hulp gezocht! Mijn kleine meid van 4 weken ligt de hele dag te huilen. Zodra ik haar op pak is ze stil en zodra ik haar weer neerleg huilt ze weer. Ze krijst gewoon echt . Ik krijg overal het advies haar gewoon te laten huilen omdat ze overduidelijk alleen huilt om opgepakt te worden en dus voor aandacht. Maar ze huilt zo hard dat ze helemaal paars aanloopt en ik zit zelf ook te huilen omdat ik me zo'n slechte moeder door haar te laten liggen . Wat moet ik doen! Heeft er iemand tips?
Een baby van die leeftijd kun je mijns inziens echt nog niet verwennen met aandacht hoor!! Dus gewoon oppakken als jij voelt dat dat goed is! Maar als je kleine zo veel huilt.... ben je al bij de dokter of het CB geweest? Als ze zoveel huilt zou ik wel even uitsluiten dat ze nier ergens pijn heeft of dat er wat anders aan de hand is?? Succes!
een baby van 4 weken doet dat nog niet om aandacht hoor, mijn dochtertje deed dat ook de eerste 10 weken, ik heb haar lekker bij me gepakt, naar je moedergevoel luisteren en niet naar anderen! succes,
hmm denk niet dat zn klein hummeltje al door heeft dat als ze huilt ze word opgepakt. zou haar gewoon lekker oppakken en troosten!!! dan weet ze dat ze niet alleen is . van warme buik naar de grote wereld is natuurlijk ook een hele verandering!! misschien draagzak een idee is ze lekker bij je en kun je zelf ook nog wat doen, knuff
lekker oppakken en troosten! laat je kindje weten dat je er bent.. ze is ook nog zo jong! en inderdaad misschien een draagzak... heb je je handen gewoon vrij! succes!
mama-honger! Gewoon bij je houden. Als jij je daar ook goed bij voelt, gewoon doen. Je beeb is nog zo klein!
allemaal heel erg bedankt voor de reacties! dan had mijn moedergevoel toch gelijk en moet ik haar gewoon oppakken voel ik me nu daar weer schuldig over
ik zou indd even contact op nemen met de huisarts of cb, mijn zoontje huilde 10 weken lang, dag en nacht, behalve wanneer hij bij mij mijn man of in de draakdoek zat, wij hadden een duidelijke huilbaby, inbakeren wil dan nog weleens helpen, maar hij was al 10 weken en hadden zoiets : nee dat doen we niet, wij zijn toen naar de osteopaat gegaan en het was binnen 2 behandelingen weg, bij de volgende die zo ontzettend veel huilt ( elk kind meot natuurlijk huilen) maar echt zoooo veel, gaan we veel sneller naar de osteopaat.
Niet schuldig voelen! Je wilt het beste voor je kindje en dus probeer je de adviezen juist ook uit want je weet van te voren niet wat er zal helpen! Volg je gevoel, neem je kleintje bij je. Wel zou ik idd even laten kijken bij de ha/osteopaat, het kan zijn dat het met het liggen te maken heeft dat er iets niet lekker zit! Heb eens een docu gezien en die baby's huilden door merg en been wanneer ze werden neergelegd, dan werd de druk op een werveltje te groot dat voelde dan zo vervelend. Bij een osteopaat kunnen ze kijken of dat bij jou kindje zo is. Succes en sterkte en geef de kleine een knuffel! Sas
Mijn zoontje huilde ook aardig veel. Het CB kan kijken of er sprake is van een huilbaby. dit was in ons geval niet zo (konden ze zien aan de hand van het aantal uren dat ie huilde) toch vond ik het niet "normaal"en heb zelf contact opgenomen met een osteopaat. Om een lang verhaal kort te maken: na 2 behandelingen was het al stukken beter!! Inbakeren heeft ook goed geholpen. Dus als je het niet vertrouwd: wel even verder kijken!
Hoihoi, dat is echt niet normaal hoor, als je kleintje zoveel huilt! Lekker oppakken en troosten dus, want dat heeft je kindje nu nodig. Ze kunnen het nu nog niet om de aandacht doen in ieder geval. Dat ze direct stil is als jij haar oppakt, is enkel teken dat jouw aanwezigheid troost biedt!!! Verder zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat het enkel om mama-honger gaat en wel even een aantal dingen checken. Ga dus ff naar je huisarts, zodat die even een algehele check kan doen, dat het bijvoorbeeld niet de oortjes zijn, (als ze daar last van hebben en je legt ze neer, doet dat extra pijn). Zijn het ook geen krampjes? (trekken met de beentjes?) Verder: heeft je kleintje last van een voorkeurshouding? Zoja, dan zou ik je aanraden even een afspraak bij een osteopaat te maken, heeft hier destijds wonderen gedaan!!! (zie www.osteopathie.nl) Succes!
