In slaap vallen tijdens fles drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by jannn, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Mijn zoontje is vandaag 2 weken oud.
    Hij drinkt flessen leeg van 90 cc + water (100cc).
    Mar hij valt heel vaak in slaap als hij ongeveer 40 cc/ 50 cc gedronken heeft.
    Ik krijg hem dan met geen mogelijkheid wakker!
    Wat doen jullie daaraan??

Hij heb om 12.00 40 cc gedronken van de 100 cc.
    Ik heb nu de kans dat hij straks wakker wordt en dan weer wil drinken. Maar zo blijf je bezig.. Wat zouden jullie doen?
    Straks rekken tot 15.00 of het restje van 12.00 geven als hij wakker is??

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou m sowieso zelf laten komen om een voeding, anders is hij wrs niet wakker genoeg om de fles leeg te drinken of heeft hij niet voldoende honger. Om die reden zou ik het restje ook niet even als hij weer wakker is, maar even gewoon je schema aanhouden.
    Zit er 3 uur tussen? Of 4 uur? Als er 3 uur tussen zit zou ik misschien proberen er 4 uur van te maken zodat hij meer trek heeft?
    Tussen het voeden door de luier verschonen of een boertje laten doen helpt soms om hem wakker te houden of " spelen" met de fles, beetje heen en weer bewegen of de speen eruit trekken op het moment dat ie in slaap dreigt te vallen.
    Hopelijk heb je wat aan de tips?

3. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

Jul 26, 2010
    194
    0
    0
    goede ideeen van druifie enuhm mijn kraamhulp zei ook dat kids vaak in slaap vallen omdat ze TE lekker bij je liggen..en t lekker warm hebben...vaak worden ze wakker als je mutsje afdoet of sokjes uit doet..beetje pesten misschien maar als ze dan hun flesje wel opdrinken..

4. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Hier hou ik haar zoveel mogelijk rechtop tijdens het voeden en zodra ze in slaap dreigt te vallen: tegen haar praten, stevig wrijven over onderkant voet, kuitje of handjes (of rug als je erbij komt). Dit deed de kraamhulp ook en werkt vrij goed. Als dat niet werkt idd tussendoor boertje en/of luier verschonen.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik heb mijn kinderen vanaf het begin geleerd om slapend te drinken, en zelf te stoppen als ze voldoende hebben. Dan krijg al dat gedoe met wakker houden niet, en kun je het kind heerlijk slapend weg leggen

6. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ik ook , maar dan met 1 kindje ;)

7. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Bedankt voor jullie reactie. Ik laat m ook sowieso zelf komen voor een voeding.. maar als hij maar 50 cc op heb van de 100 cc dan heb je de kans dat hij een uur later weer komt en geven jullie dan gewoon weer een volle fles om de rest van die 100cc?

En mijn andere zoontje dronk ook slapend de fles, maar bij deze luk dat echt niet :)

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij hadden dat hier ook. Maar bij onze dochter merkte ik dat zij overdag niet vast sliep en gauw wakker schrok van haar maaiende armpjes. Dus zodra zij dan ging drinken viel zij telkens in slaap. Wat hier ontzettend geholpen heeft is de Puckababy. Zij sliep tussen de voedingen veel vaster en was ook uitgerust als zij wakker werd waardoor de fles wel in 1 keer op ging. Misschien helpt dit bij jullie ook.

Share This Page