Snoopy, ik houd met mijn vrije hand altijd een spuugdoekje op mijn borst. Op het moment dat de baby dan wegdraait kan je die meteen laten zakken. Niemand die wat ziet En wil ze verder drinken, dan haal je het doekje weer omhoog. Ik vind in het openbaar voeden trouwens makkelijker dan voeden met bekenden erbij, zeker als het mannen zijn. Een van mijn broers gaat bij het idee alleen al over zijn nek (aansteller), maar ik ga dan niet zitten voeden onder zijn neus.
Op het moment dat de kleine ligt en drinkt, vind ik het niet zo moeilijk meer, maar het aanleggen, dat vind ik wel lastig in t openbaar. Door m'n grote borsten, heb ik eigenlijk 2 handen nodig om mn borst uit m'n bh te 'tillen', de een houdt de vast en de ander haalt de borst eruit. Maarja, ik moet ook de kleine vasthouden en wil die ook een beetje voor me houden, dus kom een aantal handen te kort Zodra ze eenmaal ligt, kan ik mn kleren weer fatsoeneren en een doek erbij en je ziet haast niks meer. Maar het moment daarvoor..en als ze klaar is, dat is voor mij toch nog een behoorlijke drempel.
Joldeg, dat heb ik dus ook. Moet mijn borst echt uit mijn bh wurmen en dat gaat nu eenmaal niet zo subtiel en zeker niet met 1 hand. Ik doe altijd mij benen over elkaar (mijn ene enkel op mijn andere knie zeg maar), zodat ik Eva daarop kan leggen. En dan heb ik 2 handen vrij. Ze ligt dan alleen niet voor mijn borst, dus dat is niet zo handig. Ik ga thuis maar eens oefenen met een omslagdoek erbij, die heb ik toch altijd in de luiertas zitten. Ik vind het dus ook lastig dat Eva zich regelmatig verslikt en ik haar snel omhoog moet houden. Ook laat ze regelmatig los en draait dan weg. Ik heb trouwens altijd een hydrofiel luier die ik onder mijn bh vast maak en waar Eva half op ligt, omdat er nogal eens wat melk lekt, want als het te snel gaat doet Eva gewoon haar mond open en loopt alles weg. Als ze dan tussendoor moet boeren/bijkomen, sla ik die omhoog over mijn borst heen. Als ze zich verslikt zou het ook kunnen, maar dan vind ik het belangrijker dat zij snel omhoog is, dan dat mijn borst bedekt is. Kiki, zo doe ik het sinds gister ook, spuugdoekje in mijn hand houden. Maar dat doe ik nu om te voorkomen dat als Eva loslaat, de melk in haar gezicht spuit . Maar borst is dan ook meteen bedekt.
Poeh er gaat een wereld voor me open hier! Bij mijn 1e is het door omstandigheden niet gelukt om BV te geven. Straks wil ik bij mijn 2e het heel graag gaan proberen. Ik lees er nu een boek over en ga nog naar een infoavond. Ook heb ik het erover met mensen in mijn omgeving en die zijn allemaal (tot nu toe) tegen BV geven in het openbaar. Ik vind BV in het openbaar eerlijk gezegd niet raar, ik vind het juist een heel natuurlijk iets. Dus ik lees graag mee hier over alle meningen en de praktijkverhalen zijn eye-openers voor mij. Nu nog hopen dat de BV deze keer wel gaat lukken, anders zit ik dadelijk weer met een fles.
Inmiddels heb ik nu een paar keer in het openbaar gevoed, 1x in zo'n cafeetje in het bos (lekker in een hoekje gaan zitten), 1x buiten tijdens een wandeling en gisteren op mijn werk, op mijn eigen werkplek! Onder mijn collega's durf ik het wel, was wel een hele overwinning. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze ervan vinden, maar ik kan goed met ze overweg, dus denk (hoop en anders pech) dat ze het niet erg vonden. Het lukte heel subtiel, ik had een vestje aan die in voor mijn borst hield voordat ik Eva aanlegde. Mijn baas kwam toevallig ook net vragen of ik iets wilde drinken , maar hij kon niets zien . Nu ik dit gedaan heb, durf ik het overal wel! Ik zal het alleen als het heel druk is of als het kan, apart gaan zitten. Niet zozeer voor mezelf, maar voor Eva, die alles interressant vindt wat in beeld komt... Zo, moest ik even kwijt!
lekker hoor vond het toch wel een hoop vrijheid op die manier enige is dat anne inmiddels continu om zich heen kijkt dus in het openbaar werkt hier helaas echt niet meer dan heeft ze er gewoon geen tijd voor want overal is wel wat te zien
Ik heb er absoluut geen probleem mee. Ik zorg er overigens liever wel voor dat ik op een rustige plek (liefst thuis) ben als ik haar voed. Ze is namelijk heel erg snel afgeleid - o wat is de buitenwereld toch leuk en interessant. Maar in een druk cafe/restaurant trek ik zonder gene mn tiet uit mn trui ... Ik vind mijn borsten absoluut niet sexy meer ... en kan me ook niet voorstellen dat anderen dan wel vinden. Bovendien moet Mirre eten en dan heb ik echt :c: aan alle toeschouwers. Was laatst op mn werk en zei dat ik wel even in de lerarenkamer zou voeden, toen werd ik heel snel meegenomen naar een één of ander achterafkamertje zonder ramen en met veel rommel ... Zit ik toch liever tussen allemaal collega's ... (voeden waar leerlingen bij zijn zou me trouwens wel weer wat ver gaan, maar dat heeft meer te maken met de gemiddelde leerling/puber dan met mijzelf )
Ik geef mijn dochter ook overal de borst, dit heb ik vanaf het begin gedaan. Het is nu lastiger omdat ze sneller afgeleid is. Verder heb ik gelukkig nog nooit vervelende opmerkingen gehad. Groetjes Senna
Ik heb vorige week in een restaurant gevoed. Alleen maar positieve reacties. Twee vrouwen van rond de 50, haalden positieve herinneringen op over de periode dat ze zelf bv gaven aan hun kinderen. Erg leuk !
