voeden waar anderen bij zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizzie84, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

De voedingstops van H&M of welke winkel dan ook, gaan voor mij helaas niet op, ben ik te dik voor ;)

Ik hou inderdaad mn shirt wel gewoon normaal aan zeg maar, terwijl ik mn bh losfrummel. Dus dat scheelt. En inderdaad, al zal men een halve blote tiet zien, nog niet zo erg, maar je voelt je (althans ik) toch wat ongemakkelijker.

Ik zie ook vaak vrouwen voeden, waarbij je amper ziet dat ze aan t voeden zijn, dan steekt er maar een klein stukje borst uit de bh zeg maar. Terwijl bij mij de hele flap losmoet en mn borst dus echt volledig bloot hangt. Dat is ook wel een verschil denk ik.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@joldeg: bij mij is de bh ook met zo'n flap
    maar werkt die voedingstop best aardig
    want dan zie je dus inderdaad bijna niets

maarja.. als ze niet passen is dat wel lastig
    misschien speciale winkels voor moeders die ehet wel hebben?
    ook als dikkere vrouw wil je tenslotte je kind voeden toch?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Via internet kun je uit Amerika voedingstops in hele grote maten bestellen!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb bh's met zo'n flap, en die shirts, als je grote borsten hebt lukt het niet alleen je tepel te ontbloten, want dan schiet het shirt terug over mijn tepel (ik zie al voor me hoe Eva aan mijn shirt loopt te zuigen ;)). Ik wip mijn borst er helemaal uit (past net) en hou er dus iets voor.

5. Niet meer actief

Die tips heb je al eens eerder gegeven en ben ze toen allemaal af gaan speuren, maar ook die waren (helaas) nog te klein. Dus wat zij op de site hele grote maten noemen, tja..dan ben ik blijkbaar ook voor hun begrippen extreem ofzo :(

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien in een draagdoek voeden ? Oke ik geef het toe het is wel even oefenen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat gebeurd hier af en teo ook hoor :)
    en ZO groot zijn de mijne niet meer... (te heet gedouched?)
    nu een beschaafde C-cup
    daarvoor waren ze toch wel ietsje groter *grin*
    maarja.. weinig aan te doen

ik hou er meestal ook een doek bij.. just to be sure :)

@joldeg: kan het me niet zo goed voorstellen dat je echt in geen amerikaanse maten past...
    zal het eens een vriendin van mij vragen... die bestelt ook altijd vanalles in amerika omdat ze volgens haar daar nou eenmaal veel leukere kleding hebben voor dikkere vrouwen.
    en dat men in .nl niet zo snapt dat ook dikke mensen zich graag leuk kleden :)

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja ik voed(de) waar anderen bij zijn.

9. Niet meer actief

Tja Saskia, ik hoor t wel vaker hoor. Maar tis helaas echt zo. Ben afgelopen jaar nog in Amerika en Canada geweest en kan daar dus geen kleding kopen. Terwijl ik daar dus zat dames zie lopen die echt nog een flink stuk dikker zijn dan ik.

In Nederland kan ik trouwens wél gewoon kleding kopen hoor, leuke boetiekjes en dergelijke zat intussen, moet je ff goed zoeken, maar ze zijn er. Alleen voor speciale dingen zoals zwangerschapskleding, voedingskleding en zelfs sportkleding is t een ramp. Maar ach, ook dat lukt nog steeds aardig hoor ;)

In Amerika heb ik overigens vooral het probleem dat alles te kort is en een verkeerde pasvorm heeft. Daarnaast heb ik gewoon een 'vreemd' figuur haha, m'n ondermaten en mn bovenmaten schelen nogal een beetje. :)

Maar nu gaan we wel heeeel erg offtopic hoor :)

