Voeden op verzoek of toch schema?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Robin20, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn mannetje is 6.5 week oud en weegt zo'n 4.9/5 kg.
    Slaapt al (meestal) goed door van +/- 23:30 tot +/- 6:00.
    Dan krijgt hij 6x 120+4.
    Soms komt hij ook snachts en dan krijgt hij 5× 120+4 snachts 90+3.

De voeding overdag is lastig. Na zijn fles gebeurt het regelmatig dat hij lang wakker blijft, of een hazeslaapje doet. En op het moment dat hij dan goed ligt te slapen dan moet ik hem weer wakker maken voor zijn volgende fles, ik ben bang dat als ik hem niet wakker maak dat hij dan niet uitkomt met de flessen en hij te weinig voeding binnen krijg. Meer aanbieden bv 150+5 vind ik lastig omdat ik bang ben dat hij teveel drinkt en krampjes krijgt.
    Wat denken jullie? Toch proberen of een ander idee?

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik zou een kindje op die leeftijd niet overdag wakker maken voor een voeding als hij net ligt te slapen. Misschien wel als hij nog geen dag en nacht ritme heeft.
    Ik zou gewoon eens een grotere fles proberen. Dat hoeft hij ook niet helemaal leeg te drinken maar gewoon eens aanbieden. Mijn zoontje zat al heel snel op 150ml... hij heeft krampjes gehad ja maar of dat daardoor kwam.. mn dochter dronk toen veel minder en had ook krampjes. Die hebben ze waarschijnl8jk toch ;)
    Ik zou het dus overdag een beetje op verzoek doen en dan zal hij vanzelf een beetje in een schema komen. Hij is nog zo jong..

Succes ermee

3. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Ja hij ligt dan ook zo heerlijk te slapen. Dus ik denk dat dat mischien toch maar het beste is. We hebben een dr.brown fles en gebruiken infacol dus krampjes zijn nu (nog) niet aan de orde hopelijk blijft dat zo 😁

4. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik zou op die leeftijd zeker op verzoek voeden. Zorg ervoor dat de voeding lang genoeg duurt, zodat hij zijn verzadiging kan voelen. Dan kan hij prima zelf aangeven wat hij nodig heeft!

5. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Zijn flessen overdag dure tuasen de 15 a 20 min.
    De fles van +/- 23:30 duurt soms dik 30 min, mede omdat hij dan echt heeeel slaperig is.

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Lekker op verzoek voeden, ophogen is niet nodig, 6 flessen van 120 (=135 voeding) is prima voor zijn gewicht. Hij geeft vanzelf wel aan wanneer hij meer nodig heeft.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik vond op verzoek voeden heel erg fijn. Helaas moesten we in het begin max elke 3 uur voeden omdat ze dysmatuur was. Maar toen we haar gewoon konden volgen was veel fijner. En dan zit er de ene x 4.5 uur tussen en dan weer een x 3 uur prima toch? Uiteindelijk kwam ze hier altijd aan voldoende voeding

8. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Nou ik had het al helemaal bedacht hoe ik het zou doen etc. Maar mannetje har andere plannen 😂 zit nou in een sprongetje blijkbaar. Hazenslaapjes en helemaal hysterisch tot ik hem bij me neem. En is erg hangerig sinds vanmorgen.

9. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Baby's ;) Zodra je denkt dat iets werkt, verandert alles weer ;)

Deel Deze Pagina