Hoi, Ik heb een eigenwijs zoontje van 19½ maand die gek is op eten. Behalve 's avonds... Ik krijg er geen hap in. Ik ben al blij als hij eens in de paar weken 's avonds wat naar binnen krijgt. Hij lust veel, want alles wat we hem aanbieden heeft hij al eerder op. Er zijn periodes dat het even een paar avonden opeens goed gaat, maar 9 van de 10x wilt hij gewoonweg niet eten. We hebben naar ons idee alles al geprobeerd, geprakt, los op het bordje, minder geven, belonen als hij een hap neemt, ander tijdstip eten (als dit kan), overdag minder geven zodat hij meer honger heeft, 1e hap wat onder dwang zodat hij weet wat het is, alles zelf laten doen enz. Waar ik me vooral zorgen om maak is dat hij nu misschien wel veel minder vitamines enz binnen krijgt. Hij eet wel gewoon zijn fruit, maar groentes krijgt hij dus vrijwel nooit binnen. We hebben al geprobeerd fijne groente ergens doorheen te mengen zodat hij misschien wat binnen krijgt, maar als hij niet eet heeft dit weinig nut. Ook al stukjes komkommer, paprika en cherrytomaat los gegeven, maar dit wilt hij allemaal niet. Zijn er dingen die ik nog niet geprobeerd heb die misschien de moeite waard zijn.
Hoi, soms wil een soep van gepureerde groenten nog wel lukken, misschien nog met leuke figuurtjespasta erin. Je kunt je kindje eventueel ook een peutergroeimelk geven, hierin zitten nog extra vitamines en mineralen die hij nu niet met de groente binnenkrijgt. Het beste kun je de groente in kleine hoeveelheden blijven aanbieden, zonder er veel nadruk op te leggen. Succes, het gaat vaak vanzelf beter. Groetjes eveline