toetje, daar wou ik eigenlijk volgende week mee beginnen (we gaan het weekend weg en dan vind ik allemaal nieuwe dingen nooit zo verstandig.) Nu mocht ik ook beginnen met vlees door de hapjes te doen dus daar begin ik dan mee nadat hij gewend is aan de yoghurt Vanaf volgende week wil ik die fles er dan ook afhalen (nu nog niet i.v.m met weekend weg enzo lijkt het me beter om het even te houden zoals het is) Dan i.p.v de fles een flesje thee en een rijst wafel of een liga koekje ofzo Ik kon ook al wel beginnen met het geven van een boterham in de middag (nu nog alleen broodkorst) maar daar doe ik nog even rustig mee aan. Eerst maar eens de yoghurt en het vlees erbij Ik vind het best wel spannend om een fles minder te gaan geven en ben benieuwd hoe dit zal gaan. Hoe ging dit bij andere mamma's
Hoeveel voedingen geef je nog? Met 7 maanden zaten we hier nog op 4 (borst)voedingen. We deden hier: Borst bij wakker worden Boterham mee aan tafel Fruit ergens rond 11 uur Borst rond 12/13 uur Brood rond 14 uur als het uitkwam, en anders niet Borst rond 16/17 uur Avondeten om 18 uur met ons mee aan tafel, met 6 maanden groenten, met 7 maanden ook aardappel, met 8 maanden pasta/rijst, met 9 maanden ei/vlees. Voor het slapen rond 20 uur een borst Met 8 maanden verviel de melkvoeding van 16 uur. Dit deed hij zelf. Ik vond het wel erg veel gevoed hoor, vooral als ik er niet was en het flesjesdag was was mijn moeder alleen eten aan het geven voor haar gevoel.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je nog geef, maar hier ben ik vanaf 6 maand over gegaan op 3 flessen, en nu met bijna 11 maand zit ie op 2 flessen. Ons schema: 08.00u Bord Bambix (dus opvolgmelk met Bambix) 10.00u Fruit + beker drinken 12.00u 2 boterhammen met beker gewone melk 15.00u Koekje + beker drinken 17.00u met de pot mee eten + toetje 18.30u Fles opvolgmelk Met 6 maanden kreeg ie hier ook al boterham, en toetje ben ik toen ook mee begonnen.
ons schema is nu nog 7 uur fles pap 9/10 fruit en wat water 12 uur broodkorst en daarna fles 15 uur fles 17.30/ 18 uur warme hap 19/ 19.30 uur fles Ik wil langzaam aan naar 7 uur bord pap 9/10 fruit en water 12 uur boterham en daarna fles 15 thee en een liga/ rijst wafel/ soepstengel 17.30/ 18 uur warme hap en yoghurt na 19/ 19.30 uur fles Ik heb besloten dat ik vandaag al met yoghurt begin en al iets meer broodkorst volgende week met een bord pap i.p.v. fles, vlees door het eten doen en dan langzaam aan ook een boterham aanbieden ik geef nog wel 4 flessen eerst, omdat hij nog steeds alles opdrinkt en nog niet aangeeft dat hij minder wil hebben. pas wanneer hij gewend is aan de yoghurt en hier meer van eet en ook meer brood krijgt haal ik de fles eraf mss dat ik 150/5 ga geven i.p.v 180/6 ik vraag me alleen af hoe hij een boterham weg moet krijgen, echt kauwen lukt natuurlijk niet. hoe hebben jullie dat ervaren?
Komt vanzelf, dat is even wennen. Hier at hij pas met 9 maanden echt brood, daarvoor was het 2 maanden spelen en misschien een half broodje. Heb het nooit geforceert. (zou eigenlijk ook niet weten hoe )
Nou, er kan volop gekauwd worden zonder tandjes hoor!! Hier vanaf een maand of 7 begonnen met brood... stopte dan kleine postzegelgrote stukjes in haar wang en dan kauwde ze het zelf op! De eerste dag gingen er 4 stukjes in, de dag erna al een hele boterham... is geen enkel probleem hoor zonder tanden/kiezen! (je kan natuurlijk ook zelf op repen brood laten sabbelen en kauwen)
hoe hebben jullie een fles laten vallen ik merk dat mijn kleine man alle flessen nog helemaal leeg drinkt. En soms begint hij daarna ook te jengelen (alsof hij meer wil) Dus vind het nogal lastig om een fles eraf te halen Ik had het zo bedacht, vanaf volgende week (we gaan het weekend weg en dan wil ik niet met flessen stoeien) geef ik steeds een beetje minder melk om 15.00 en dat compenseer ik dan met thee en water Dus eerst een fles van 150/5, daarna 120/4, dan 90/3 etc tot de fles eraf is en hij dan alleen nog maar thee krijgt en iets om op te kauwen erbij Op deze manier gaat het geleidelijk en kan ik goed zien of het hem bevalt. Ik vind het namelijk nogal wat om zomaar de fles eraf te halen
Heb een zoontje die ongeveer evenoud is... (7,5 maand), dronk ook nog vaak 4 flessen, in hoeveelheid echter wel zelf minder gaan geven. Dit krijgt hij nu: 7/8 uur: bord pap 200 ml Bambix fijne granen (hierna volkoren) 10 uur: fruit ca 180 gr 12 uur: boterham met flesje melk ca 150 ml 15-15:30 uur: thee/water/sap 17:30 uur: avondeten ca 200 gr, toetje 50 gr (niet elke dag) 19:15 uur: fles (biedt 200 aan, sinds paar dagen vaak 160 op, rest niet) Terugkomend op je vraag: heb eerst de fles van 15 uur vervangen door wat anders en daar zo'n 50/60 cc van laten drinken en er achteraan melk 100 ml, toen ineens geen melk en op zich gaat dat wel, heeft alleen wat last van spugen... Probleem waar ik mee kamp is dat zijn flessen altijd verdikt worden met JBPM en dat met thee/sapjes niet zo gaat... dus meer last ervan. Doe gewoon wat je denkt dat goed is, hoeft niet ineens zo hard te gaan, rustig aan is toch ook prima. Er verandert al genoeg voor de hummeltjes. Succes!
