snap het even niet...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamavd, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    mijn zoontje van 2,5 maand krijgt nu 5x 180ml maar op het cb zeiden ze vorige x ( toen gaf ik nog 150ml) dat ik na 180ml mocht en een week later naar 200ml maar 180 is toch 200 ml met dat poeder er bij? snap het nu even niet zo goed...is 180ml genoeg? hij weegt 6,3 kg en 62 cm lang

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

180 ml water met 6 scheppen poeder geeft 200 ml melk. Geef je 180 dan afgieten. Geef je 200 dan is het zo prima.

Onze zoon krijgt 150/5. 170 ml ongeveer. Hij is 62 cm en 6100 gr

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ja ik geeft het gewoon die 180+6 zonder af te gieten

4. Tinkerbel80

Als hij het op kan, dan is dat prima lijkt me. Kleine van ons trekt het nog niet en is nog tevreden met 5 keer 170

5. Meara

Meara Niet meer actief

Zolang ze niet meer dan een liter drinken is het geen enkel probleem.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou in schepjes tellen anders snapt niemand het meer. Maximaal 30 schepjes dus....

180/6 is groot zat en dat mag dan dus 5 keer, maar hou er rekening mee dat je daar dus tot ze 6 maanden zijn niet overheen mogen...

7. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    geef ik dan erg vroeg al 180+6 flessen ? want dat is al 30 schepjes...

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg ook al zo vroeg 30 schepjes hoor!
    Hij zal het wel nodig hebben.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nu gaf ik moedermelk in de fles maar die hoeveelheid gaven wij toen Simone rond de 6 kilo was, en dan inderdaad 5 keer per dag.

Uiteraard een hele andere situatie (Simone was prematuur en klein, en tegen die tijd al ruim 6 maanden) maar wat ik bedoel te zeggen is dat als je nu al op het maximum zit je hier dus nog eventjes mee moet doen.

Ik lees al een tijdje mee hier op dit forum en ik blijf me verbazen over al die grote flessen die die kindjes krijgen (en dan het liefst maar 4 keer per dag, ik ga van mijn stokje als ik maar 4 keer per dag eet hoor), die dus al heel snel aan het maximum zitten en dan met 4 maanden ook al bijvoeding krijgen omdat ze het anders niet redden.

Als alle CBs het zo roepen zal het vast wel goed zijn, maar mijn ding is het niet....

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eh ja, da's best wel vroeg ja.

11. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ze zeiden op het cb dat ik opmoest hogen.... ( 2 week terug) dus zo heel verkeerd lijkt het me niet?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ieder kind is anders, en op het CB zien ze je kind, ze zullen dat niet voor niets adviseren toch? Hoe neemt hij het?

13. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik verbaas me er altijd over dat mensen zich hier soms zo verbazen dat een kindje van een paar maand flessen van 200 krijgt.
    Mijn zoon krijgt 5 flessen van 200 en doet het hier super goed op. Dus wie zijn anderen om dan te zeggen dat dit wel 'heel veel is'. Ik ken mijn zoon beter. Daarbij, waarom staat op de pakken van voeding: vanaf 5 kilo, 5 flessen 200ml. Is niet voor niks?
    Sommige baby's hebben genoeg aan minder, en doen het hier prima op.

Dus ik zou zeggen: kijk naar je eigen baby. Heeft hij dit nodig, doet hij het er goed op, kan hij het op.... prima!!!!!! Zolang je niet boven de 30 schepjes zit.

14. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    goed hij drinkt alles elke keer helemaal op.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mensen zeggen dat het veel is omdat het veel is. Maar gut, als een kind het nodig heeft dan geef je het gewoon. Dan is het toch niet erg om te horen dat je kind veel drinkt? Dat is geen kritiek, maar een constatering.

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Is het veel en niet gewoon normaal?
    Soms voelt het wel als kritiek. Niet zozeer in dit topic. maar lees het zo vaak. Maar misschien moet ik me er niet te druk om maken :)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is veel, want je zit tegen het maximum aan. Als het gewoon normaal zou zijn dan zouden er veel kinderen zijn die meer kregen ( of minder).

18. Tinkerbel80

Misschien heeft hij wel gewoon een groeispurt. Hij gaat echt niet drinken als hij niet meer kan.

Onze zoon zit al 2 maanden op 5 X 150+5. Laatste keer zei ze bij cb niet dat ik moest ophogen. Ook niet naar gevraagd eigenlijk. Zolang hij tevreden is, is het goed toch?

Deel Deze Pagina