Voedende zwangere mama's

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eylem, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Bij mij ook...

Ben het voeden nu soms zoooooo beu...:( Er komt zo weinig en T. blijft maar drinken en drinken en drinken (proberen dan) en er is niets genieten meer aan.

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Hoi,

hier nog één die pijn lijdt. Wordt alleen maar erger en ik ben ook al best onzeker over mijn productie, heb zelfs al een seconde aan stoppen gedacht (maar toch maar niet voorlopig ;)).
    Doet bij jullie de hele voeding pijn? Hier is het alleen het aanzuigen, dus eigenlijk alleen de eerste ± 10 seconden, dat scheelt.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij mij werd de pijn ook steeds erger, tot op het moment dat ik gestopt ben dan maar ik vond het echt niet meer leuk. Eerlijk gezegd ben ik heel erg opgelucht dat ik gestopt ben :) ik begon echt op te zien tegen die ene voeding.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik zou het stoppen ook écht niet 'forceren', wil het volledig van T. af laten hangen maar leuk vind ik het op dit moment toch niet meer... En dat is eigenlijk voor het eerst sinds 1.5 jaar. Zelfs in het begin met die tepelkloven vond ik het altijd nog wel leuk (ook omdat ik wist dat dat wel weer overging) en nu ben ik bang dat ik nog tot april zo'n pijn ga moeten lijden.

MIjn tepels doen bij de minste wrijving pijn en gelukkig niet de ganse voeding maar toch wel een hele tijd.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier was de zwangerschap beide keren het einde van de borstvoedingsperiode. Niet direct hoor, maar wel na een maand of 4/5 (M) en zelfs korter bij T.

Ze dronken wel allebei nog maar 1x bij me. M heeft een hele tijd behoorlijk drooggedronken, heel pijnlijk, maar omdat het maar 1x per dag was wel dragelijk. Ook omdat we heel cosy samen in bed nog een half uurtje lagen wakker te worden. Maar ik was wel blij dat ze er op een gegeven moment zelf klaar mee was.

T wilde al vrij snel niet meer bij me drinken, heb het toch nog een week of 2 geprobeerd iedere ochtend, maar dan nam hij een 'hap', een 'slok' en was klaar.

Maar goed, bij mij was het voeden dus ook heel pijnlijk ... en heel slecht voor de productie. M heb ik 20m gevoed, T net geen 18m ... Voor mij prima, voor de kinderen ook prima ;). Maar ik had ook geen wens om te tandemen, dat scheelt misschien ook wel.

6. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    mijn rechter borst/ tepel doet het meeste zeer en dat duurt ook best een hele tijd. ik denk soms echt dat ze niet goed heeft aangehapt ofzo...
    ik was van de week bij een opening van de wereld borstvoeding week en daar heb ik ook om advies gevraagd en daar zeggen ze dat het meestal na het eerste trimester minder wordt. ik hoop het!
    ik ben nu 13 weken en van mij mag het minder worden!

ik heb ook gedacht: ik ben er nu klaar mee!
    maar ik weet dat ik gewoon niet kan stoppen, ik zou niet weten wat ik dan zou aanmoeten met de avonden en nachten.
    mijn dochter is altijd een flessenweigeraar geweest en s'avonds wil ze helemaal niks anders dan de borst en zonder borst (als iki bv een avondje weg moet ofzo) gaat ze niet slapen en als ik thuis kom, zit er een krijsende ontevreden baby op mijn borst te wachten. ook als ze snachts wakker wordt dan drinkt ze en slaapt zo weer verder, soms proberen we het zonder borst.
    het maakt niet uit wat we dan allemaal doen, ze blijft dan huilen en huilen en huilen (een keer 2 uur lang volgehouden en toen ... toch maar voeden en ja hoor: meteen slapen en stil!)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat lastig lalamon dat je dochter zo slecht zonder de borst kan. Als de tweede er straks is, is het toch wel fijn als je oudste in ieder geval 's nachts doorslaapt. Ik dacht ook dat mijn dochtertje verslaafd was aan de borst maar dat viel uiteindelijk heel erg mee (op een gegeven moment ben ik gewoon niet meer gaan aanbieden tussen 22.00 en 5.00 ofzo) en toen sliep ze binnen een paar dagen veel beter. En zo is ze eigenlijk met elke voeding die ik eraf haalde beter gaan slapen ;) de dag dat ik compleet gestopt ben is de eerste nacht geweest dat ze helemaal heeft doorgeslapen! Dus ja :) maar lastig blijft het

Ik merkte overigens echt niet dat het minder pijn ging doen na het eerste trimester, het werd eerder erger....maar ik hoop dat het bij jou niet zo is

8. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    afgelopen 2 nachten heeft ze heerlijk doorgeslapen. doorslapen deed ze eigenlijk al best vroeg (rond 3 mnd) maar zo af en toe een periode niet, ik dacht dat het nu met mijn bv te maken had. maar ze heeft weer een sprongetje gemaakt. ze brabbelt ontzettend veel en zegt meer woordjes. en ze slaapt dus weer lekker.
    hopelijk blijft dat voorlopig zo. want ik vind die nacht rust ook heerlijk!

ik hoop ook echt dat die tepels minder zeer gaan doen.. nog even doorzetten;)

Deel Deze Pagina