even een vraag drinken jullie kindjes zoveel melk na groentepap zo snel????? hier laat ze echt wel minimum 3 uur tussen en vaak zelfs 4 uur en meer. geef ik eerder wil ze het gewoon niet. hoe begin je met stukjes???? hier al paar keer geprobeerd, maar is krijsen kokhalzen.... boterham smijt ze meestal weg of ze lekt er eens aan en smijt hem dan weg. dus ook dat lukt hier niet. ze is nu dikke 8 maand gr
Dat lijkt me wel een goede manier om het te doen..... Het is namelijk een zwaargewicht dus hij kan best wel met wat minder (genoeg reserves) @Jente ja zo snel na de groente al, later kan niet want dan ligt meneer in een diepe slaap.
Hier een meisje van 7 maanden. We zijn hier van 4 naar 3 flessen gegaan toen ze pas goed een boterham kon eten, anders heeft ze wel erg weinig vulling tot het avondeten. Ze at eigenlijk binnen een week na het eerste aanbieden al een hele boterham, nu 1,5 gemiddeld. Ons schema: smorgens: 200cc melk met pap slapen 12 uur: 1,5 boterham met 120/4 melk ( eet ze minder, dan drinkt ze meer melk) ca 14:30: fruit 2 stuks daarna slapen tot ca 16:30. Hierna probeer ik wat diksap of lauwe thee. Met wat geluk drinkt ze hier ca 100cc van, maar wil nog niet echt hoor!! Tussendoortje laat ik even voor wat het is, ze trekt het hier nog best op. 18 uur: warme maaltijd, nu nog zonder vlees, wil er eerdaags ook mee starten, ben sinds een weekje begonnen met wat hapjes volle yoghurt, maar ze lijkt het nog niet zo lekker te vinden. Meestal daarna nog 1 slaapje en rond 20 uur 200cc melk met rijstebloem.
Ik zit met ongeveer hetzelfde maar hier is de kleine niet iets jonger. Nu heb ik op het KDV navraag gedaan, omdat hij het daar goed doet, en goed eet en ze daar natuurlijk veel ervaring hebben met veel kindjes. Nu volg ik onderstaand schema. Fles van 15.30 laat hij ook redelijk veel van staan en deze ben ik langzaam aan het afbouwen: 6.30/7.00 fles 180/6 met granenpap 9.30 fruithap 11.00/11.30 boterham (lukt niet altijd ivm te veel honger etc.) gevolgd door fles 180/6 15.00/15.30 groentehap gevolgd door fles 150/5 19.00 fles 180/6 met rijstebloem Dit is min of meer ook wat het CB me adviseerde, zij gaf me namelijk aan dat ik de groente het beste eerder kon geven en daarmee dus die fles af kon bouwen. Gaf eerst de groente rond 17.30/18.00 maar kwam ook in de knoei met slaapjes en spitsuur. Optie is ook twee kleinere flessen, de fles na het brood en de fles na de groentehap beide minder in mijn geval. Succes!
Ik wacht ook nog even met het afbouwen van de fles. Hij heeft vandaag een hele boterham gehad, maar er meer mee gespeeld dan gegeten Morgen weer boterham aanbieden (ik laat het hem zelf doen) en als dit goed gaat probeer ik de fles eraf te halen We zullen zien
Ik probeer nu wel af te bouwen. Wat ik de laatste paar dagen heb gedaan was. 7 papfles 180/6 9/10 fruit 11.30 boterham 12.00 fles 180/6 15.00/15.30 beetje thee en fles van 150/5 17/17.30 warme hap 19/19.15 fles Nu heb ik vandaag het volgende gedaan en ben benieuwd of hij er ook op doorslaapt. 7 pap 180/6 9/10 fruit 11.30 boterham 12.15 fles 180/6 15 thee ongeveer 80 cc en nog een flesje van 90/3 dan doe ik nog 17.30 warme hap en yoghurt 19.15 fles 180/6