combinatie borst/kunstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door liesje1986, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje1986

liesje1986 Nieuw lid

21 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een dochter van 13 weken (7 kilo inmiddels) en geef op dit moment nog 2x borst en daarnaast kunstvoeding 4x 150/5. Op dit moment is ze daar aardig tevreden mee.
    Mijn probleem is dat ze dagen heeft dat ze behoorlijk wat 'mondjes' teruggeeft. Ze heeft reflux, wat dit kan verklaren, of ze krijgt teveel voeding binnen volens het cb... het lijkt mij niet teveel als je de voedingsschemas op verschillende media bekijkt en ze is niet tevreden met minder in de fles.

Nu willen we proberen de nachten wat langer te maken, maar ik ben bang dat als we de laatste fles 180/6 gaan maken, ze nog meer terug zal geven...

Iemand hier ervaring mee?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je zegt dat ze geen genoegen neemt met minder, maar hoe lang doet ze over een fles? Dat moet minstens twintig minuten zijn om aan de zuigbehoefte te voldoen. Bovendien vragen reflux kindjes vaker te veel voeding, niet omdat ze honger hebben maar omdat ze de pijn willen wegdrinken. Door te veel voeding te geven, vererger je dat probleem alleen maar. Beter is in dat geval de leefregels strikt op te gaan volgen.

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier hielp na de fles nog even een speentje te geven en juist een flesje extra. Dus kleinere porties. Tot ruim een jaar dronk ze niet meer dan 120/4. Dus ook in de nacht dat flesje heel lang gehad. Ging vanzelf dat afbouwen/ langer tussen zitten. Zeker met reflux oppassen niet te veel te geven. Hebben ze zeker met slapen last van.

4. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Heeft je dochter ook last van het spugen, mondjes terug geven. Mijn dochter heeft tot een half jaar regelmatig mondjes terug gegeven, wel meer dan dat vaak. Maar ik heb het nooit gekoppeld aan reflux. Meer aan dat ze gewoon te vol zat en dat ze het overvloedige even kwijt moest.

Het is niet gezegd dat als je meer melk geeft op de avond dat ze ook langer slaapt. Je rekt alleen het maagje meer op. Langer slapen komt vanzelf als ze wat ouder is. Hoe lang slaapt ze nu?

Deel Deze Pagina