Voeden op verzoek, slapen, ritme

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miepmiep83, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Kuiken in vind het ook lastig wat ik moet meegeven naar KDV.... ze is vandaag wezen oefenen en dacht geef meteen flesje mee omdat het rond voedingstijd viel. Ze dronk bij hen maar 50cc..... vanmiddag heb ik zelf nog een flesje gegeven om te oefenen en toen dronk ze 125... Tja dus wat mee te geven?

Ik heb bedacht haar 3 flesjes ontdooide melk mee te geven van 125cc voor de 3 voedingen die ze waarschijnlijk nodig heeft (6-9-12-15-18-22 uur meestal voedingen). En tevens 2 flesjes van 100cc verse melk in hun koelkast te zetten. Dat mag 3 dagen na kolven bij hen in de koelkast blijven staan en Emma gaat ma-di-woe naar de opvang. Dus als ik zondag avond dat gekolfd krijg kan het 3 dagen bij hen staan en dan weggegooid worden als het niet nodig zou zijn. Als ze namelijk een flesje laten vallen, of Emma drinkt meer of keertje vaker oid dan geven ze haar friso, en dat wil ik liever niet omdat ze dat nog nooit gehad heeft.

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik geef 450 ml mee (dit drinkt hij eigenlijk altijd) + een flesje verse melk van die ochtend (kolven bij het ontbijt, erg gezellig :p). Je hebt 24 uur om melk in te vriezen, dus dan kan ik dat verse flesje altijd nog in de vriezer gooien als het niet nodig blijkt te zijn. Melk weggooien vind ik zoooo zonde!

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    zo ging het hier ook!

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Fijn om mee te lezen! Ook hier zo langzamerhand aan het kijken of er enigszins ritme in kan komen, maar vooral qua volgorde en niet qua tijd. Dus avondritueel, wanneer wassen/in bad, hoe aanpakken met werken,weggaan of afspreken? Ik voed ook op verzoek en ze slaapt wanneer ze moe is. Als we vast proberen te houden aan tijd, raakt zij juist van de rel en dat is nergens voor nodig. Het cb wilde dat graag zien, maar we trekken ons eigen plan. Dat werkt voor ons! Haar ritme is nu zo'n beetje om de 3u overdag (kan ook 2 of 4 zijn). Als ze eruit komt even spelen of meteen drinken. Dan knuffelen/spelen of als ze erg moe is meteen na de voeding naar bed. Wel is ze nu ongeveer een uur wakker. In dat uur eet ze dan ook, maar wanneer is de vraag. Slaapt ze dan veel? In de nacht doet ze't steeds beter. Ze snapt iig dat het nacht is en slaapt nu zo'n 5u achter elkaar. Heel fijn dus!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof niet in 'ritmes aanbrengen'. De kinderen kregen altijd op veroek, maar draaiden ook mee in het gezin, dus als ik vroeg in de ochtend naar mijn werk miest, dan kregen ze gewoon op mijn verzoek.
    Er was geen vaste bedtijd, ze gingen gewoon slapen als ze moe waren. En zodra ik naar bed ging stond ik in de 'nachtstand'. Dan was ik heel saai. Ze kregen borst op verzoek (makkelijk zat, ze lagen naast me), luier als het moest, maar ik deed geen licht aan, geen spelletjes of kletspraatjes of wat dan ook. Want het was nacht.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier beetje zelfde als dirksmama. Ik voed op verzoek en ze slaapt wanneer ze daar behoefte aan heeft. Als ik weg moet leg ik op mijn verzoek aan en dan drinkt ze meestal ook wel.
    's avonds als ik naar bed wil gaat ze mee naar boven, doe ik een schemerlampje aan en voed ik haar nog een keer en daarna lekker in bed. In de nacht ook schemerlampje maar wordt er niet gekletst of getut, gewoon drinken (evt. schone luier) en weer verder slapen.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hier ook voeden op verzoek. Maar wel volgens een soort van ritme: Als ze wakker wordt krijgt ze gelijk een voeding. Daarna evt. nog spelen en zodra ze moe is gaat ze weer naar bed.
    Als ik moet werken krijgt ze dus op mijn verzoek zodat ik 'leeg' kan werken. Bij de gastouder krijgt ze een fles gekolfde BV mee. Mocht dit niet genoeg zijn kan de gastouder een beetje KV bijmaken. Ik wil geen BV weggooien, daar heb ik veelste hard op moeten kolven ;)
    Hier gaat beeb altijd rond 19 uur aan haar nachtslaap beginnen. 's Ochtends maak ik haar dus wakker voor ik ga werken, en die tijden zijn heel afwisselend. Als ze zelf wakker wordt is dat ook prima.
    En ja als ze smiddags om 15.00 honger heeft en ik moet haar om 16.30 naar de gastouder brengen, leg ik haar alsnog om 16.00 aan. BV krijgen ze nooit teveel toch!

8. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Zo deed ik dat ook Sammie!

9. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Zo doen we het hier ook, maar ik merk dat ik dit erg lastig te combineren vind met werken. Maar als ik de berichten zo lees, zit er niet veel anders op dan wachten tot hij een ritme vindt dat past bij ons ritme. Ik maak hem nu wel wakker om 7 uur om te eten, zodat hij op werkdagen met een volle buik naar de opvang gaat, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken (nu nog niet zoveel over te zeggen omdat hij al een paar weken zo verkouden is dat hij slecht drinkt)

Deel Deze Pagina