Voeden op verzoek werkt niet meer?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Eveline2007, Jul 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

May 11, 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden (bijna) uitsluitend gekolfde borstmelk gekregen. We hebben dit van begin af aan op verzoek gedaan.
    Toen hij iets ouder werd, hield hij er zelf meestal 3 uur tussen, af en toe 2,5 af en toe 4, dus hij kreeg gewoon eten als hij er om vroeg.
    Bij 3 maanden heeft hij zelf een nachtvoeding laten vallen en hebben we de laatste voeding toch maar op 23.00 uur gesteld. Nu is hij 4,5 maand en is zijn laatste voeding tussen 22.00 en 23.00 uur.
    Dan drinkt hij tussen half 7 en 7 in de ochtend weer een flesje.
    Maar voeden op verzoek werkt niet meer, hoe komt niet meer zelf om een fles, is dit normaal?
    Gisteren dronk hij er 4 van 200, maar de laatste was om half 11 in de ochtend en de creche zei me om 4 uur dat hij nog niet kwam om te drinken. Ik heb hem dus maar wel weer gegeven om 4 uur, want zoveel tijd ertussen lijkt me ook niet goed.
    Ik denk dus dat het beter zal zijn vanaf nu op tijd te gaan voeden?
    Maar dan zit ik wel een beetje in de war met hoe laat alles.
    Hij krijgt nu meestal om 6.45 zijn eerste fles en tussen 5 en 6 uur 's middags begint hij aan zijn nacht. Dan maken we hem wakker tussen 10 en 11 omdat hij anders toch te weinig heeft gehad. hij drinkt dan slapend zijn flesje verder en slaapt weer door.

Enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen? Want als ik er 4 uur tussenlaat, dan moet hij een flesje hebben wanneer hij al aan zijn nacht begint. (hij geeft goed zelf aan wanneer hij wil slapen).

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt overdag de 4 uur aanhouden en wat langer wachten voordat je de avondvoeding geeft. Het is belangrijk dat er niet meer dan 10 uur tussen 2 voedingen zit.

Groetjes Eveline

Share This Page