Natuurlijk wil ze aandacht!!! Ze is 4 weken oud weet niet wat haar overkomt in zo'n grote wereld en heeft 9 maanden in je buik gezeten... Mijn dochter was precies zo hoor, mijn tip: koop een draagzak! was de oplossing voor alles bij ons. Ik heb een baby bjorn liggen met extra ruggensteun en die mag je best overnemen of lenen als je daar behoefte aan hebt. succes meid, doen wat je wilt doen en wat goed voelt in je moeders hartje, je zult je kind toch nooit zo opvoeden als andere willen. dat heb ik wel geleerd als jonge moeder van 21. Je doet het nooit zoals andere het willen en het beste is gewoon doen zoals JIJ het wilt. succes! en pb me maar voor die draagzak als je wilt xx
Mogen ze nu al wel in de babybjorn? Is dat niet vanaf een maand of 4? (Niet vervelend bedoeld hoor). Ik kan je qua draagdoek de combicotti of de doek van draagdoek.nl erg aanbevelen: daarin zitten ze lekker strak en warm tegen je aan, is echt heerlijk voor ze!
Laten huilen is echt nog van de oude stempel hoor. Tegenwoordig zijn de opvattingen hierover heel anders. Kindjes tot 6 maanden kun je niet verwennen. Het enige wat een baby kan doen om aan te geven dat er iets is, is huilen. En wat is dan lekkerder als je mama er is om mee te knuffelen of om je te drinken te geven. Dus niet storen aan al die mensen die zeggen dat je je kindje moet laten huilen. Gewoon lekker bij je houden. Als je dat ook nog vaak op je blote huid doet is het nog veel beter.
Eef is wat ouder en ik kan bij haar nu goed merken wanneer ze zich aanstelt.. dus als ze dat nu doet dan doe ik met mijn lippen "brrrrrrrrrr" en dan kijkt ze me echt aan met zo'n blik van.. "huh" en dan begint ze te lachen.. maar toen ze kleiner was pakte ik haar ook gewoon op, iedereen zei tegen mij ook dat ik haar verwende, maar ze hoeft nu echt niet telkens opgepakt te worden als ze huilt dus dat valt best mee! x
Zou dan ook de osteopaat aanraden en zeker niet te lang laten liggen. Heb je wel al een speen geprobeerd?
Kom op jongens, een baby van 4 weken oud huilt nou eenmaal om aandacht! Tuurlijk! Meteen een osteopaat, huisarts of wat dan ook raadplegen lijkt me niet nodig. Al die andere opties, draagdoek, speen, slaapzak of inbakeren, zijn allemaal de moeite waard van het proberen! Probeer haar alsjeblieft niet de hele dag in haar bedje te laten huilen (lukt wss ook niet). Ze heeft jou nodig. Je warmte, je geur, je melk, je liefde. Geef haar die maar lekker, dan komt ze vanzelf in een rustiger vaarwater en kan ze een ritme gaan zoeken, gaan leren in slaap vallen, etc. Heel veel succes! Het wordt allemaal alleen nog maar mooier en leuker!
bij ons zoontje bleek er heel wat mis te zijn waar hij zoveel door huilde, en door dat vele huilen heeft kreeg hij ook een navelbreuk, allemaal weg door de osteopaat !!! tuurlijk huilt een baby om aandacht, mijn zoontje huilde echt 16/17 uur per dag en dat is dan echt niet om aandacht !!! ik raad toch zeker wel aan om een schema in te vullen waaraan je kunt zien hoeveel ze werkelijk huilt. en als ze echt zoveel huilt kan een osteopaat echt geen kwaad, en daarbij... volgens mij doe je je kindje er mee plezier mee dat het lekker kan slapen dankzij een osteopaat dan steeds wakker liggen en moeten schreeuwen om mama omdat ze anders de rust niet kan vinden. een draagdoek van draagdoek.nl is ook ideaal !!!
Volgens de CBarts hebben wij een huilbaby.. Vaak huilt gijs veel voor hij inslaapt valt.. Als t echt te gek word dan pakken we hem in de puckababy.. Overdag ligt ie "gewoon" in de box.. Hier is t ook vaak dat als je hem oppakt hij stil is, maar soms ook echt niet.. Ja als je rondjes door de kamer loopt.. maar als je even wilt gaan zitten omdat je arm echt lam begint te raken.. is t weer mis.. Ik word er zelf wel eens hoorndol van.. Doe soms dan ook wel eens of ik hem even niet hoor.. maar dat hou ik echt geen 5 minuten vol.. Dan weet ik "een ukkie van deze leeftijd huilt niet voor jan doedel.. er is iets.." maar wat dat dan is.. dat blijft de grote vraag!! Wij zijn nu 2 keer bij een osteopaat geweest.. Nog geen wonderen.. Dat Gijs zo "unhappy" is komt volgens haar niet alleen door zijn nek( spanning is verkeerd in de spiertjes) maar mogelijk ook door koemelkallergie.. Dat zijn we nu aan t "testen" 4 weken op de Pepti en dan weer op gewone voeding.. @takhen.. trek je niets aan van wat anderen zeggen dat je zou "moeten" Luister vooral naar je eigen gevoel.. doe wat jij prettig vind! Een dikke knuffel van mij; ik kan me levendig voorstellen hoe frustrerend t huilen/krijsen van je kleintje is.. Maar er zal nooit 1 moeder beter zijn voor jou kindje dan jijzelf!!!!!!
Ik zou zelf idd ook verder kijken waarom ze zoveel huilt. Een bezoek bij de osteopaat zal ik niet afraden, heb er zelf hele goede ervaringen mee nl. En verder je moedergevoel volgen en draag je kleine lekker bij je, je kunt ze idd nog niet verwennen als ze zo jong zijn... en luister idd niet teveel aan anderen.