Voeden op verzoek, reacties van anderen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nemo81, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bekend. Ik hoor ook van alle kanten dat hun melk toch echt op was met een maand of 6-7 hoooor.... mijn melk is ook vast niet meer genoeg.... mijn antwoord is altijd; maar ik heb supermelk. ;)

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    niets van aantrekken en gewoon je ding doen....

als ik vertel dat ik de eerste 22 maanden heb gevoed vallen ze van de stoel af (waarom snap ik niet LOL)

nu de 2e gaat het ook super en zij drinkt ook nog vaak hoor.
    soms elk uur, soms pas na 4-5 uur..... who cares, ik moet toch voeden niet de ander?????

3. 4days

4days Niet meer actief

Ach het is toch nooit goed. Je voedt te veel, te weinig, te lang te kort, niet op genoeg plaatsen, op teveel plaatsen, je denkt er te weinig over na, of te veel, je kijkt niet genoeg naar je kindje, of je laat je leven te veel bepalen door je kindje...

Met andere woorden, gewoon doen wat goed voelt. ;)

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Mijn zoontje kwam in het begin ook heel veel ( gemiddeld 16x) ik heb dit 6 weken volgehouden maar had ook nog een dochtertje lopen dus uiteindelijk trok ik het niet meer, ik heb hem toen ingebakerd en toen ging het stukken beter maar zolang jij het prima vind is het toch goed, laat andere maar kletsen hoor!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er ook best wel commentaar op gehad. Kreeg zelfs van schoonmoeder de reactie dat ze niet van haar kleinkind kon genieten, omdat ze elk moment bang was dat ik hem af zou pakken. ;) Bij mensen die dichtbij ons stonden heb ik uitgelegd waarom ik het zo deed. (Of in geval van sm heeft mijn man het maar uitgelegd. Leek ons beter voor de relatie tussen mij een schoonmama, haha. 't Gaat inmiddels weer prima hoor!)
    Bij mensen die verder van ons af stonden heb ik altijd alleen maar gezegd dat zo'n opmerking duidelijk laat merken dat ze niet veel verstand hebben van borstvoeding. Dat dat ook niet geeft, maar dat ze er dan niet over mee moeten praten. En dat als het ze heel erg boeide, dat ik dan best een keer het een en ander wilde uitleggen. (Tja, kritiek op mijn moederschap in combinatie met een berg hormonen en weinig nachtrust, bracht niet echt de beste kant in mij naar boven. :D) Over het algemeen was die 'preek' het einde aan elke gesprek over borstvoeding. Soms waren mensen wel geïnteresseerd en volgde er nog een leuke uitwisseling.

Wat betreft ts: Je doet het goed! In mijn ogen doe je het op de enige JUISTE manier. Op deze manier stimuleer jij je borsten voldoende, dit is de basis die er voor zorgt dat je het voeden lang vol kunt houden. Het is soms pittig, maar zo lang je dit vol kunt houden is het goed.

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Vreselijk he. Mijn dochter kwam ook vaak en wat een commentaar.. Ze was behoorlijk spekkie toen dus hoefde ze zeker niet zo vaak.. Dat vond ik pas vervelend, wat zeg je dan?? Dikke mensen hebben evengoed honger he.. En huilen moeten ze ook af en toe dat is goed voor de longen.. Zucht. Als je het ook zelf zo geleerd hebt is het moeilijk. Mijn moeder snapte dat van vraag en aanbod wel, maar zei gewoon daar hadden wij de tijd niet voor, daarom stopte het vaak met 3 maand ofzo.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Plus dat zusleif het andersom deed, had van de kraam op klok geleerd en dit lang volgehouden. Kindje huilde wel vaak.. Moest een keer nog drie uur wachten, na een uur.. mijn dochter had al twee keer gedronken en was 5 maand ouder!! Legde haar bijna bij mij aan :(

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Luister vooral niet naar (schoon)moeders. Vroeger zat iedereen op een schema van om de 4 uur en geen nachtvoeding. Logisch dat bij velen de BV snel terugliep. Vrouwen die in de jaren '70 gevoed hebben, hebben een heel ander beeld van borstvoeding dan tegenwoordig. Mijn schoonmoeder (zij zette haar dochter van 2 1/2 kg geboortegewicht op een schema van om de 4 uur! :$) zegt gewoon: "Honger, dat kan niet als je zo-en-zo-laat nog gevoed hebt". Nou, mijn kind is geen robot en ik zelf ook niet! Ik voed haar als ik denk dat ze honger heeft.

