huilen omdat ze honger heeft?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door giraf, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Onze dochter krijgt 7 voedingen per dag van 90ml. Ze weegt 3600 gram.
    Om 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-22.00-en ongeveer om 2.00 (ligt eraan hoe laat ze wakker wordt)
    Maar de laatste dagen huilt ze al 2 uur nadat ze haar flesje heeft gekregen, en dan echt honger-huilen. Soms proberen we haar dan gewoon wat water te geven, maar dat wil ze echt niet.
    Krijgt ze te weinig voeding? Wat denken jullie? Mag ik zomaar meer voeding geven, of beter van niet?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Je baby heeft per dag 150 ml voeding nodig per kg lichaamsgewicht. Dus als je baby 3,5 kilo weegt dan heeft hij per dag nodig: 3,5 x 150 ml = 525 ml per dag. Dit verdeel je over het aantal flesjes wat de baby per dag krijgt.

dit is een globale rekensom, als je daar wat onder zit zou ik gewoon eens proberen iets omhoog te gaan met de voeding.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    dan zou ze nu al teveel krijgen?
    Ik kom dan op 75 uit maar ik kan het ook gewoon niet begrijpen.

Ik zou eens contact opnemen met het cb.
    Kan ook zijn dat ze een groeisprong heeft en iets meer nodig heeft.
    Persoonlijk ben ik niet zo van het rekenen maar dat zal wel komen omdat ik bv heb gegeven en ze daar ook de ene keer meer drinkt dan de andere keer.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik ben ook nooit zo van het rekenen geweest, gaf ook bv.
    Daarna eigenlijk altijd gekeken wat de kleine wilde. Ene fles was meer dan de andere.
    Mn uk was ook al 4500gr met 2 weken dus niet echt verglijk denk ik.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik geef flesvoeding maar dat kan ook gewoon op verzoek,ik hou wel een beetje de richtlijnen aan maar kijk voornamelijk naar wat mijn kindje nodig heeft.Dus als jij denkt dat ze echt te weinig krijgt probeer het dan met wat meer en als je er echt heel onzeker over bent neem contact op met het cb.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De richtlijn is 150-180ml per kilogram lichaamsgewicht en je hebt grote en kleine eters. Kijk eens wat er gebeurd als je iets meer geeft (en kijk vooral naar wanneer ze meer trek heeft. Vaak is het zo dat als je 's ochtends wat meer geeft dat de rest van de dag al beter loopt). Ik zou de voedingen ook niet evenredig verdelen maar 's nachts een kleiner flesje geven en 's ochtends en de late avond fles iets meer geven. (op die manier leer je je kindje niet aan dat 's nachts een gewoon eetmoment is)

7. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ga het proberen!
    Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina