voeden op verzoek... maar IK kom niet meer aan slapen toe

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

met dat speentje probeer ik het ...soms valt ie in slaap komt alsnog een uurtje/of langer later...of hij wordt echt wakker en heeft echt honger...zo test ik het meestal ook..

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ja, je merkt om de duur wel wanneer je kind echt honger heeft... en dan komt ie hier zelf geen énkele keer tot huilen...
    Ik laat er 's nachts standaard één keer 5 (soms 6) uren tussen... dat moet echt, ik heb m'n slaap nodig.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De uitleg achter dit advies was dat hij dan langer en 1 borst zou drinken en daardoor meer vette melk binnen zoi krijgen, dus minder kans op spugen. Bovendien dachten beide dames dat een deel van de voedingsbeurten niet met honger, maar met zuigbehoefte te maken had. Vandaar dat ik toen ook het advies kreeg om met een speen te proberen de voedingen uit te stellen zodat er minimaal twee uur tussen zou zitten.

Ik vond het toen nog te vroeg voor een speen. En omdat hij verder goed aankwam, vond ik het spugen niet zo'n probleem. Hoewel het natuurlijk niet ideaal was om steeds te moeten wassen. ;) Later ben ik het dus toch zo gaan doen, omdat ik door dit advies dacht dat het uitstellen van een voeding met een speentje geen kwaad zou kunnen.
    Nu blijkt dus dat het voor ons niet werkt om de speen op deze manier te gebruiken. Ik laat hem dus weer lekker drinken wanneer hij wilt. Nu maar hopen dat hij ook gauw van zijn verstopte neus af is, want dat helpt nu ook niet mee voor een goede nachtrust. En dan kijk ik een week of twee voordat ik ga werken we weer hoe het er dan voor staat met het aantal voedingen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

't Is ook niet dat ik bedoel dat het een wet van meden en perzen is hoor en iedere situatie is natuurlijk anders;). Mijn zoontje dronk toen nog 3 kwartier, dus die vette achtermelk kreeg hij ook nog wel als hij korter dronk, het schiet eerder toe dan gedacht. Bovendien is teveel vette achtermelk ook niet goed voor het zuur. Daar krijg je eerder last van als je vet gegeten hebt, zo is het ook bij baby's.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dan is dat het verschil. Onze jongen dronk toen meestal 5 tot 7 minuten. Inmiddels drinkt hij meestal wel langer, trouwens. Meestal ook minuut of 20. Vandaag en gisteren dronk hij weer veel korter, maar dat komt denk ik door de benauwdheid.

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Mark heeft de eerste weken (lees een week of 8) 's nachts vaak gedronken. Ik heb hem toen in zijn eigen kamer gelegd als hij 's avonds op bed ging en dan scheelde me sowieso 1 voeding.
    Het clusteren 's avonds doet Mark nog steeds van ongeveer half 7 tot half 8 en slaapt dan een uur of 10 (dit is van de laatste 2 weken hoor!)

Als hij 's nachts nog wel eens vaak komt (regelnacht?) dan laat ik hem lekker bij ons in bed liggen zodat ik er niet steeds uit hoef en hem alleen maar de borst aan hoef te bieden.
    Zo zijn we allebei lekker ontspannen, dit is voor beide een voordeel!

Deel Deze Pagina