Mijn melkproductie loopt achteruit..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door xenas81, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kolf eigenlijk al sinds het begin dat Jesse geboren is. Dat komt omdat hij mijn tepel niet goed pakt. Hierdoor probeerden we het eerst met een tepelhoedje.. en daarna gaven we nog via fingerfeeding afgekolfde melk bij.
    Uiteindelijk waren we bijna 2 uur tot 2.5 uur bezig om voeding te geven. En zodra we klaar waren, moest hij bijna alweer voeding krijgen.

Toen hebben we besloten om alles af te kolven en dat aan hem te geven.
    Mijn kraamverzorgster zei, geef alles maar wat je afkolft.

Nu loopt sinds deze week mijn melkproductie terug.. soms haal ik er maar 50 cc uit. Dit gebeurde bv vanmorgen....
    Terwijl ik de 1e 2 weken steeds 120cc eruit haalde...

Bij het CB hebben ze gezegt dat ik Jesse 100cc per voeding moet aanbieden.. maar je snapt het al.. soms kom ik daar dus echt niet aan.

Nu wordt ik hier zo onzeker van.. dalijk heb ik niet meer om aan hem aan te bieden...

Wat kan er aan de hand zijn.. en hoe krijg ik mijn melkproductie weer op gang...?

Ook heb ik van het bekende toeschietreflex geen 'last'. Tenminste ik heb hier nog niks van gemerkt.. ik kijk naar hem als hij bij me ligt terwijl ik kolf, kijk naar foto's als mijn man hem even vast heeft.. Oook heb ik totaal geen last van stuwing.. of het gevoel dat ik nu echt moet gaan kolven....

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    ik weet niet wat hij verkeert deed met de tepel pakken. maar ik zou je adviseren om toch af en toe eens te proberen of jesse misschien nu wel aan de borst wil. soms zie je dat kinderen na een paar weken net iets allerter zijn en het ineens wel door hebben. soms zie je dat de tepel van moeder te groot is voor het kind maar wanneer het kind groeit hij de tepel wel in zijn mond kan nemen.

aanleggen en regelmatig aanleggen verhoogt de melkproductie, zo ook het kolven.
    waar je op moet letten als je gaat kolven:
    - zorg voor een rustige omgeving waar je niet gestoord word.
    - probeer een goede ontspannen houding aan te nemen.
    - masseer de borsten voordat je gaat kolven.
    - zorg dat de borsten goed warm zijn. eventueel een warme kompres op je borst.
    - start met kolven (10 minuten ene borst daarna 10 minuten andere borst.
    - begin nogmaals aan de eerste borst en kolf tot de melkstroom ophoud. ongeveer 5 a 7 minuten ene kant en ook de andere borst.
    - daarna begin je weer aan de eerste kant. ongeveer 3 a 5 minuten en ook de andere kant.

er zijn vrouwen die heel duidelijk een toeschietreflex voelen maar er zijn ook vrouwen die daar geen last van hebben. een toeschietreflex wil zeggen dat wanneer je kind of een kolf de tepel even stimuleerd er melk uit de borst komt. wanneer dit erg lang duurt kan het zijn dat je een vertraagt toeschietreflex hebt. je kunt hier een neusspray voor halen bij de apotheek. dit zou de toeschietreflex kunnen stimuleren. echter weet niet of dit bij jou van toepassing is.

Deel Deze Pagina