hoi hoi! op internet kan ik er eigenlijk niets over vinden, dus vandaar dat ik hier even mijn verhaal kom doen. ik ben nu 11 weken zwanger, en heb stuwing! mn borst (alleen links) is dik, warm, zwaar en ik voel een hele grote schijf. ik heb mijn dochter 4.5 maand goed met links kunnen voeden, daarna is de voeding helaas terug gelopen naar 0. Als ik nu onder de douche sta, en mezelf was, komen er zelfs al flinke druppels uit. ik wil dit keer graag weer bv gaan geven, maar weet me nu even geen raad. ik kan toch niet nu al gaan kolven/stimuleren?! of kan ik wel alleen de druk eraf halen onder de douche, zonder straks te bevallen en overproductie te hebben? Bedankt vast voor het antwoord! groetjes Annabel
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En zo te horen is je lichaam al helemaal aan het voorbereiden op dit kleintje! In principe hoef je niet te kolven of spanning er af te halen. Goed steunen en evt. koelen kan prettig voelen. Heb je nog steeds dezelfde klacht: warm, zwaar, rood? Heb je koorts? Heb je een goed passende beha? (mogelijk reageert je borst op een strak bandje of een prikkende beugel) Wanneer je klachten blijven even naar huisarts of afspraak maken met lactatiekundige voor tips aangepast op jouw lijf. Veel succes
Bedankt voor je antwoord! mn borsten (links en rechts nu) zijn idd nog steeds dik en warm. ik heb geen koorts, dus denk niet dat het een borstontsteking is, of wordt. vrijdag mag ik weer naar de verloskundige, daar overleg ik nogmaals. ik hoop dat dit een mooi teken is voor een lange bv periode.. Bedankt!