Ik zou voor brood kiezen. Pap bestaat uit melk en granen. borstvoeding en brood bestaat ook uit melk en granen. Dus als je pap geeft krijgt hij dubbel melk. niet dat het erg is, maar daarom zou ik voor brood gaan.
Je kan kijken wat je kindje lekker vindt. Je kan ook papgranen door geraspt nat fruit (borstvoeding peer, meloen) roeren. Mijn dochter wil sinds ze zo'n 9,5 maand is een vast ontbijtje naast de melk. Ik geef ook wel brood of yoghurt met fruit en granen.
Ik gaf een klein bordje pap van borstvoeding, als het het kookt (kwam bij mij uit de diepvries), bindt het goed. Ook omdat hij 's ochtends niet heel goed dronk. Nu nog steeds pap, maar dan wel van koeienmelk
Meiden dl drinkt 's morgens heel onregelmatig. Vannacht om 02u gedronken en net om 0830u wilde ze pas de borst. Dan drinkt ze er maar een leeg. Ze drinkt met name 's nachts heel goed. 'S avonds om1930 drinkt ze helaas ook maar een borst. Het is geen brood eter. Zal ik dan 's morgens na de borst een bordje pap aanbieden met borstvoeding uit vriezer? Ook als ze zo laat borstvoeding 's morgens wilt? Help ik mijn productie niet om zeil? Alle tips zijn welkom!
O, en borstvoeding laten koken, dan mengt het dus wel? Maar gaan alle goede stoffen dan niet verloren?
Kijk ook naar je kindje, die geeft zelf aan wanneer borstvoeding voor t ontbijt niet meer genoeg is. Bij mijn dochter was dat bij ruim 9 mnd.
Ja, het bindt en ja er gaat veel verloren, maar nog steeds veel beter dan poedermelk! En 100 ml per dag vind ik dan niet zo erg. Ik had trouwens geen probleem met mijn productie als hij de pap kreeg. Maar daar heb ik de borstvoedingsperiode nauwelijks last van gehad.
Pap van de biowinkel bindt goed met borstvoeding. (Biobim heet t) Dan hoef je t alleen maar op te warmen, niet te laten koken.
Hier werkte Biobim en borstvoeding niet goed samen hoor! Ik hoor wisselende verhalen. Bij de een bindt het wel, bij de ander niet. Maar mijn dochtertje krijgt nu pap van Brinta met borstvoeding. Dat bindt hier prima.