Helemaal waar! Het lullige is dan dat ik me wel een beetje druk maak om wat anderen zouden denken, zodra ik zit te voeden, moet nog leren schijt er aan te krijgen.
Ik vind het nog steeds lastig hoor, vooral omdat ik dus niet subtiel kan voeden. Vaak hoor je 'dat niemand het door heeft' enzo, nou hier dus wel. Ik heb wel een voedingsbh, maar dat is er zo een, waarbij je je borst er dus helemaal 'uittilt'. Dus je zit echt met je borst uit je bh. De borst er uit halen kan ik wel met 1 hand, maar 'm er weer in krijgen, heb ik eigenlijk 2 handen voor nodig. Maar ik moet ook mn dochter vast houden. Euh, dan kom ik dus een hand te kort. Dat is dus een enorm gehannes. Voorheen voedde ik, als ik thuis was en visite had, altijd boven, nu doe ik het wel gewoon waar de visite bij is. En ook als ik bij familie/vrienden op visite ben, dat lukt me ook wel. Althans, morgen komen er 2 (mannelijke) vrienden op bezoek en dan ga ik denk ik wel even naar boven. Als ik subtieler zou kunnen voeden, zou ik het misschien wel makkelijker in t openbaar doen, want ik vind dat t ook gewoon moet kunnen en vind t iets moois. Maar nu is t gewoon nog ff lastig.
Helemaal eens met Salapio! Ben blij dat ik niet ergens anders ben gaan voeden op mijn werk, dit was inderdaad veel gezelliger. Als ze er moeite mee hebben gehad, komen ze daar vast wel overheen . Joldeg, herkenbaar hoor, hier ook grote borsten. Ik heb wel wat tips voor je, want ik wist dus eerst ook niet hoe ik het subtiel kon doen. Ik heb voedings shirts van H&M, mijn borsten passen net door de opening (heb cup E/F). Zorg dat je een vest/jas heb die je voor je borst kunt schuiven. Ik leg Eva op mijn knie, haal mijn borst tevoorschijn met mijn vest/jas ervoor, prop een hydrofieldoek onder mijn bh zodat er zo'n lap hangt (ivm lekken en als Eva zich verslikte ofzo of moet boeren, sla ik 'm omhoog, tegen het lekken en zodat niemand mijn borst ziet). Als je klaar bent, weer hetzelfde verhaal. Doordat je Angelina op schoot legt, heb je 2 handen vrij. Wel zorgen dat ze een beetje stevig ligt, maar dat moet wel lukken want mijn nichtje heeft dat met haar kinderen totdat ze 1 jaar waren ook altijd zo gedaan. Soms denk ik wel eens, had ik maar kleinere borsten, veel makkelijker! En voor de 'anderen' vaak toch minder aanstootgevend... Liefs, Snoopy
@Joldeg: als ik klaar ben dan trek ik snel weer een trui over mijn borst. Later ga ik met mijn hand onder mijn trui om mijn voedingsbh dicht te doen. Mischien handig om een sjaal/hydrofiele luier over je schouder te hebben zodat je die er snel over heen kunt leggen/hangen ? En anders zien ze maar een stuk borst. Overal zie je toch (half) naakte borsten ? In bushokjes en overal.
Hier ook iemand die rustig in openbaar voedt, maar inderdaad wel met vest of trui die er makkelijk overheen valt ook tijdens het voeden. En ik pas wel een beetje op dat net iedereen voleldig kan meegeneten. Ik weet bijv. dat mijn zus echt een schurft heeft aan vrouwen die met hun hele handel open en blood gaan zitten voeden. Ik houd ook rekening met de gelegenheid. Ik ga niet tijdens en crematie zitten voeden ofzo inhet openbaar....
die voedingstops van h&m zijn wel fijn ja in feite hoeft enkel je tepel door de opening te komen enige wat ik wel jammer vind is dat je bh toch niet altijd even handig los gaat onder zo'n shirtje maar persoonlijk vind ik het niet zo aanstootgevend als iemand met haar hand in dr shirt zit althans.. niet om je bh even los/vast te maken
ik ben (wij zijn) echt zo onhandig met in het openbaar voeden! Heb altijd veel bewondering voor vrouwen die dat rustig doen bijna zonder dat je er iets van ziet. Bij mij blijven doekjes/truien/voedingstops echt niet zo zitten als ik wil. Of ze glijden weg, of J vindt ze wel interessant en trekt eraan. Een doek over zn hoofd moet ik al helemaal niet proberen. Maargoed, inmiddels ben ik ook wel vrij schaamteloos wat dat betreft Gewoon doen dus! Het went...