Hallo, een kindje van 8 maanden zou nog maar 500 ml aan zuivel nodig hebben? Ik heb hier het schema van de duitse kinderarts, meer omdat het brood eten hier nog niet zo'n succes is. Schema hier is nu Ontbijt: fles melk 180 (ze wil dan meteen nog terug het bed in) tussendoor: fruit meestal iets van 100 gram Middag: pap 180 of als ze het tussendoortje overslaat 120 met 100 gram fruit tussendoor: fles 180 Avond: warm eten wisselt erg tussen de 100 en 200 gram. Evt nog wat drinken erna. Daarna nog een keer een fles van 180 De flessen van het ontbijt en voor het slapen gaan wil de dame niet missen... 's ochtends omdat ze gewoonweg nog veel slaap heeft maar wel honger en 's avonds wil ze niet gaan slapen voor ze een fles heeft gehad. Ze heeft nog veel zuigbehoefte. Ze eet wel broodkorstjes, sabbelt eraan en kauwt inmiddels ook wat. Maar haar zelf eens tuk in handen geven is eigenlijk not done omdat ze haar mond heel er vol propt. Ze krijgt wel wat op, maar de hoeveelheid is nog niet de moeite. We oefenen ook met drinken van m.n. water en rooibosthee. Mijn man nam laatste verdund sap mee, maar dat wil ik maar 1 x daags geven. Ze vindt dit natuurlijk lekker, maar ze moet ook andere dingen leren drinken. Tips om brood te leren eten zijn welkom. Als ik gewoon nog geduld moet hebben dat hoor ik dat ook graag. Eigenlijk vind ik het ook wel prima zo, maar omdat bijna alle kinderen al brood eten word ik soms onzeker of dat niet al echt moet. In Duitsland zijn ze trouwens minder snel met brood, maar ik meng Nederlands en Duitse adviezen wat tot een werkbaar iets voor onze dame. groetjes
Ik lees dat sommige het brood in de melk dopen. Ik heb het nooit hoeven doen. Alles wat ik mijn dochter geef, eet ze gewoon op. Ze is wat dat betreft gewoon niet moeilijk. Ik geef het volgende op brood: - alleen boter - gestampte muisjes - smeerkaas - jam - chocoladepasta (1x per week) - smeerworst (1x per week)
hier geef ik idd een korst in de hand in het begin en nu gewoon stukjes op tafel voor hem 1 of 2 tegelijk en dan pakt hij het zelf op. Hier alleen boter, straks kipfilet, appel/perenstroop van Zonnatura of fruitpasta
Wij zijn begonnen met alleen korst in de hand. Maar toen we stukjes gingen geven met appelstroop/roomboter/rozenbotteljam waren ze echt om. Wij gaven die eerst met een vorkje, inmiddels eten ze zelf en is het 1 grote kliederboel, maar hebben ze beleid geleerd. Maar hier dus twee kinderen die groot dan van brood zijn... Dus weinig tips voor de moeilijke broodeter, sorry. Qua drinken hebben we ook veeeeeeeeeeel geduld moeten hebben, ook veel bekers geprobeerd. Sinds twee maanden snappen ze de rietjesbeker van de hema en drinken ze zo'n 300-350 cc per dag. Dat is zo'n goedekope beker zonder antilek. Open beker is nog steeds een rotzooi, maar goed komt vanzelf.
Zou ik dan gewoon kleine stukjes moeten proberen zonder korst... en evt met iets erop? Beginnende met boter... wellicht is dat wat ja. Dan leg ik steeds maar 1 stukje op het blad, zodat ze haar mond niet kan volproppen
Gewoon proberen... Je maar nooit wanneer je jouw gouden methode vind! Ik leef inmiddels volgens het trial-and-error systeem
Korst werkt hir ook niet, (vreten en kokhalzen ) ik geef hele kleine stukjes in de mond. Zonder boter vind ze lekkerder dan met. Soms een likje pindakaas of pasta van mij als toetje Maar ook hier niet veel brood. paar stukjes. Bij mn oudste duurde dat ook lang, tot een jaar kwart boterham en nu 1-2 per keer. (Ze is 3,5).
Ik ben ook begonnen met brood met boter (zonder korst) in de opvolgmelk te weken. Toen dat goed ging heb ik stukjes gegeven. Nu eet ze bijna een hele boterham.
Persoonlijk zou ik nooit brood in melk gaan dopen, wordt het zo'n plakkerige bal van die ze moeilijk weggeslikt krijgen! Hier stopte ik de eerste stukjes met boter zelf (een voor een) in haar 'wangzak', dan ging ze vanzelf kauwen... Al snel had ze door hoe ze het zelf moest doen! Pindakaas wordt afgeraden voor het jaar ivm pinda-allergie die zich meestal zeer ernstig kan uiten! Dus hier pas na het jaar gegeven... Verder (zoet) beleg als pasta, hagelslag etc ook pas heel af en toe vanaf 1 jaar. Kipfilet en gewoon kaas is ook altijd nog favoriet. Ze kiest eigenlijk altijd zelf en het is heel afwisselend... Voor haar eerste verjaardag kreeg ze vaak alleen roomboter op brood en nog vind ze dat lekker! Oefening baart kunst!
Ik gaf alleen kleine stukjes brood, dit stopte ik in zijn mondje en langzaamaan had hij in de gaten dat hij kon kauwen en doorslikken. Ik deed er wel pindakaas op en af en toe wat chocoladepasta. Verder vleeswaren en af en toe smeerleverworst naast boter. Ik zou zelf elke keer weer opnieuw het proberen, ze krijgen het vanzelf in de gaten.
Hier 3 week geleden begonne maar was drama hij bleef kokhalsen. Toen maar met korstjes begonnen dat wou hij wel. Ook met veel kokhalsen. Vandaag weer eens kleine stukjes met boter geprobeerd.Ik prikte het op vorkje en hij pakt vorkje over en stopt zo in zijn mondje kauwt erop en slikt het door. En ik kreeg vorkje terug voor nieuw stukje. Nou ik wist niet wat ik zag. Af en toe kokhalsen maar hij lijkt het onder controle te hebben.. Als we van de week boodschappen doen eens ff gestampte muisjes meenemen