Voeden op verzoek, maar wanneer is dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kiki80, 23 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Echt, ik weet het niet meer. Met FV is het makkelijk, is het nog geen tijd voor een fles, dan houd het op. Maar met voeden op verzoek is dat toch wel wat anders.
    Sinds enkele dagen wil de kleine man overdag zo min mogelijk en vooral zo kort mogelijk slapen. Maar wanneer moet ik dan voeden? Ik stop te pas en te onpas mijn borst in zijn mond, en hij vindt het geweldig...drinkt, drinkt en drinkt en spuugt alles weer lekker uit. Handjes sabbelen en smakgeluidjes dat doet hij al een paar weken niet meer. Dus was het wakker -> voeden. Maar om nu om de anderhalf a twee uur te voeden is volgens mij ook niet de bedoeling.
    Hoe doen jullie dat?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Fv kan je ook voeden op verzoek hoor. Alleen moet je r voor zorgen om niet boven n liter uit te komen. Voeden op verzoek is gewoon als je kleine vraagt om eten, dit te geven. Probeer er wel 2 en n half uur tussen te houden (probéér) ivm krampjes anders. Als ze n sprongetje hebben dan komen ze idd vaker/meer/eerder.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja, op verzoek begrijp ik wel ;) Maar hoe de kleine man dit duidelijk maakt niet. Ik snap nog helemaal niets van hem :(

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    eerst maar gewoon proberen om er 2 en n half uur tussen te houden.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Is opzich niet vreemd hoor om zovaak te voeden... om de 2u gebeurt als je echt op verzoek voedt wel vaker.
    het is ook daarom dat ik onsdanks dat mn zoon 8,5 maand is bijv. vandaag nog 8 bv heb gegeven... naast zn fruit, boterham en warme hap. Hij vroeg het gewoon...
    Vaak herken je het na een poosje gewoon aan je kind. Ik weet inmiddels precies waneer hij speelt met zn handjes en waneer hij ze opeet omdat hij wil drinken... goed letten op singalen van je kind. Wil je kind toch niet drinken dan zal hij gewoon zn hoofd afwenden of gauw weer stoppen

Als hij zovaak drinkt dat hij er krampjes van krijgt dan biedt je gewoon steeds dezelfde borst aan... je geeft borst 1 en komt hij binnen 3u nog een keer, of meerdere keren dan geef je steeds borst 1. pas na die 3u geef je borst 2 en dat wissel je weer na ong 3u. Dat er perse 2,5u tussen moet zitten is onzin. Zeker in het begin voedde ik soms om de anderhalf uur... als hij daar nou zin in heeft wie ben ik dan om te weigeren. Een babymaagje is maar klein en bv lichtverteerbaar.

Misschien moet je ook eens dit artikel lezen;
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... orten.html

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Gelukkig hebben we hier bijna geen last van krampjes (lang leve de osteopaat).
    Altijd als hij wakker is geworden, bied ik hem de borst aan. Maar nu met zijn hazeslaapjes doe ik dit ook maar. Wat teveel is, gooit ie er wel weer uit :rolleyes:

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

voeden op verzoek is hier nog steeds een chaos :) hij komt soms veel en dan weer een tijd niet. hij heeft ook maanden geclusterd. dan dronk ie heel veel achter ellkaar, en dan weer uren niet :rolleyes: Ik heb er nog niets in kunnen ontdekken,maar hij groeit goed, dus och :D

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik vind het hier ook moeilijk hoor. Ik doe altijd mijn shirt omhoog en als hij niet wil dan snel het shirt weer naar beneden. Kijk dat is dan weer makkelijker dan kv als je kind dan niet wil zit je wel mooi met een volle fles.

9. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ib geeft het wel aan, gaat dan een beetje zeuren. In het begin vond ik het ook lastig maar dan hield ik hem bij mijn borst, alsof ik ging voeden maar dan gewoon nog met mijn trui aan. Als hij dan begon te happen snel trui omhoog en zitten. Vaak genoeg vond hij andere dingen interssanter en dan wist ik dat hij nog geen honger had

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook nogsteeds lastig. Ik probeer dus altijd 'maar wat'. Maar ik geef echt niet standaard gelijk na het wakker worden eten! Ik weet dat dit wel eens gezegd wordt maar tussen de hazeslaapjes door doe ik dit echt niet. Ik kijk eerst of hij wil spelen. En meestal werkt dit wel. Ik hou ook de klok een beetje in de gaten. Is het namelijk 2 a 3 uur geleden dat hij gegeten heeft probeer ik eerst de borst.
    Het sabbelen doet Toon ook de hele dag door dus daar is geen peil op te trekken.
    Wel de huilmanier is vaak wat uit te halen. (En als hij zijn speeltjes echt gaat 'bekken' ;) )

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wat bij mijn zoon werkt is hem in de borstvoedingshouding te leggen bij me, als hij dan gaat zoeken weet ik het is etenstijd. zoekt hij niet driftig dan heeft hij nog niet genoeg honger.

je kunt ook de tijden bij het voeden wel ietsje sturen he, wij hadden in het begin een ritme van 2,5 a 3 uur tussen de voedingen in, en inderdaad in het begin direct na het slapen voeden, maarja ze slapen steeds minder dus dan wakker worden. beetje samen spelen, van alles bekijken en dan bied je de borst aan op het moment dat je denkt dat ie honger heeft.q

Deel Deze Pagina