Als een soort richtsnoer houd ik wel aan: niet sneller dan 2 uur (uitzonderingen daargelaten) en niet langer dan 4 uur tussen voedingen (behalve 's avonds, dan is het wel eens 5 uur, en 's nachts mag ze zo lang slapen als ze wil).

9. Sijke

Sijke Bekend lid

@tupp; die is helemaal mooi, die opmerking van je schoonmoeder! Notabene je eigen kind dat honger heeft en de borst wil!

En verder; héél herkenbaar, maar gewoon je eigen gevoel volgen. Helemaal bij zulke kleine baby's nog, maar ook wat later nog steeds belangrijk.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik voedde ook op verzoek en zeker in de perioden dat mijn voeding zich op haar vraag moest aanpassen, had je echt regelmatig mensen die ook met onzin-opmerkingen kwamen. Dat de BV niet voedzaam genoeg zou zijn, niet genoeg sowieso (terwijl die regeldagen nu nét zijn om het wel aan te passen), dat de nachtvoedingen te vermoeiend waren ( was ook best zwaar) en een flesje zeker wel zou zorgen dat ze doorsliep. Allemaal larie, natuurlijk! Ik volgde, net als TS mijn gevoel en dat heeft goed gewerkt.

Uiteindelijk is ze zélf gestopt een week na haar 18 maanden-verjaardag. Trouwens willen jullie niet weten hoeveel opmerkingen ik heb gekregen over het feit dat ik zo lang ( nou ja..ik vond het zeker niet lang) ik heb gevoed....

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi Helen mijn moeder vindt 4 maanden al belachelijk.. laat staan 18 maanden ;) Het is vervelend als je dat soort reacties krijgt omdat ik me heel verantwoordelijk voel voor het voeden van mijn kindje, het hangt helemaal op mij en dat is best pittig. Het zou leuker zijn als mensen zouden zeggen: wat goed dat je je kindje het beste gunt, en dat je gewoon soms even kunt klagen zonder daarna je keuzes te moeten verdedigen.
    Heb mijn moeder, die liedjes met mijn zoontje zingt "ikke wil broccoli en een lekkere banaan en jumjum een papfles" een artikel van Stefan Kleintjes gegeven over bijvoeding en borstvoeding. Met de opmerking: dan ben je ook op de hoogte van de huidige staat van onderzoek. Grom (ze is wel een schat hoor, ze gunt mij lange nachten slaap enzo)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niks van aantrekken joh, echt niet!
    Je doet het hartstikke goed!:)

Ik voed nog steeds op verzoek! Mijn zoontje is 2 en heeft vandaag al 3x borst gehad.

13. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    En dan krijg ik vandaag te horen van het cb dat ik naar drie voedingen in totaal moet, want fleskinderen krijgen ook maar drie voedingen en straks krijgt een kind nog aangeleerd dat eten is om te troosten. Ben ik blij dat dit mn derde is en ik inmiddels lekker mijn eigen plan trek. Overigens ben ik over het algemeen heel positief over ons cb, maar van bv na zes maanden weten ze niet zo erg veel af.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Same here!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, daar kan ik zo verdrietig van worden!
    Je baby heeft melk nodig. Waarom zou je dat van een koe nemen als jij zelf de beste precies op jouw baby afgestemde melk hebt?
    De borst kan ook troost bieden, maar hier is moedermelk gewoon melkvoeding. Een ander kind van zijn leeftijd krijgt 2 bekers koemelk en een yoghurttoetje oid.

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier begonnen ze vorige keer bij het cb ook al, dat met 6 maanden 4x bv per dag echt meer dan genoeg was, *zucht*

Nu is het zo dat hij op het moment sowieso maar 4 voedingen wil, maar zou hij meer willen, krijgt hij dat gewoon hoor.

Wij moeten over 2 weken weer, zal mij benieuwen wat ze nu weer te zemelen hebben.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier gelukkig een top CB.. nooit iets te zeuren of te zeggen. Ze zeggen eignelijk niets, tenzij ik wat vraag, maar ik zoek eigenlijk alles zelf wel uit of volg mijn gevoel. Dus het is echt meten en wegen, prikjes halen zo nu en dan, en vooral complimentjes innen dat ik nog steeds zelf voed! :D Top toch? ;)

Deel Deze Pagina