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Voeden in het openbaar heb ik nog niet gedaan. Wel thuis als er bezoek was en bij mijn ouders en schoonouders. Oja, een keer heb ik wel buiten de deur gevoed bij vrienden thuis.
    Maar het wordt wel eens tijd dat ik ook eens in het "echte" openbaar ga voeden. Iedere keer snel winkelen tussen de voedingen door, schiet niet op.
    Binnenkort wil ik toch eens bij de H&M gaan snuffelen voor voedingstops en leuke kleertjes voor Annabel. Weet iemand toevallig waar je in Den Bosch of Eindhoven rustig kunt voeden?
    Ik vind het wel spannend hoor...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voeden in een draagdoek heb ik laatst gedaan, wel thuis. Ik had dat ding net in mijn eentje omgedaan voor de eerste keer en dat ging niet echt makkelijk ;). En toen kreeg Eva honger, echt niet dat ik 'm weer af ging doen! Maar het ging heel goed. Toen ze klaar was draaide ze haar hoofd weg en sliep verder :D.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Nelly: er is een speciale website waar je plekjes kan zoeken waar je kunt voeden http://www.voedenkanhier.nl/. Maar ik ga altijd overal en nergens zitten. Als je het toch te eng vind om écht in het openbaar te voeden duik je toch lekker een pashokje in ?

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik voedt ook rustig in het openbaar.... inderdaad wel met een borstvoedingstop aan. Helaas is Kevin nu op een leeftijd dat ie snel afgeleid wordt en niet zo goed drinkt in een vreemde omgeving. Maar als de honger echt daar is, dan wil hij nog wel wat slokken nemen. Gisteren ook tussen 2 onderzoeken in, in het ziekenhuis. Ook een geweldige troost voor hem, want hij vond het vernevelkapje - dat hij 15 minuten op zijn gezichtje moest - geen pretje!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Nelly, in Den Bosch:
    - Bij de Hema boven in het koffie hoekje, is het meestal wel rustig (tenzij je op woe of za gaat ivm de markt en do-avond koopavond)
    - Bij de V&D is boven bij la place meestal wel een rustig plekje te vinden (zie hema ;) )
    - Bij dat chocolade winkeltje ben de naam even kwijt als je van de C&A richting Xenos loopt aan de linker kant van de straat vlak bij het Kruidvat en de Zeeman, daar is het ook meestal niet erg druk.
    - Mac donalds (niet die in de C&A maar de andere vlak bij Miss Etam maar dan aan de overkant) als je binnenkomt kun je naar rechts daar is een grote lange tafel, daarlangs lopen dan zit er links een 4pers tafeltje aan 2 kanten afgescheiden met muren, je kunt met je rug richting het 'grote'raam zitten en als er naast je of schuin tegenover je iemand zit, zit je heel beschut. En je hebt nog een 2pers tafeltje vlak bij de trap naar het toilet toe, daar heb je links en rechts van je een muur, en als er dan iemand tegenover je zit, leg je de kleine enigzins op het tafeltje, en niemand die wat doorheeft.
    - Ook al eens gaan zitten in een rustig cafe`tje, maar dan heb je wel die muffe alcohol lucht van de vorige avond en rook. Ik weet niet of dat je tegenhoud.
    Kun je hier wat mee? Verder is de tip van het pashokje ook een goed idee.
    ( :oops: zo nu lijkt het net of ik nergens anders voed als onderweg :oops: )

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Nemo: bedankt voor de website! Grappig dat het voedingscentrum zich ook gewoon bezig houdt met borstvoeding.

@bolbuikje: ik zat inderdaad ook aan de V&D te denken. En dan na de kassa's links te gaan zitten.
    Het lijkt me (in het begin) wel prettig om ergens naar boven te gaan om te voeden.
    Hmmmm... chocoladewinkeltje, zegt me eigenlijk niks, maar klinkt errug aantrekkelijk! =P~ Toch maar eens beter opletten als ik door Den Bosch slenter.
    Café's lijken me niet zo lekker om te voeden. Of het moeten lunchcafé's zijn. Meestal wordt er toch niet meer gerookt in de horeca...

Pashokje vond ik in eerste instantie erg vreemd, maar als je erover nadenkt... Waarom niet? Kan makkelijk!

Ik denk dat ik mijn moeder binnenkort maar eens een keer uitnodig om een dagje te gaan shoppen.

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken!

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    In Eindhoven is in de Heuvelgalerie een ruimte voor baby's. Misschien is dat een idee? Ben er zelf nog niet geweest, dus ik weet niet hoe groot het is en dergelijke.

Deel Deze Pagina