voeden waar anderen bij zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizzie84, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Daar zie ik nog veel meer tegenop Juul, openbaar kolven ipv openbaar voeden. Ik zie mezelf nog niet in een restaurant zitten met een kolf op m'n borst hoor haha...maar voorlopig is dat ook niet nodig ;)

Qua laagjes enzo, dat zal ik eens gaan testen. Ik ben nogal erg dik, dus bv-kleding is er niet in mijn maat. Ik zal eens gaan oefenen welke combinatie van kleren handig is.

Oja, ik heb laats wel semi-openbaar gevoed. Wel in een aparte ruimte, op de snookerclub, maar de deur stond open dus men kon gewoon in en uit lopen. Best raar, maar ging wel goed :) Weer een drempel overwonnen ;)

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Nou in het openbaar kolven zou voor mij echt een stap te ver zijn.
    Ik voelde me altijd al een melkkoe aan het kolfapparaat en omdat nu aan iedereen te laten zien :)
    Ik zou gewoon nu al naar het restaurant bellen met de vraag of je daar ergens kunt kolven, grote kans dat je even gebruik kan maken van een kantoortje of iets dergelijks daar.

3. joyce

joyce Bekend lid

ik doe het wel bij familie gewoon een beetje m'n trui ervoor en je ziet het niet.
    bij vrienden doe ik het niet laat ik zeggen bij mannelijke vrienden daar krijg ik toch een heel ander gevoel bij.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik had van te voren gedacht dat ik ook echt niet zou voeden waar een ander bij zou zijn. Maar nu maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit wie er allemaal bij zit. Ik ga dan niet echt helemaal bloot zitten hoor! Gewoon een spagetti hempje onder je tui dan je kindje aan de borst en er is haast niets te zien. Een diepe V-hals laat haast nog meer zien. Ik had tot afgelopen dinsdag alleen nog maar gevoed met familie en (goede)vrienden erbij. Maar afgelopen dinsdag heb ik gevoed in het bijzijn van enkele van mijn collega`s. Ging goed, ze vonden het zelfs super interesant! :rolleyes: haha!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je dat wel zeker?
    Sommige BV-shirts zijn ook in echt grotere maten verkrijgbaar, zoals die van Beginnings.org en Motherwear.com

6. Niet meer actief

Zoef zoef, ik ga gelijk zoeken ;)

7. Niet meer actief

Motherwear kende ik al, gaat niet groot genoeg :(

--edit--
    Hmm en die andere al helemaal niet :(

Bedankt voor t meedenken in elk geval.

8. Anique

Anique Niet meer actief

Bij mij is het NOG niet aan de orde maar ik denk dat ik het bij mijn (Turks/Islamitische) schoonfamilie niet zo gauw zal doen in hun bijzijn.. heb het idee dat daar een taboe op rust. en dan zit ik toch niet op m'n gemak.. We zullen wel zien hoe dat gaat als het puntje bij het paaltje komt.

Bij mijn eigen familie zal ik er weinig problemen mee hebben, ben niet zo preuts van mezelf..... Of ik het in het openbaar zal doen.. dat weet ik nog niet, als ik het onder de knie krijg om het zo te doen dat je niet zoveel ziet waarschijnlijk wel... maar daar zal ik dan even mee moeten oefenen.. en kijken hoe dat aanvoelt.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In de koran staat dat je het beste tot 2 jaar voedt. Dus dat taboe, zeker als je het gewoon bij vrouwelijke familieleden doet, zal wel loslopen. Heb je je schoonfamilie er al eens over gevraagd?

Toen mijn Turkse collega's hoorden dat ik mijn 3-jarige aan de borst had, kwamen er op eens allemaal verhalen los: hoe zij tot hun 4e mochten drinken, dat hun vader of moeder wel tot hun 7e hadden gedronken...en ik was de enige op school die wist dat 2 kleutertjes in mijn klas nog lekker bij mama mochten drinken!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zal even voor je doorzoeken. Er is ook een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf kleding kunt 'ombouwen'...

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ja, die schaamte had ik snel overwonnen

12. Anique

Anique Niet meer actief

Nee, ik bedoel niet een taboe op het borstvoeden op zich.. maar wel om dit te doen waar anderen bij zijn, vooral mannen. Bij zijn schoonfamilie zitten de mannen niet zo strikt gescheiden van de vrouwen.. eigenlijk altijd "gewoon" in dezelfde kamer. Ik denk niet dat het gewaardeerd zal worden als ik daartussen borstvoeding zal gaan geven.. :(

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het gewoon eens met je schoonmoeder bespreken en vragen hoe zij het vroeger oploste. Is voor haar ook leuk, dan voelt ze zich betrokken bij jullie. Misschien kun je je dan even terugtrekken naar een rustig hoekje of zo.

Mijn ervaring in islamitische landen is dat er daar vrij openlijk borstvoeding gegeven werd, bijvoorbeeld ook in het openbaar vervoer. Al ben ik niet in Turkije geweest.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Joldeg: Hier, hier, en hier ideën om zelf borstvoedingskleding te maken.

15. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik voed ook in het openbaar, ik probeer wel een rustiger hoekje op te zoeken omdat Vince anders te veel afgeleid is. Kolven in het openbaar zal ik niet doen. :(

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, die bedoelde ik ook! Scheelt mij weer werk :D

17. Niet meer actief

Tnx meiden, ik ga weer snuffelen!

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb wel een aantal keren in het openbaar gekolfd. Niet expres hoor, maar ja als ik ergens zit te kolven op een rustig plekje en er komen dan mensen binnenvallen, ga ik niet ophouden hoor. Overigens is het net als met gewoon voeden, je kunt het best bedekken. Ik had vaak mn jas of een extra wijde trui over mijn gewone kleding aan dus die trok ik dan omlaag. Zag je niet veel, behalve die slangen die onder mijn kleding vandaan komt en dan dat geluid he... (PISA)

De binnenvallende mensen vonden het vaak veel genanter dan ik :) .

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Stranger: grappig vind ik die reactie's van mensen als je voed of kolft. Ze willen eigenlijk niet kijken maar zijn te nieuwschierig en doen het toch. En als je ze betrapt kijken ze snel weg en voelen ze zich erg ongemakkelijk.

20. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Het kolven 'in het openbaar' is goed gegaan! Twee keer gekolfd, kreeg er 100 en 125 uit (mijn zoontje eet nu 180 per voeding, dus niet volledige voedingen gekolfd,maar meer dan ik op had durven hopen).

Ik had een trui met diepe V-hals aan, waardoor het niet zo op viel, en een kleine handkolf is ook wel redelijk onzichtbaar te hanteren. We hadden het geluk dat we allebei de keren in een redelijk afgesloten hoekje van een restaurant konden zitten, vriendinnen eromheen, tassen op tafel, menu kaarten strategisch neergezet, en kolven maar! Weer een drempel overwonnen!

Deel Deze Pagina